کد خبر: ۴۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲

شهردار شیراز: از اینکه زورمان به وانت بارها نمی‌رسد خجالت می‌کشیم

تعداد این وانت‌بارها بسیار بیشتر از 700 مورد است و شما با این کار می‌خواهید یک تخلف و هرج و مرج را ساماندهی کنید و این درست نیست.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر حوزه ریاست شهردار این شهر، شهردار شیراز گفت: ساماندهی وانت‌بارها خود به معضلی جدید و بزرگی برای این شهر تبدیل می‌شود که جمع کردن آن به مراتب بسیار سخت‌تر خواهد بود.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: چرا با وانت‌باری که از 150 کیلومتری به شیراز می‌آید، بدون توجه در وسط شهر توقف می‌کند، خیابان‌های شهر را می‌بندد و می‌خواهد تا ظهر میوه خود را بفروشد، بعد زباله‌های مانده در خودرویش را در خیابان خالی کند و برود، برخورد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کارکنان شهرداری بیشترین کتک را از سرنشینان این وانت‌بارها خورده‌اند، از اینکه زورمان به این‌ها نمی‌رسد خجالت می‌کشیم، شهرداری که جزو نیروهای مسلح نیست، هنگامی 10 وانت بار که چماق و چاقو دارند و در یک جا ایستاده‌اند شهرداری چه کار می‌تواند بکند.

وی ادامه داد: تعداد این وانت‌بارها بسیار بیشتر از 700 مورد است و شما با این کار می‌خواهید یک تخلف و هرج و مرج را ساماندهی کنید و این درست نیست.

پاک‌فطرت گفت: به عنوان مثال در قضیه بازار بوستان آزادی زمانی شهرداری این اماکن را کرایه داد، اما اکنون دیگر برای برداشتن آن‌ها حرفِ میلیارد مطرح بوده در حالی که زمین متعلق به شهرداری است.

وی ابراز داشت: در زمینه بازارهای روز نیز حق برای افراد به وجود آمده و حتی آنان دو تا سه متر جایی که در آن دارند را به دیگران اجاره داده و خود سراغ کارهای دیگر رفته‌اند.

شهردار شیراز از تغییر سازوکار در اجاره بازارچه‌های شهرداری خبر داد و گفت: اینکه در گذشته بازارچه‌ای را ماهانه 9 میلیون به شخصی اجاره می‌دادند و وی هر کدام از غرفه‌ها را با رقم‌های کلان اجاره می‌داده یک دلیلِ بسیار محکم برای گران بودن اجناس در بازارچه‌های شهرداری بوده است.

وی با تأکید بر رفع این معضلات از کلان‌شهر شیراز با کمک همگان، گفت: با کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین اجناس باید با سازوکار جدید در بازارچه‌های شهرداری به شهروندان سومین حرم اهل‌بیت(ع) ارائه شود.

مدت‌ طولانی است که شهروندان شیرازی به ویژه در محدوده مرکزی این شهر، آسایش و آرامش خود را به خاطر بلندگوهای نصب شده بر روی وانت‌بارهای دوره‌گرد فروشنده اجناس از دست داده‌اند و فریادهای اعتراضشان نیز به جایی نرسیده است.

ارگان‌ها و مجموعه‌های موظف هر کدام دیگری را عهده‌دار این مسئولیت می‌دانند، اما این مسئله در نقطه کور واقع شده و متولی مشخصی را ندارد.


نظرات بینندگان