کد خبر: ۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲

رژیم صهیونیستی دوباره به سوریه حمله کرد

مخالفان حکومت سوریه می گویند در این حمله، سکوهای استراتژیک شلیک موشک در نزدیکی روستای عین شقاق در نزدیکی بندر لاذقیه مورد هدف قرار گرفتند.
شبکه سی ان ان به نقل از برخی از مسؤولان آمریکایی و مخالفان حکومت سوریه، از حمله موشکی جدید اسرائیل علیه سوریه خبر داد.

خبرگزاری فارس در همین رابطه گزارش داد، صبح امروز مخالفان سوریه از وقوع انفجار در یک پایگاه موشکی ارتش سوریه در بندر لاذقیه خبر دادند.

خبر انفجار انبار موشکی ارتش سوریه به طور گسترده‌ای از سوی رسانه‌های اسرائیلی مورد پوشش قرار گرفت اما انجام این حمله توسط اسرائیل تایید نشد.

بر اساس گفته این مقام دولت آمریکا، هدف جنگنده‌های  رژیم صهیونیستی موشک‌ها و تجهیزاتی بوده که اسرائیل نگران انتقال ‌آنها به حزب‌الله بوده است.

این مقام آمریکایی به دلیل حساسیت اطلاعاتی که به سی‌ان‌ان ارائه داده خواستار عدم انتشار هویتش شد.

مخالفان سوری در ماه جولای هم گزارش مشابهی را منتشر کرده و اعلام کردند که هدف از این حمله که ارتش رژیم صهیونیستی آن را انجام داده، انهدام موشک‌های زمین به دریای روسی بوده که در بندر لاذقیه انبار شده است. بنا بر همان گزارش‌ها، حمله ماه جولای موفق نبوده است.

خبرگزاری رسمی لبنان هم صبح امروز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیشب در آسمان مناطق جنوبی لبنان دیده شده‌اند. ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای این گزارش را تائید و اعلام کرده این جنگنده‌ها حریم هوایی لبنان را نقض کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی قبل از این در ماه ژانویه، مراکزی را در نزدیکی دمشق بمباران و در ماه می گذشته هم دو مرتبه به خاک سوریه حمله نظامی کرد. همچنین احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات دریایی در نزدیکی بندرلاذقیه در ماه ژوئیه گذشته نیز مطرح می شود.


نظرات بینندگان