کد خبر: ۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۲
دکتر ایمانیه خبر داد:

شناسایی 2 هزار و 400 بیمار اچ آی وی مثبت در فارس

علت بازدید معاون دبیرکل سازمان ملل از مراکز درمانی ایدز در فارس به این علت بود که سازمان ملل در مواردی از بیماری ایدز، تی بی و مالاریا سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌دهد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه شیراز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تنها بر مراکز پزشکی نظارت دارد و محصولات غیرمجاز اعم از عینک آفتابی و «یو‌وی» یا سایر محصولات ورزشی بهداشتی ماهواره‌ای اگر در مراکز غیرپزشکی به فروش رسانده شوند مورد نظارت علوم پزشکی نیستند.

وی افزود: اگر این محصولات در مغازه یا خوار‌و‌بارفروشی ارائه شود تعطیل کردن آن در اختیار علوم پزشکی نیست و تنها تعزیرات می‌تواند در این زمینه اقدام کند.

مسمومیت غذایی در تمام دنیا رخ می‌دهد

ایمانیه ادامه داد: مشکلی که برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز پیش آمد از نظر کلینیکی مسمومیت بود و این مورد ممکن است در تمام دنیا پیش بیاید.

وی همچنین در مورد مشکل پیش آمده برای مدرک تحصیلی دانشجویان علمی کاربردی کوار نیز ابراز داشت: به دفتر پرستاری و مسئولان دانشگاه در کوار تاکید کرده‌ایم که مابه‌التفاوت تعداد واحدی که این دانشجویان خوانده‌اند با آنچه باید می‌خواندند تا بهیار شوند را به آنان ارائه کنند.

تنها دو مورد وبا در فارس مشاهده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: هفته گذشته یک مورد وبا در لار و سه روز پیش نیز یک مورد دیگر در شیراز دیده شد که هر دو از افغانی‌های غیرمجاز تازه وارد شده بودند.

ایمانیه افزود: در مورد این دو بیمار اطرافیان آنان نیز بیماریابی شدند و تاکنون مشکل حادی وجود نداشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در کشور دو رقم در مورد بیماران اچ آی وی بیان می‌شود یکی عددی است که تخمین زده می‌شود و دیگری آن است که تعداد بیماران شناسایی شده را نشان می‌دهد.

ایمانیه ابراز داشت: اگر در استان فارس عدد مبتلایان به ویروس «اچ آی وی» بالا باشد به سبب تشخیص بهتر در این استان است.

وی تصریح کرد: در فارس عدد بیماران شناسایی شده به عدد تخمینی نزدیک است چرا که این استان قدرت و قابلیت بیشتری برای پیدا کردن بیماران داشته است.

شناسایی 2 هزار و 400 بیمار اچ آی وی مثبت در فارس

رئیس داشنگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: علت بازدید معاون دبیرکل سازمان ملل از مراکز درمانی ایدز در فارس به این علت بود که سازمان ملل در مواردی از بیماری ایدز، تی بی و مالاریا سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌دهد.

ایمانیه تصریح کرد: مرکز آزمایش سل فارس در کشور به عنوان بهترین مرکز شناخته شده و از طرف تیم قضاوت کننده‌ای که از سوئیس آمده بودند این رنکینگ برای فارس تایید شد.

به گفته وی، کل آمار افراد مبتلا به «اچ آی وی» پرونده‌دار این استان چیزی در حدود 2 هزار و 400 نفر است.


نظرات بینندگان