کد خبر: ۴۶۰۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲
یک پیشنهاد به شهرداری شیراز

تابلوهای «صداقت آمریکایی» را در «سومین حرم اهل بیت» نصب کنید

به تشکل‌های دانشجویی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز پیشنهاد می شود تا در آستانه یوم‌الله 13 آبان، این‌ طرح‌های گرافیکی با نام «صداقت آمریکایی» را در سطح شهر نصب کنند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بیلبوردهای ضد آمریکایی «صداقت آمریکایی» که چند روزی در خیابان های تهران، اعتراض به عهدشکنی و بی‌صداقتی آمریکا را فریاد زدند، بالاخره با فشارهای دولتی و رسانه‌ای، جمع آوری شدند. تلقی دولت و رسانه‌های متمایل به آن این بود که بیلبوردها دیپلماسی دولت را نشانه گرفته است. اگرچه نشانه‌های اعتراض به دولت نیز در این طرح‌ها دیده می‌شد، اما در آستانه یوم‌الله 13 آبان، این آمریکا بود که مورد هجمه این طرح‌های گرافیکی خلاقانه قرار گرفته بود.

در همین راستا سایت عصر فارس نوشت: در هر صورت فهم غلط از این نبرد گرافیکی در شرایطی که حتی DNA ما ایرانی‌ها هم از سوی آمریکایی‌ها متهم به فریب‌کاری شده است! دستاویزی شد تا برخی رسانه‌های منطقه ای و بین‌المللی ایران را به عنوان کشوری که در پس شعارهای ضدآمریکایی به آمریکا نزدیک شده و حالا قصد سازش با آن را دارد، معرفی کنند.

شبکه‌های العربیه و الجزیره وابسته به عربستان و قطر که مدت‌ها است در رفتارهای ضدایرانی گوی سبقت را از دیگر رسانه‌های جبهه سازش ربوده‌اند، با تهیه گزارش‌هایی این خط را پیگیری کرده‌اند که گفتار و عمل ایران در خصوص مقابله با آمریکا هماهنگی ندارد! حالا بیلبوردهایی که در تهران نصب شده بود، در جهان منعکس شده و از آن مهم‌تر، پیام منفی حذف این بیلبوردهای ضد آمریکایی است که یک سوژه داغ برای رسانه های غربی و عربی ایجاد کرده است.

دولت طی هفته‌های گذشته سعی کرده است که در چارچوب تنش زدایی، نشانه‌های ضد آمریکایی و حتی ضداسرائیلی را از میان ببرد. همایش «افق نو» یک همایش اساسا ضد صهیونیستی است که با همت نادر طالب‌زاده مستندساز شهیر ایرانی ترتیب داده شده بود اما از سوی دولت لغو مجوز شد تا مبادا سیاست تنش‌زدایی دچار آسیب شود! این در حالی است که حتی طالب زاده برای دیدار مهمانان خارجی این همایش با رهبر انقلاب، وقت دیدار هم گرفته بود؛ حالا و پس از پذیرش موضوع هولوکاست از سوی وزیر خارجه و لغو مجوز همایش «افق نو» و تلاش برای کم‌رنگ کردن شعار «مرگ بر آمریکا»، نوبت به حذف بیلبوردهای ضدآمریکایی از خیابان‌های تهران رسیده بود که این هم انجام شد. اما آیا می‌شود با لبخندهای دیپلماتیک، عمق کینه مردم از آمریکا را کاست؟ می‌شود با لبخندهای بخش‌نامه‌ای روحیه ضداستکباری را در مسیر تنش‌زدایی قرار داد؟

به نظر می‌رسد در چنین شرایطی، کلان‌شهری چون شیراز می‌تواند ایفای نقش کند. بر این اساس عصر فارس به تشکل‌های دانشجویی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز پیشنهاد می‌کند تا در آستانه یوم‌الله 13 آبان یعنی روز ملی مبارزه با استکبار، این‌ طرح‌های گرافیکی با نام «صداقت آمریکایی» را در سطح شهر نصب کنند و شرایط را برای برگزاری یک راهپیمایی گسترده در روز 13 آبان فراهم سازند.

یادمان باشد که محرم نزدیک است و حسین ابن علی علیه السلام کشته مبارزه با ظلم و زورگویی بود و اگر هیئت ها و تکایا نیز شعار مرگ بر یزید زمان یعنی اسرائیل و آمریکا را در سر در خود نصب کنند کاری به حق است. نتیجه افراط و تفریط در موضع گیری ها ندیدن تبری در کنار اصل تولاست. نتیجه آن رفتار این می شود که مرزبانان غیور و جوان کشور ما به دست ایادی و دست پرورده های آمریکا در مرزها به خاک و خون کشیده می شوند و عده ای در پایتخت جمهوری اسلامی دغدغه این را دارند که مبادا ذکر مرگ بر آمریکا از در و دیوار شهر به گوش برسد و دیده شود!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
5
با این کارا مملکت رو نمیشه ساخت کاش شما رسانه ها ی افراطی میزاشتین
ناشناس
شرایط مهیا بود برای امثال شماها؛ آره خوب توی 16 سال ریاست جمهوری رفسنجانی و خاتمی خیلی مملکتو ساختن ........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
1
باشه چشم ، حتما بهشون می گم !!
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
شیراز جای این افراطی گری ها نیست عزیز من !
چرا دست از سر مردم برنمی دارید ؟؟ هنوز هم تو توهم هستید که شما نماینده مردم هستید ؟! پس چرا نمایندتون آقا سعید یک چهارم آقای روحانی رای آورد ؟؟؟؟؟ این یعنی اینکه مردم از افراطی گری های شما خسته شدن و شما رو قبول ندارن ! آقا بفهم و انقدر هم خودتو به نفهمی نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۲
0
اسم سایتنونو کلاباید گذاشت سایت ادمای بیکار حرف مفت زن خاله خانباجی الکی خبردرست کن ازخداذ بیخبر. بترسید از اه دل مردم