کد خبر: ۴۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲

از ورزشکاران پارالمپیک فارس تقدیر شد

طی آیینی که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد از افتخار آفرینان پارالمپیک استان فارس تقدیر شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: از سال 1896 که اولین المپیک در آتن برگزار شد، یک اشکال در آن وجود داشت و آن هم عدم حضور معلولین دراین رخداد بزرگ ورزشی جهان بود.

سید غلامرضا کمانه افزود: پارالمپیک به وجود آمد تا این اشکال مهم برطرف گردد و در چنین رویدادی بود که ورزشکاران ایران در پارالمپیک مدال های رنگین کسب کردند.

کمانه گفت:در روزهای اخیر که شاهد کسب رتبه های برترکشور از سوی هیات های ورزش فارس هستیم، تجلیل از ورزشکاران پارالمپیک کار بسیار با ارزشی است زیرا یک جانباز ورزشکار با وجود محدودیت ها مقابل چندین هزار نفر در دنیا پرچم کشورمان را به اهتزاز درمی آورد.

وی اضافه کرد: همه ورزشکاران جانباز و معلول فارس که در پارالمپیک مدال گرفته اند به همراه مربیان و خانواده آنها شایسته بهترین تقدیرها هستند.

امام جمعه موقت شیراز هم در این آیین طی سخنانی بیان داشت: هر کس در این دنیا در راه خداوند آسیب یا نقص عضوی ببیند، خداوند او را به جایگاهی والا خواهد رساند.

حجت الاسلام محمد حسن مرادی افزود : از آنجا که در آذر ماه هفته جهانی پارالمپیک نامگذاری شده لازم است به نحوه شایسته از قهرمانان فارس تقدیر شود.

مختار نورافشان، عوض آزموده، عنایت الله بخارایی ، محمدرضا میرزایی، امرالله دهقان ، احسان غلامحسین پور و ساره جوانمردی ورزشکاران پر افتخار فارس بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.
نظرات بینندگان