کد خبر: ۴۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۲
طی بیانیه‌ای صورت گرفت

حمایت اساتید بسیجی فارس از مواضع اخیر رئیس دستگاه قضا

13 آبان نماد استقامت در مقابل شیطان بزرگ، نماد عمل به موقع وبجای امت هوشیار ایران اسلامی است واین بار فریادهای مان بلندتر و رساتر خواهد بود.
به گزارش شیرازه بسیج اساتید استان فارس طی بیانیه ای حمایت خود را از مواضع روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی اعلام کرد. متن این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار شیرازه قرار گرفته است به شرح زیر است:

به موازات ظهور اسلام جریان های کفر، شرک و نفاق، نماهای مختلفی از التقاط و عناد را پدید آوردند و تا به امروز هرگز اسلام را رها نکرده اند و هر کجا جبهه ی اسلام در حال تقویت و رشد بوده است، به دشمنی خود افزوده اند.
بنابراین جامعه ی اسلامی همواره یک دست در تبلیغ دین و یک دست در مبارزه با التقاط و انحراف داشته است و این مبارزه برخلاف آنچه که برخی معرفی می کنند، همواره از نوع فکری، علمی و فرهنگی بوده است. روز به روز تاریخ صده ی اخیر به تنهایی حاکی از فراز و فرودهای این مبارزات است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیای اسلام یک جریان دائمی بوده است. مبارزات قبل و بعد از جنبش مشروطه، تاریخ مبارزات اعراب با اسرائیل و دنیای استکبار، جنبش های استکبارستیز شبه جزیره ی هند و انقلاب اسلامی ایران نمونه هایی از این مواردند. در همه ی این موارد علما، فضلا و فقهای اسلام چشم، گوش و فریاد رسای جامعه اسلامی و مظلومین و مستضعفین بوده اند. پیروزی های اسلام در همه ی این جریان ها بدون استثناء مرهون تلاش علمای اسلام می باشد. نمونه ی عینی و برجسته ی این موضوع، پایگاه عظیم اسلام در جهان یعنی ولایت فقیه است که تکیه گاهی برای جهان اسلام در عالم است. امروزه از برکات ولایت فقیه و به موازات آن، بیدارگری علمای اسلام، موجب شده تا بیداری اسلامی رو به سوی تحقق آرمان های اصیل اسلامی داشته باشد.

طی بیش از سه دهه ی تاریخ انقلاب اسلامی جریان های التقاطی و انحرافی در داخل و خارج از کشور، همواره سعی در آسیب رساندن به جامعه و نظام اسلامی ایران داشته اند و در هر مقطعی که آن را مناسب یافته اند، فعالیت خود را به اوج می رسانند تا از رهاورد آن فتنه گری، تغییر رفتار و نهایتا تغییر ساختار را در نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند. سخن پراکنی التقاطی پیرامون امامت و ولایت، تلاش برای زدودن و پاک کردن میراث فکری و معنوی امام خمینی (ره) در افکار عمومی، توهین به خانواده ی شهدا، ایجاد انحراف در مناسبت انقلابی-اسلامی 13 آبان، ابراز حذف شعار مرگ بر آمریکا، اهانت به عفاف و حجاب نمونه های اخیر فعالیت های انحرافی و التقاطی این جریان های کینه توز و معاند است که به دنبال بازسازی پایگاه ها و موقعیت های پیشین با تکیه بر نفاق، اختلاف افکنی قومی و مذهبی و ضربه زدن به دین با استفاده از تمام ابزار ممکن هستند. 

بی شک بخشی از ابراز این عناد، حساسیت سنجی مسئولین برای ارزیابی شرایط در جهت عبور از حدود دین، قانون اساسی و آرمان های انقلاب طی گام های بعدی است تا اهداف پلید خود را مجدداً پیگیری نمایند. با توجه به وقایع مذکور و تحرکات اخیر جریانهای انحرافی، سخنان و مواضع به حق و بهنگام ریاست محترم قوه ی قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی که اخیرا ایراد شد، شایسته ی تحسین و تقدیر است و نشان از بیداری علمای اسلام و بصیرت در مسئولیت شناسی دارد. 

جامعه بسیج اساتید استان فارس نیز همواره همچون سایر آحاد بسیج و امت حزب الله، از هر فکر و عملی که موجب حفاظت، صیانت و تقویت جبهه اسلام، شفاف سازی عناد با اسلام و مقابله با انحراف شود بی دریغ حمایت می کند و این گونه پاسداری از حدود دین را که با جدیت و قاطعیت و در پرتو برخورد عالمانه صورت می گیرد می ستاید. با توجه به اینکه اقتدار قضایی نظام اسلامی از زیرساخت های پیشرفت و تعالی آن است و نیز با نظر به تمکین بسیج به جایگاه ویژه روحانیت در اسلام و علم به اثربخشی بی بدیل آن در پیشرفت اسلام و نظام اسلامی، از هر تلاشی که در راستای تقویت اسلام و نظام اسلامی در آن رکن از ارکان نظام اسلامی صورت بگیرد، حمایت می کند. 

خدمت عالمانه و مجاهدانه در جامعه اسلامی و تحت حاکمیت نظام اسلامی ارزش زایدالوصف و گرانبهایی دارد. لذا جامعه بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان فارس توفیق نهادها و دستگاهای قضایی کشور و در راس آن ریاست محترم قوه قضاییه را در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و سایر توفیقات عالیه الهی ذیل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای، از خداوند منان مسئلت دارد.
نظرات بینندگان