کد خبر: ۴۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲

همه آنچه در معارفه فرماندار جدید آباده گذشت/ تصاویر

زارع گفت: امیدواریم با همکاری کلیه مسئولین ادارات و ارگان ها بویژه امام جمعه شهرستان و نماینده مردم و دستگاه ای نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین بتوانیم قدم های اساسی برای مجموعه شهرستان برداریم

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، فرماندار جدید برای حاشیه سازان خط و نشان کشیدن گفت: برای توسعه شهرستان اجازه نمی دهیم کسی حاشیه درست کند. در ادارات نباید بخشی نگری و تفکرات جزیره ای حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار آباده نما ، مهندس محمدرضا زارع فرماندار آباده شد. صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه که با حضور دکتر فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی و هاشمی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس برگزار شد، از زحمات 7 ماهه مهندس فتاحی سرپرست فرمانداری تجلیل شد و مهندس محمد رضا زارع به سمت فرماندار شهرستان آباده منصوب شد.

در ابتدای این جلسه مهندس فتاحی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در جلسه و  تبریک به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو گفت:  پروژه های ناتمام زیادی که در آباده وجود دارند که از 15 تا 98 درصد پیشرفت داشته اند ولی متاسفانه بدلیل محدودیت اعتبارات نیمه تمام رها شده اند و انتظار می رود که دولت تدبیر و امید این پروژه های دولت قبلی را که با اندک تامین اعتباری به بهره برداری می رسند، تکمیل کند.

فتاحی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری کلیه اعضای شورای اداری و مسئولین ادارات و ارگان های شهرستان در مدت حضورش در این شهرستان ، از کوتاهی ها و سخت گیری هایی که احیانا با عث ناراحتی آن ها شده عذرخواهی کرد و گفت : بنده هیچ گونه ناراحتی و دلخوری از کسی ندارم.


در ادامه  حجت الاسلام نوالدینی رییس دادگستری و امام جمعه موقت شهرستان آباده ضمن ترجمه آیه ای از قرآن کریم گفت: فلسفه و حکمت برکات الهی در پرتو ایمان و تقواست. همه باید دست در دست هم بدهیم و این دو معیار را در زوایای مختلف زندگی پیاده کنیم  و مزین بشویم به صفات اهل تقوا. که اگر این اتفاق بیفتد باید منتظر نزول برکات الهی باشیم.

نورالدینی ضمن تشکر از فتاحی سرپرست فرمانداری افزود: در دوران کوتاه مدیریت در این شهر، شاهد رعایت تقوا در زوایای مختلف عملکرد مهندس فتاحی بودم که جا دارد از ایشان تشکر و قدردانی می کنم و امید داریم مهندس زارع هم بر همین روال و منشا خیر و برکت در منطقه باشند.

سپس رییسی مسئول دفتر دکتر زارع، پیامی از سوی نماینده مردم  آباده در مجلس شورای اسلامی برای حضار قرائت کرد. در قسمتی از این پیام آمده : بی شک یکی از دلایل توسعه هر ملتی در زمینه های مختلف، مقوله بصیرت و شناخت از داشته ها و ثروت خود و استفاده به موقع و بجا از پتانسیل ها و نیروی کار است.

اکنون که در سایه جمهوری اسلامی ایران و به برکت خون هزاران شهید و پایداری مردم این امر میسر گردیده است، لازم است مسئولین محترم در رده های مختلف به دور از هرگونه منیت و خود محوری و با اخلاص پا در این عرصه گذاشته تا در شان مردم شهرستان آباده طرحی نو در اندازند.

در این نامه ضمن اشاره به مشکلات کنونی شهرستان آباده آمده است : مهندس زارع ! ضمن آرزوی موفقیت شما و تیم همراه، از شما می خواهم که در حل و فصل مشکلات با همراهی نماینده ولی فقیه در شهرستان و نماینده مردم در مجلس و دادگستری ، به عنوان 4 رکن اصلی در شهرستان همسو و هماهنگ کمر همت ببندید.

در قسمت پایانی این پیام ضمن تشکر از زحمات مهندس فتاحی آمده است: از ایشان که فردی متین، آرام و قانون مدار بودند کمال تشکر و قدردانی را دارم .

در ادامه این جلسه دکتر فیروز آبادی معاون سیاسی امنیتی فارس ضمن تشکر از زحمات مهندس فتاحی گفت: ما واقف هستیم که این تغییر و تحولات دو سال گذشته در بحث فرمانداری شهرستان آباده اثرات نامطلوبی دارد؛ ولی شرایطی دست به دست هم داد و این اتفاق افتاد که امید است با معرفی فرماندار جدید و برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها عقب ماندگی های این مدت جبران شود.

فیروز آبادی با تشریح نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و حضور حماسه ساز مردم در انتخابات ریاست جمهوری افزود: این حرکت مردم کشور ما برای سایر کشورهای اسلامی که آزادی در آنجا وجود ندارد آموزنده است.

وی با اشاره به ابعاد چهار انقلاب مطرح در جهان گفت: هر انقلاب به یک رهبر نیاز دارد که کلام و محبت او در عمق دل مردم نفوذ کرده باشد. انقلاب یک انسجام و خواست عمومی است و از همه مهمتر هر انقلاب انسان هایی می خواهد که جانشان را کف دستشان بگذارند و در راه ارزش ها حاضر باشند همه چیزشان را فدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی  فارس، انقلاب اسلامی را برگرفته از وحی و دین عنوان کرد و قرآن را پشتوانه آن دانست و گفت: ما معتقدیم این نظام مبتنی بر وحی ،شرع ، امامت و ولایت است و ماندگار خواهد بود.

فیروز آبادی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: امروز قدرت های جهان جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان درک کرده اند  و می دانند اگر ایران نباشد مشکلات منطقه حل نخواهد شد و مجبور شده اند در جهت منافع ایران قدم بردارند.

وی با اشاره به زمان بعد از انتخابات و حماسه ای که مردم خلق کردند گفت: الان باید زمینه برای انقلاب و حماسه اقتصادی فراهم شود. این حماسه اقتصادی لوازمی می خواهد که بخشی از آن همان سند چشم انداز 1404 است که بالاترین سند کشور می باشد و طبق این سند ایران باید در سال 1404 به بزرگ ترین قدرت علمی و اقتصادی منطقه تبدیل شود.

فیروز آبادی ضمن بر شمردن خصوصیات یک مدیر خوب گفت: ما به مدیرانی احتیاج داریم که بتواند از تمام مشارکت های مردمی استفاده کند، ظرفیت های بالقوه شهرستان را بالفعل کند. مدیر باید نگاهش به بخش خصوصی باشد و سرمایه گذار جذب کند.

وی سپس با معرفی مهندس محمدرضا زارع به عنوان فرماندار جدید گفت: فرماندار جدید از پرسنل وزارت کشور و از پایین ترین سطوح شروع به کار کرده است. او در پست های مختلف در استان های فارس و اصفهان خدمت کرده و مدتی هم معاون اداره کل هماهنگی اقتصادی فارس بوده است.

فیروز آبادی در پایان سخنان خود با اشاره به تعامل خوب بین دستگاهای اجرایی، امام جمعه و دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان آباده دارای فرهنگ خاص، غنی و پیشرو هستند که انشا الله به لطف خداوند متعال در این بخش ما شاهد یک تحول چشمگیر باشیم تا مردم آباده به جایگاه شایسته خودشان برسند و البته تحول هم با مشارکت مردم امکان پذیر است.

مهندس محمد رضا زارع به عنوان آخرین سخنران جلسه ضمن ظهار خرسندی از توفیق خدمتگزاری به مردم شهرستان آباده گفت: این شهرستان دارای قدیمی ترین فرمانداری در حوزه استان فارس بوده است و این نشان دهنده پیشینه گسترده فرهنگی، سیاسی، اجرایی و تاثیرگذار در کل منطقه شمال فارس می باشد.

زارع گفت: امیدواریم با همکاری کلیه مسئولین ادارات و ارگان ها بویژه امام جمعه شهرستان و نماینده مردم و دستگاه ای نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین بتوانیم قدم های اساسی برای مجموعه شهرستان برداریم و دین خودمان را به شهدای بزرگوار ادا کنیم.

فرماندار جدید آباده با اشاره به تعداد شهدای شهرستان گفت: تقدیم حدود 400 شهید ، 800 جانباز و 50 آزاده سرافراز، بالاترین سند وفاداری مردم این شهر به انقلاب و اسلام است.

وی با اشاره به  مولفه های اسلام، رهبری و مردم، از آن ها به عنوان سه مولفه پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مردم ولی نعمت های ما هستند و اگر کاری بکنیم که حضور مردم در صحنه کم شود، مردم را نپذیریم و خودمان را بالاتر از آن ها بدانیم، مطمئنا در مسیر پیشرفت خلل ایجاد خواهد شد.

زارع با اشاره به پتانسیل های فراوان شهرستان آباده در زمینه های مختلف اظهار داشت: داشته های ما مشخص است هنر ما زمانی خواهد بود که این پتانسیل ها را به فعلیت برسانیم و ثمره آن رفاه برای مردم باشد.

وی با حرکت هدفمند در مسیر توسعه شهرستان و پروژه محور بودن فعالیت ها خاطر نشان کرد: ما باید فکر تولید کرده  و هدفمند حرکت کنیم و کار را برای رفع تکلیف انجام ندهیم. ما باید از سرمایه های پراکنده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم.

فرماندار جدید برای حاشیه سازان خط و نشان کشیدن  گفت: برای توسعه شهرستان اجازه نمی دهیم کسی حاشیه درست کند. در ادارات نباید بخشی نگری و تفکرات جزیره ای حاکم باشد.

مهندس زارع در خاتمه صحبت های خود گفت: ما پذیرای انتقادات با عشق همه مردم شهرستان هستیم. اگر انتقاد منصفانه و با عشق باشد مطمئن باشید پیشرفت به دنبال خواهد داشت و انشاالله برای تحقق پیشرفت آّباده، با تشکیل کارگروه ها و نشست با علاقمندان توسعه شهرستان و استفاده از فکر و ایده های دانشجویان در جهت رفع مشکلات قدم برداریم.

در پایان این جلسه که حدود 2 ساعت به طول انجامید با اهدا هدایایی از طرف برخی ادارات از زحمات مهندس فتاحی تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد باقر فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
به مردم شریف آباده انتخاب شایسته مدیری لایق وکاردان وولایتمدارراتبریک عرض میکنم وبرای جناب آقای دکتر زارع ارزوی سلامتی وموفقیت دارم ارادتمند از شهرستان نایین فردوسی