کد خبر: ۴۶۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۲

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: قوانین اجرا نشده بازنگری شوند

تامین سلامت، محور توسعه تعریف شده و در برنامه های توسعه چهارم و پنجم مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه در اجرای قوانین تلاش لازم صورت نگرفته و راهکارهای مناسبی تدوین نشده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سمینار بین المللی چشم انداز سلامت در شیراز گفت: در شرایط موجود که در نیمه راه چشم انداز سلامت مورد تایید رهبری هستیم این گونه همایش ها موقعیت مناسبی برای پایش عملکرد گذشته و فعالیت هایی است که باید در آینده انجام شود.

محمد هادی ایمانیه خاطر نشان کرد: اقتصاد، آموزش و سلامت، سه رکن اصلی در سنجش توسعه سلامت هستند. وی با تاکید بر اینکه شعار سلامت محور توسعه در جهان است، افزود: نقش سلامت در توسعه جهانی در برنامه های سازمان بهداشت جهانی نهفته است و این مهم ارتقای نظام سلامت ما را نیز در برمی گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اصلاح و ارتقای نظام سلامت و جاری ساختن عدالت در سلامت نیاز به حمایت های ویژه دارد. اگر شعار عدالت در سلامت داده می شود باید ساز و کارهای اجرایی آن هم فراهم شود. به عنوان مثال اجرای نظام ارجاع، فعال بودن پزشک خانواده حمایت های خاص خود را می طلبد.
ایمانیه ادامه داد: در اهداف توسعه هزاره سوم، هشت هدف کلیدی در نظر گرفته شده که سه مورد آن تامین سلامت کودکان، تامین سلامت مادران و مبارزه با مالاریا و ایدز در نظر گرفته شده و پنج هدف دیگر نیز در ارتباط با این موارد است.

وی افزود: تامین سلامت، محور توسعه تعریف شده و در برنامه های توسعه چهارم و پنجم مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه در اجرای قوانین تلاش لازم صورت نگرفته و راهکارهای مناسبی تدوین نشده است.

وی ساماندهی اقتصاد سلامت، اصلاح تعرفه ها و تامین عدالت سلامت را از مهمترین مواردی اعلام کرد که باید در برنامه ریزی های عملی به آن توجه ویژه شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: نخبگان باید مکررا کنار هم بنشینند و فعالیت های انجام شده را پایش کنند و در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشند و همکاری های فرابخشی را که تاکنون کم رنگ بوده، تقویت کنند.

وی تاکید داشت: قانون هایی که نوشته شده اند اما هنوز اجرا نشده اند باید مورد بازنگری قرار گیرند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۲
0
بهتر است ايشان بجاي سخنراني طلب پزشكان مناطق محروم را تسويه كنند تا حداقل پزشكان رغبت به مناطق محروم داشته باشند