کد خبر: ۴۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲

نصب سنگين ترين تجهيز پالايشگاهي کشور به همت متخصصان فارس

رآکتور 700 تنی سولفورزدایی نفت گاز با موفقیت در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه بندر عباس نصب شد.
به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر، طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه بندر عباس از طرجهای مهم شرکت ملی مهندسی وساختمان نفت ایران است که با هدف خودکفایی در تولید بنزین با تلاش متخصصان استان فارس در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی گفت : این رآکتور700 تنی 46 متر ارتفاع و 6 و 7دهم متر قطر دارد و مراحل طراحی آن نیز توسط متخصصان ایرانی در شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک شیراز ) انجام شده است.
غلامرضا عادل زاده افزود: این رآکتور قابلیت تصفیه روزانه 50 هزار بشکه گازوییل و تولید روزانه 120 تن گوگرد بعنوان محصول جانبی را دارد که با موفقیت نصب آن انجام شد.
مدیر عامل شرکت ساختمان ونصب صنایع پتروشیمی افزود : مراحل نصب این تجهیز سنگین بوسیله 2 دستگاه جرثقیل 1250 و 650 تن انجام شد.
مدیر طرحهای شرکت ساختمان ونصب صنایع پتروشیمی نیز با بیان اینکه تمامی مراحل نصب توسط متخصصان داخلی انجام شد گفت: در گذشته نصب چنین تجهیزاتی توسط متخصصان خارجی و با صرف هزینه های هنگفت چند میلیون دلاری انجام می شد اما با توجه به توانمندی ایجاد شده در کشور در این بخش به خودکفایی کامل رسیده ایم و نیازی به حضور خارجی ها نداریم.
محمد رضا عادل زاده نصب این رآکتور در کمتر از 3 ساعت را حد نصابی جدید در نصب تجهیزات سنگین صنعت نفت بیان کرد وگفت: از ویژگیهای دیگر این نصب انجام نصب بصورت تک قلاب بود که در صنعت نفت از پیچیدگی بالای فنی و مهندسی برخودار است و افقی جدید در نصب تجهیزات عظیم صنعت نفت در کشور محسوب می شود.
طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندر عباس توسط متخصصان داخلی در شرکت ساختمان و نصب صنایع پتروشیمی در حال انجام است.
این طرح که از طرحهای مهم شرکت مهندسی ساختمان و نفت ایران است با هدف تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین و 8 میلیون لیتر گازوییل در حال انجام است و بیش از 80 درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
تمامی مراحل طراحی و نصب و نیز ساخت 70 درصد از تجهیزات این طرح توسط متخصصان داخلی در حال انجام است .
شرکت ساختمان ونصب صنایع پتروشیمی به مرکزیت شیراز تاکنون حدود 45 طرح در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور با بهره گیری از توان متخصصان داخلی اجرا کرده است.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان