کد خبر: ۴۸۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲
آيت الله ايماني در دیدار با رئیس محیط زیست کشور:

مسئولين در حفظ آبهاي زيرزميني فارس كوتاهي كردند/ ازبین بردن فضای سبز در شیراز رقابتی شده است

نماينده ولي فقيه در استان فارس گفت: مسئولين استان در حفظ منابع آبي زير زميني كوتاهي كردند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه با وجود تمام هشدارها، برای از بین بردن فضای سبز درشیراز ، فضای رقابتی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردرشیراز بیان داشت: در صورت ادامه این روند آینده خطرناکی برای این شهر رقم خواهد خورد.

وی افزود: شهر شیراز از دیرباز از شهرهای بسیارسرسبز کشورمحسوب می شد به گونه ای که بیش از 70 درصد فضای شهری فضای سبز بوده است.

آیت ا... ایمانی ادامه داد: محیط زیست و طبیعت شهرشیراز به ویژه جهت گیری توسعه ای شهر، نیازمند رویکرد ویژه مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان فارس است زیرا هم اکنون جهت گیری توسعه شهر شیراز تخریب فضای سبز و طبیعت را به همراه دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان اضافه کرد: تالاب های استان فارس درگذشته محل حیات مردم این استان بود اما امروز این مکان ها به تهدیدی جدی برای فارس تبدیل شده اند.

امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه خشک شدن تالاب ها، حفرچاه های غیر مجاز، برداشت های بی رویه ازمزارع و خشکسالی از مسائل مهم و دغدغه های جدی مردم استان فارس به شمارمی آید و موجب افزایش معضلات زیست محیطی شده است.

آیت ا... ایمانی بیان کرد: امروزه بیش از 80 دشت در بخش آب های زیر زمینی در استان فارس از خط قرمزعبورکرده و این مهم تهدیدی جدی برای این استان است.

وی با اشاره به تشویق ها در سال های متمادی برای تولید گندم در استان فارس افزود: بر این باوریم که برخی از مسوولان این استان وکشوردرحفظ منابع آب های زیرزمینی فارس کوتاهی کردند و امروز عواقب این حرکت گریبانگیر مردم شده است.

آیت ا... ایمانی افزود: حفاظت از محیط زیست یکی از معروف هایی است که باید از سوی همگان مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا نمی توانیم خود را از محیط زندگی جدا کنیم.

اولویت سازمان محیط زیست،جلب مشارکت های مردمی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نيز در اين ديدار گفت: برای حفاظت از محیط زیست، جلب مشارکت های مردمی از اولویت های این سازمان است و برنامه های ویژه ای دراین زمینه تدوین شده است.

معصومه ابتکاربیان کرد: انتظار ما از مردم، تشکل ها، انجمن ها و موسسات مشارکت در قالب جنبشی فعال و منظم برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست است .

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ادامه داد: دوره فرار از مسوولیت سپری شده است و همگان باید برای حفاظت از محیط زیست احساس مسوولیت کنند تا با همکاری و مشارکت بتوانیم مشکلات این بخش را برطرف کنیم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲
0
متاسفانه چند سالی است با وجود گرفتاریهای طبیعی .بخش کشاورزی با وجود کمترین اعتبارات نام فارس را در اذهان تولید کشور بدوش میکشد وعده ای به لحاظ عدم فعالیت مفید بخشهای تحت مدیریت خود. دنبال کم رنگ نمودن فعالیت این بخش هستند. که قطعا اظهار نظر ریاست محترم محیط زیست تبعیت از دیدگاه اینگونه افراد دارد.بخشهای دیگه از قبیل صنعت .معدن تجارت فرهنگ اموزش گردشگری محیط زیست....کجا هستند ایا میدانید استان فارس با تمامی پتانسیل رتبه سوم بیکاری کشور را داراست .امروزه بهروی صحیح از منابع در بخش کشاورزی فارس بعنوان یک اصل مدنظر کارشناسان این بخش بوده که کمک باین تولید کرده است. پس اگر مرحمی بر دلمان نمیگذارید لطفا مارا مرنجانید.....
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲
0
کی مجوز میده؟کی مسوله؟کی پیگیری میکنه؟کی به داد میرسه؟...