کد خبر: ۴۷۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
سرپرست میراث فرهنگی فارس خبر داد:

هرگونه ورود و خروج به تخت جمشید کنترل می شود

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: پروژه‌ی مرکز کنترل ورود و خروج به مجموعه‌ی تخت‌ جمشید با هدف ارتقاء سطح ایمنی و امنیت این اثر جهانی، مراحل ساخت را طی می‌کند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، «قدرت‌الله تاج‌بخش»، اظهار کرد: با اجرای کامل طرح سامان‌دهی گیت ورودی تخت جمشید به شکل مکانیزه و الکترونیکی و تجهیز آن به دستگاه‌های مدرن اسکن و ایکس‌ری، هرگونه ورود و خروج به سایت تاریخی تخت جمشید کنترل شده و این امر در نهایت، حفاظت الکترونیکی آثار را به همراه دارد.

وی افزود: با نصب و راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری استاندارد، با کیفیت مطلوب به‌منظور افزایش ضریب امنیتی حفاظتی و امکان دید محیطی در محل سایت‌های تاریخی در اماکن «نقش رستم»، «شهر استخر» و «نقش رجب» و انتقال تصاویر تهیه شده در این اماکن تاریخی به مرکز اتاق کنترل مجموعه‌ی جهانی تخت جمشید، امکان دیدن آنلاین این سایت‌ها از محل تخت جمشید نیز به وجود آمده که این امر در تسهیل کنترل و حفاظت بهتر اماکن مجموعه هخامنشی موثر واقع شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان این‌که افق بسیار خوبی در میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش حفاظت از آثار داریم ابراز امیدواری کرد که با برنامه و هدف‌های پایه‌ریزی شده و آموزش نیروهای انسانی و مراقبان آثار، پوشش حفاظتی از آثار تاریخی گسترش قابل توجهی یابد.

تاج‌بخش وضعیت حفاظت از آثار تاریخی تخت جمشید را رو به بهبود دانست و خاطرنشان کرد: حافظان اصلی آثار تاریخی مردم و بازدیدکنندگان هستند و توجه به مبحث فرهنگ‌سازی و جلب توجه عموم هم‌وطنان به موضوع حفاظت از آثار تاریخی و صیانت از این یادگارهای ملی، زیرساخت‌های حوزه‌ی حفاظت و مراقبت آثار تاریخی و فرهنگی را نیز تقویت می‌کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲
0
حالا دیکه که چیزی نمونده...
غیر ازاینکه کسی بخواد ریگهایی که ریختن زیر پا برای یادگاری برداره.