کد خبر: ۴۶۷۰۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲
وقتی کسی برای ادبیات «خس و خاشاک» یقه پاره نمی کند!

آقــــای روحانی؛ آیا 49/3 درصد از مردمی که به شما رای ندادند به خشونت و بی‌تدبیری رای دادند؟

روحانی امروز در مجلس گفت:‌ «مسیری را که اکثریت مردم امضا کردند دنبال می‌کنیم چون مردم در 24 خرداد به افراط و تفریط، خشونت و خودرأیی و تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی «نه» دادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی آری گفتند»

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «مسیری را که اکثریت مردم امضا کردند دنبال می‌کنیم چون مردم در 24 خرداد به افراط و تفریط، خشونت و خودرأیی و تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی «نه» دادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی آری. » این جملات را دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشورمان بیان کرده است. او که امروز صبح برای دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس رفته بود، در جملاتی تند طرف مقابل خود در انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد. برخی تحلیل‌گران سیاسی معتقدند که این اولین باری است که روحانی این‌‌گونه به رقبای انتخاباتی خود حمله می‌کند.

استدلال روحانی و تحلیل او از نتیجه انتخابات مطمئنا مخدوش است و معنای واضح و البته باطلی که از این استدلال می‌توان گرفت این می شود که «آن 49.3 درصد از مردمی که به روحانی رای نداند، به افراط و تفریط،‌ خشونت و خودرایی و تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای «آری» دادند و به اعتدال و عقلانیت رای نه!»

به نظر ادامه این نوع اظهار نظرات از سوی ارشدترین مقام دولت، جز این‌که سطح توقعات مردم از دولت را بالا برده، موجب دلخوری 49.3 درصد از کسانی که به او رای نداند شده و نوعی تلقی انحصارگرایانه از دولت در ذهن مردم باقی می‌‌گذارد، نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

اما امروز در مجلس، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران پاسخ این اظهارات روحانی را داد. او که به عنوان مخالف سجادی، وزیر پیشنهادی دولت در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت با اشاره به سخنان روحانی از او پرسید: «آقای رئیس‌جمهور بگوید افراط، تفریط، خشونت و خود‌رایی کجا بود؟ الان است یا سالی که مجلس ششم تحصن کردند و خروج از حاکمیت را رقم زدند و آقای سجادی هم امضا کرد؟»

به نظر می‌آید شیوه کنونی دولت در خط کشی میان آراء مردم و حمله به طرف بازنده انتخابات که احتمالا موجب قطبی کردن فضای جامعه می‌شود، اقدامی غلط و نسنجیده است که می‌تواند اقدامات خود دولت را هم تحت تاثیر قرار دهد. روحانی در آغاز به کار دولتش گفته بود رئیس جمهور همه ملت ایران است!

پیش از این محمود احمدی نژاد از سوی مخالفینش متهم شده بود که منتقدینش را به خس و خاشاک تشبیه کرده است. در حالی که احمدی نژاد در توصیف جریاناتی که در حال رویارویی با ۴۰ میلیون نفری که در انتخابات سال ۸۸ رای داده بودند این عبارت را به کار برده بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امین د
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
4
زیبابود و منطقی
ناشناس
Hong Kong
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
7
این سایت با دولت تدبیر و امید مشکل داره.....جمع کنید کاسه و کوزه هاتون رو............
اعتدال زرشکی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
5
اِ اِ اِ
اینا که شعار آزادی عقیده میدادن؟!
زرشک
مزخرفاتشون در زمان ایجاد شورش های خیابانی سال ۸۸ یادتونه؟
احمدی نژاد به دشمنان گفت خس وخاشاک دروغ بهش بستن که به مردم گفته حالا رئیس دولت میره تو مجلس اصولگرایی که با رای مردم انتخاب شدن میگه بقیه کشکن!
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
9
6جمع کنید بساط مسخره تان.زورتون میاد سعید جلیلی تان رای نیاورد.جمعش کنید جیره خوارای ...
مرزبان
چرا عصبانی می‌شوید؟ آقای روحانی هم بالاخره معصوم که نیستند. یک اشتباه کوچک!!! انجام داده‌اند. حالا شما نمی‌خواهید این اشتباه به غایت کوچک!!! را بپذیرید، خواهشا فحاشی نکنید.
آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
0
این راستگویان که دعوی ارشاد می کنند
در خرقه شان به غیر "منم" تحفه ای میاب

ما عیب و نقص خویش و کمال و جمال غیر
پنهان نموده ایم چو پیری پس خضاب
یار سیزدهم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
2
یادمان باشد احمدی نژاد تعریفی از عدالت داشت و هر کس به او انتقاد میکرد بازهم کاری که به او ایمان داشت انجام میداد ...حال روحانی هم تعریفی از اعتدال برای خود دارد که هر چه هرکه بگوید کار خودشو انجام میده...این دولت میدونه چکار میخواد بکنه خدا خودش به حرمت این اهل بیت هوای انقلابمان و ارزشهای اونو داشته باشه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
1
به نظر من شیرازه حداقل 4 سال برو استراحت پیش تیم روزیظلب و مشفق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
0
همین ادبیاتش منو کشته!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
0
حالو چرا اقد ناراحتین کاکو. خو دییه داره راه احمدی نزادتون میره. بگم؟ بگم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲
0
من خيلي با شما حال ميكنم چون سرتون كرديد زير برف و خيلي با حال تحليل ميكنيد .