کد خبر: ۴۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲

معاون سیاسی استاندار فارس: بهترین شیوه مقابله با ایدز بازگشت به اسلام است

تنها راه حل این است که به خودباوری فرهنگی برسیم و به ارزش‌های فرهنگی توجه کنیم زیرا می‌تواند هم برای خودمان مفید باشد و هم مبنایی باشد که دنیا از آن استفاده کند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی- اجتماعی شیرازه، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در موضوع HIVباید هم به دنبال علت مادی و هم به دنبال علت معنوی این پدیده بگردیم.

دکتر کمال فیروزآبادی در همایش ایدز، سلامت و جامعه افزود: بخشی از علت مادی این پدیده مربوط می‌شود به تمایلات جنسی بشر و علت معنوی آن هم مربوط می‌شود به فرهنگ.

معاون استاندار فارس گفت: در صورت شیوع انحرافات و رفتارهای خارج از عرف آمار ابتلا به HIV آنقدر گسترش می‌یابد که افراد سالم اجتماع نیز از طریق آرایشگاه، دندانپزشکی و ... در معرض ابتلا قرار می‌گیرند.

فیروزآبادی با اشاره به هجمه‌ای که از خارج وجود دارد و بمباران اطلاعاتی و تبلیغاتی در اینترنت و ماهواره، خاطرنشان کرد: تنها راه حل این است که به خودباوری فرهنگی برسیم و به ارزش‌های فرهنگی توجه کنیم زیرا می‌تواند هم برای خودمان مفید باشد و هم مبنایی باشد که دنیا از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه بهترین شیوه مقابله با گسترش ایدز بازگشت به آموزه‌های اسلام است، افزود: در غرب که ابتذال فرهنگی را رواج دادند و تا چند دهه روابط آزاد جنسی را ترویج کردند اما زمانی عواقب این بی‌بند و باری دامان آنان را گرفت، متوجه شدند که این مسیر اشتباه بوده است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: اکنون شاید به دلیل ضعف مبانی ایدئولوژیک بازگشت از این مسیر برای غرب مشکل باشد اما ما در ایران اسلامی بسیار ساده‌تر و از طریق بازگشت به سرچشمه‌های اصیل سنت‌ها و اعتقادات خود می‌توانیم از بسیاری از این آسیب‌ها در امان بمانیم.

به گفته وی برای این منظور باید یک باور فرهنگی از طریق مدارس، دانشگاه‌ها و صدا و سیما در خانواده‌ها ایجاد شود.

بسیاری از مبتلایان به ایدز قربانی عدم آگاهی شده‌اند

در ادامه این مراسم دو تن از بیماران خانم و آقا مبتلا به ویروس HIV برای حاضرین از تجربیات خود سخن گفتند.

بیمار آقا با بیان اینکه 15 سال است که به این بیماری مبتلا است، گفت: از طریق اعتیاد به این بیماری مبتلا شدم و اگر آن روز به من آگاهی داده می‌شد شاید امروز به عنوان بیمار اینجا نبودم و در حال حاضر در مراکز مشاوره سعی می‌کنم به افرادی مانند خود آگاهی دهم که اعتیاد چه عواقبی دارد زیرا معتقدم بسیاری از مبتلایان به ایدز قربانی عدم آگاهی شده‌اند.

پس از این بیمار، خانمی که به ویروس HIV مثبت مبتلاء بود در این مورد گفت: به سبب ازدواج با مردی معتاد به ویروس ایدز مبتلاء شدم.

این خانم جوان که در باشگاه مثبت شیراز مشغول به کار است خواستار آن شد که رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به افراد آگاهی بدهند تا خانواده‌ها از ازدواج فرزندان مبتلای خود با فرد سالم جلوگیری کرده و تعداد زنانی که از طریق شوهران به ایدز مبتلا شده‌اند کاهش یابد و مردم نیز بدانند که از طریق تماس عادی و مراوده روزمره این ویروس منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/523/4

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، ایدز ، بیماری
نظرات بینندگان