کد خبر: ۴۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۴ آذر ۱۳۹۲
حرف های معنادار یک دانشجو با امام جمعه

وقتی جوانان مسئولی با گوش شنوا گیــر می آورند!

ما می خواهیم بدانیم چرا وعده هایی که مسئولین دانشگاه ها در حضور شما دادند چرا عملی نشده است؟

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی شیــرازه، دیدار رو در روی مسئولین با دانشجویان همیشه از جنجالی ترین و پر تب و تاب ترین خبرهای رسانه ای سات. به مناسبت هفته بسیج جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه های آباده با امام جمعه شهرستان آباده حجت الاسلام و المسلمین موسوی خراسانی دیدار کردند و به بیان درد دل ها و گلایه های خود پرداختند.

پایگاه تحلیل - خبری آباده نما در این باره نوشت: در ابتدا هاشمی مسئول بسیج دانشجویی به نمایندگی دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد آباده ضمن تشکر از حجت الاسلام موسوی  از مشکلات  دانشگاه  گفت.

هاشمی با بیان اینکه در سال گذشته جلسات مکرری با ریاست جدید دانشگاه در خصوص مشکلات موجود تشکیل داده ایم ولی علیرغم وعده های داده شده متاسفانه هیچ گونه همکاری صورت نگرفت افزود: با توجه به کم لطفی ریاست دانشگاه به مطالبات ما باز هم از وی به طرق مختلف حمایت کردیم ولی تغییری در روند کار او حاصل نشد. ترجیح دادیم بیانیه ای در خصوص کم کاری های او صادر کنیم که به مذاق آقای رییس و برخی اطرافیان خوشش نیامد.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی آباده در ادامه به پایین بودن سطح علمی و آموزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه همیشه شهریه ها را تمام و کمال از ما می گیرند ولی متاسفانه از اساتید مجرب و با تجربه استفاده نمی شود و میزان سواد دانشجویان در سطح پایینی نسبت به چیزی که توقع است، می باشد.

هاشمی در ادامه صحبت های خود به بررسی مشکلات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آباده پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه پوشش اکثر دختران دانشجو در شان دانشگاه نیست و مشاهده می شود که دختر و پسرها در محوطه دانشگاه خیلی راحت میزگردهایی مختلط تشکیل می دهند و آزادانه و با وضعیت ناراحت کننده ای با هم اختلاط می کنند و متاسفانه کسی جلو این روند را نمی گیرد.

این دانشجوی بسیجی در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی بخصوص واحد برادران خاطرنشان کرد: وضعیت ظاهری خوابگاه ها حداقل شایسته فضای علمی و دانشجویی نیست که خود جای بحث دارد!!!

وی ضمن اشاره به کمبود امکانات ورزشی و تفریحی خوابگاه خواهران گفت: از آنجایی که دختران دانشجو موظفند راس ساعت 19در خوابگاه حضور داشته باشند، از امکانات کافی برای ورزش و تفریح و سرگرمی برخوردار نیستند تا انرژی خودشان را تخلیه کنند و علیرغم پیگیری هایی صورت گرفته و مکرر جوابی نگرفته ایم.

هاشمی درمورد درخواست تجهیز نمازخانه دانشگاه در سال گذشته اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته درخواست دادیم تا فرش جدید برای نمازخانه خریداری شود ولی اقدامی صورت نگرفت. تا چند روز پیش که شما به همراه جمعی از مسئولین شهر به آنجا آمدید در کمال تعجب دیدم فرش های جدید برای نمازخانه خریداری شده است و فقط در همان روز ما شاهد صفوف نمازبه هم فشرده و با شکوه مسئولین شهر بودیم! ای کاش زودتر آمده بودید حاج آقا!

مسئول بسیج دانشجویی همچنین گلایه ای از مردم آباده داشت: متاسفانه اکثر مردم شهر ، بی بند و باری های  موجود را فقط تقصیر دانشجویان دانشگاه ها و بخصوص دانشگاه آزاد می دانند، درصورتی که ما شاهد هستیم در فاصله بین دو ترم که دانشجویان حضور ندارند ، وضعیت شهر خیلی فرقی نمی کند.  این مشکل را ما در عملکرد ضعیف مسئولین و دستگاه های ذیربط و حضور کمرنگ روحانیت در شهر می دانیم. در شهری که سه حوزه علمیه دارد انتظار بیشتری از روحانیت می رود که حضورشان را در بین مردم پررنگ تر کنند بخصوص در روستاهای اطراف که خود ما در اردوهای جهادی شاهد این موضوع بودیم.

در ادامه جلسه رحمانی مسئول بسیج دانشگاه علمی کاربردی آباده به تشریح برخی مشکلات دانشگاه پرداخت و گفت: متاسفانه سال گذشته که خدمت شما رسیدیم روسای دانشگاه ها حضور داشتند و صحبت هایی کردند و در حضور شما وعده هایی دادند. به دانشجویان هم مجال ندادند تا گلایه ها و انتقاداتشان را بیان کنند، در آن جلسه شما از آن ها خواستید موضوعی را پیگیری کنند ولی فرمایشات شما هیچکدام انجام نشد.

وی در خصوص جایگاه علمی شهرستان آباده در سطح استان گفت: چرا شهرهای فسا و جهرم به قطب علمی استان تبدیل شده اند و ما باید حسرت آن ها را بخوریم در صورتی که در این شهرستان پتانسیل های بالایی وجود دارد.

رحمانی در ادامه با اشاره به بی توجهی مسئولین دانشگاه به دانشجویان بسیجی گفت: اکثر دوستان بسیجی که در جلسه حضور دارند از معدل اول های دانشگاه هستند ولی صرفا چون بسیجی هستند هیچگونه حمایتی از آن ها نمی شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی صحبت ها خود را با ذکر یک سوال پایان داد و گفت: ما می خواهیم بدانیم چرا وعده هایی که مسئولین دانشگاه ها در حضور شما دادند چرا عملی نشده است؟

در ادامه یکی از دانشجویان دانشکده پرستاری حضرت زهرا(سلام الله علیها) با ناکافی بودن فضای آموزشی این دانشکده گفت: متاسفانه دانشکده پرستاری آباده علی رغم این که به دانشجویان خود مدرک دانشگاه شیراز را اعطا می کنند ولی فاقد امکانات آموزشی لازم است و ما شدیدا با کمبود فضا مواجه هستیم که انشاالله امید است با تذکرات شما به مسئولین مربوطه این مشکلات مرتفع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی امام جمعه آباده ضمن خوشامدگویی و تقدیر و تشکر از دانشجویانی که آمدند و حرف های دلشان را گفتند با ذکر خاطره ای افزود: مطالب بیانیه ای که صادر کردید را مطالعه کردم. به لطف خدا بنده حرف های شما را به مسئولینتان منتقل خواهم کرد و اگر تغییری حاصل نشد از تریبون نماز جمعه تذکر خواهم داد. بنده با کسی تعارف ندارم و حرف هایی که باید زده شود را صریح و روشن می گویم.

نظرات بینندگان