کد خبر: ۴۶۲۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲
فرماندار شیراز:

شیراز جای تکدی گری نیست/گدایان غیربومی به شهرهای خود منتقل می شوند

در این اتوبوس ها متکدیان دیگر شهرستانهای استان فارس نیز حضور داشتند که در مسیر پیاده شده و آنهایی که اهل استان هرمزگان بودند به این استان منتقل شده اند که باید تاکید کرد که این افراد متکدیان بودند نه معتادین پر خطر.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرماندار شیراز گفت: شیراز محل امنی برای ورود متکدیان نخواهد بود و اجازه نمی‌دهیم که متکدیان و معتادان در محله های شیراز مستقر شوند و جوانان ما را در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دهند.

جواد زرین کلاه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در قالب یک طرح حضور نابه‌سامان متکدیان و همچنین اتباع خارجی را ساماندهی می‌کنیم، اظهار داشت: اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز منحصر به شیراز نیست بلکه در همه جای دنیا اتباع غیرمجاز اخراج می شوند و اگر کسی بناست در جایی بماند، باید مجوز حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اتباع بیگانه غیرمجاز جایی در شیراز ندارند و باید این شهر را ترک کنند و بهتر است قبل از این که دستگیر و اخراج شوند خودشان این شهر را ترک کنند.

زرین کلاه، موفقیت در جمع آوری گدایان و کاهش تعداد آن‌ها را مشروط به همکاری مردم دانست و گفت: شهروندان توجه داشته باشند که 97 درصد افرادی که در خیابان‌ها اقدام به گدایی می کنند، افراد نیازمند نیستند و آن درصد کمی هم که ممکن است از افراد نیازمند باشند تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار دارند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده افرادی که در سطح خیابان های شهر اقدام به گدایی می کنند از طریق شماره تلفن 137 به دستگاه‌های ذیربط اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام شود.

فرماندار شیراز اضافه کرد: در نیمه اول امسال بیش از سه هزار گدا از خیابان‌های شیراز جمع آوری شده اند و گدایانی هم که از سایر شهرهای کشور به شیراز آمده بودند طبق قانون به زادگاهشان انتقال داده شدند.

زرین کلاه تصریح کرد: از این به بعد نیز گدایان غیربومی که از شیراز جمع آوری می‌شوند با هماهنگی مسئولان محلی به استان و شهر مبدأ منتقل می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، درمورد طرح تشدید برخورد با حاملان سلاح سرد گفت: این طرح با قدرت بیشتری اجرا خواهد شد و ماموران انتظامی کسانی را که اقدام به حمل سلاح سرد کنند، دستگیر می کنند و به مراجع قضایی تحویل می‌دهند.

فرماندار شیراز، ساماندهی نحوه توزیع سیلندرهای گاز طبیعی را از طرح‌های موفق فرمانداری شیراز دانست و افزود: این طرح در سایر نقاط کشور نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع ورزش از تمام شهروندان، صاحب‌نظران و متخصصان امر ورزش خواستار شد تا نظرات خود را درمورد مسائل و مشکلات فرا روی ورزش در شیراز و راهکارهای رفع مشکلات آن به فرمانداری شیراز اعلام کنند.

زرین کلاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال به جهت عملیات توسعه حرم شاهچراغ(ع) تمهیداتی برای ورود و خروج هیئت های عزاداری به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده است.

فرماندار شیراز افزود: در روز تاسوعا که گردهمایی عظیم مردم در حرم صورت می‌گیرد، هیئت‌های عزاداری می‌توانند از مسیر سه راه احمدی در معبری که از داخل پروژه‌های گسترش حرم ایجاد خواهد شد، وارد حرم شوند.

وی ادامه داد: خروج هیئات هم تنها از مسیر خیابان حضرتی انجام می شود و نیروی انتظامی در برقراری این نظم همکاری خواهد داشت.

زرین کلاه از هیئات عزاداری خواستار شد از آنجا که حمل طبق و علم در این مسیرها باعث راهبندان و ازدحام می شود، از آوردن طبق و علم خودداری نمایند.

وی به هیئات پیشنهاد کرد که امسال به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی در اطراف حرم شاهچراغ(ع) برنامه‌های خود را در بقاع متبرکه دیگر دنبال کنند.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
0
با گزارش یکطرفه این خبر ، آبروی شیراز رو در سایت تابناک بردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
2
از دست یابی فارس کهن به ذره ای ازحق خودش درخلیج همیشه*فارس* ناراحتند دنبال بهانه می گردند_
پوراف
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
0
خدا رو گواه ميگيرم اگر هم هرمزگاني توي اين اتوبوسها بوده به تعداد انگشتان يك دست هم نرسه چه برسه به اينكه سه اتوبوس باشن در ضمن هرمزگانيها نسبت به ساير مردم ايران كمتر مهاجرت ميكنن دوست عزيزه فرماندار
پوراف
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
0
كشتين مارو با اين فارس كهنتون هرچي هستين واسه خودتون فقط دست از سر ما و استانمون بردارين مهد تمدن و كهن