کد خبر: ۴۸۵۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
حجت الاسلم دهنوی در شیراز:

اگر مردم را به سمت دین سوق دهیم زندگی آن‌ها گلستان می‌شود

باید تلاش کنیم جهت تحکیم بنیان خانواده، مردم را با آموزه‌های دین آشنا سازیم زیرا اسلام هیچ چیزی کم ندارد و برای تمام نقاط زندگی انسان‌ها صاحب برنامه است
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی گفت: تمام مشکلات ما در سبک زندگی این است که دست از ارزش‌های اسلامی خود برداشتیم و می‌خواهیم به سبک مدرن زندگی کنیم و این امکان ندارد زیرا نه فرهنگ ایرانی و نه فرهنگ اسلامی چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی در همایش یک روزه «همسران بصیرت» ویژه همسران کارکنان و بانوان شاغل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان فارس که با حضور بیش از 700 نفر از بانوان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی اظهار داشت: یکی از مباحث جدی که باید بدان توجه داشت ترویج همین نوع سبک زندگی است.

وی افزود: باید تلاش کنیم جهت تحکیم بنیان خانواده، مردم را با آموزه‌های دین آشنا سازیم زیرا اسلام هیچ چیزی کم ندارد و برای تمام نقاط زندگی انسان‌ها صاحب برنامه است حتی برای مهارت‌های زندگی زناشویی و اگر دانشمندان مختلف دنیا در کتاب‌ها و سمینارهای خود صحبت‌هایی در این موارد دارند، ما برای آن‌ها روایت داریم و به همین دلیل است که می‌گوییم اسلام کامل‌ترین دین است.

اگر مردم را به سمت دین سوق دهیم زندگی آن‌ها گلستان می‌شود
حجت‌الاسلام دهنوی تصریح کرد: اگر بتوانیم مردم را به سمت دین سوق دهیم یعنی کاری کنیم مردم بر اساس دین زندگی کنند مطمئناً زندگی آن‌ها گلستان می‌شود و تمام مشکلات ما در سبک زندگی این است که دست از ارزش‌های اسلامی خود برداشتیم و می‌خواهیم به سبک زندگی مدرن زندگی کنیم و این امکان ندارد زیرا نه فرهنگ و تمدن ایرانی و نه فرهنگ و تمدن اسلامی چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد.

این کارشناس مسائل خانواده صدا و سیما در ادامه سخنان خود بر نقش بی‌بدیل خانواده‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: اکنون بسیاری از بدبختی‌های جامعه ما به دلیل عدم شناخت تفاوت مرد و زن است و وقتی زن و مرد یکدیگر را به درستی نمی‌شناسند زندگی‌ها خراب می‌شود.

وی تأکید کرد: بسیار مهم است که موضوعات خانوادگی و بحث بصیرت همسران برای خانواده‌های بازگو و تبیین شود تا شاهد ارتقاء کیفیت زندگی خانواده‌ها باشیم و از این طریق جامعه نیز به سمت سلامت هدایت شود.

مسئولان، دانشمندان و مؤمنان؛ مهم‌ترین عوامل ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی

رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس نیز در این همایش با تصریح اینکه جهت ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در جامعه 4 گروه نقش اساسی را ایفا می‌کنند، مسئولان، دانشمندان، متدینان و ثروتمندان را عوامل اصلی ترویج این نوع سبک زندگی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، اظهار داشت: در این جلسه بحث چگونه زندگی کردن و آداب زیستن از نگاه اسلام با توجه به وضعیت موجود جامعه ما و جنگ نرم و رسانه‌ای مطرح شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در شرایط امروزی که رسانه‌های بیگانه در خلوت خانه‌های مردم نفوذ پیدا کرده است، قطعاً اگر بخواهیم جامعه سالمی را مدیریت کنیم باید خانواده‌های سالمی نیز داشته باشیم چون جامعه مرکب از خانواده‌هاست و اینجاست که اسلام نسبت به تکلیفی که پدر و مادرها به عهده دارند، تأکید دارد.

وی ادامه داد: وظیفه والدین این است که فضای خانواده را فضای پاکی نگه دارند و وظایف خود را به نحو احسن در تعامل بین زن و شوهر و فرزندان انجام دهند.

رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: خانواده‌ها با معارف دین به صورت همه جانبه آشنا شوند زیرا اسلام مخالف با تفریح، شادی، کار و ارتباط اجتماعی نیست اما توازن و صحت و سلامت این موارد باید رعایت شود.

همچنین ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس در حاشیه برگزاری این همایش گفت: یکی از برنامه‌هایی که سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع در یکی دو سال اخیر به‌ طور جدی در‌‌نظر دارد که برای همسران و فرزندان دختر و پسر اعم از دانش‌آموز و دانشجو برگزار کند، برنامه‌های بصیرتی است که در قالب بصیرت همسران، میثاق دانشجویان و طرح یاران ولایت برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد میرعمادی، اظهار کرد: همان‌طور که کارمندان وزارت دفاع باید در موضوعات دینی، اعتقادی و سیاسی در یک سطح مطلوب و برخوردار از اعتقادات و نگرش سیاسی سالمی باشند، فرزندان و همسران آن‌ها نیز بسیار مهم است که در این راستا همسو و هم جهت باشند و به همین دلیل یکسری برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر قم و در مرکز آموزش الغدیر و مشهد مقدس در مرکز تعالی فرهنگی امام خمینی(ره) این دوره‌ها پیش از این برگزار می‌شد و امسال برای نخستین بار دوره‌های مذکور در شهر مقدس شیراز برگزار شد.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، بصیرت ، وزارت ، دفاع
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
dr faze
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
0
haj agha sough bedid ,ham pool darid ham menbar ham resane begid cheghadr sough dadid
ننه بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
0
حقمان بدید دین پیشکشتان ننه......