کد خبر: ۴۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲

آیت الله ایمانی:‌ حافظ اگر سر از قبر بردارد باید به فکر آب رکن‌آباد باشد نه آلودگی هوا!

انسان مومن يك شاخه‌ي درخت را هم بي‌دليل نمي‌شكند و اگر درختي را قطع مي‌كند به جاي آن درختي مي‌كارد و قصد ندارد به طبيعت ظلمي روا دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، نماينده ولي فقيه در استان فارس ضمن اشاره به جايگاه محيط زيست در آيات و روايات، گفت: اسلام و پیامبران همواره با آباداني و حفظ محيط زيست تاكيد كرده‌اند.

آيت‌الله اسدالله ايماني در جلسه شوراي اداري استان فارس به بررسي محيط زيست از ديدگاه قرآن و روايات پرداخت و گفت: علم اخلاق يك سوم كارهاي يك مسلمان را تشكيل مي‌دهد، يعني در كنار اعتقادات و تكاليف الهي، برنامه‌اي به نام اخلاق مطرح و در چهار عنوان ارتباط انسان با خدا، انسان با خود، انسان با ديگران و انسان با طبيعت تنظيم مي‌شود.

وي با بيان اينكه تمام فعاليت‌هاي ما به يكي از اين ارتباطات باز‌مي‌گردد، افزود: نوع رابطه انسان با طبيعت نشان از شخصيت او است و اگر اين ارتباط مثبت باشد، انساني با شخصيت، وظيفه‌شناس و آگاه است و اگر ارتباطي بر اساس بهره كشي و استفاده بي حد و مرز باشد، نشان از ظلم انسان است.

امام جمعه شيراز تاكيد كرد: زندگي و جهان به هم پيوسته است و هركدام كه لطمه ببينند بر ديگري و خودشان ظلم می‌شود.

آيت‌الله ايماني با بيان اينكه آيات قرآن در خصوص ارتباط انسان‌ها با طبيعت را مي‌توان به سه دسته تقسيم كرد، دسته اول را افرادي دانست كه خداوند در خصوص شايستگي هايشان سخن گفته و خداوند متعال آنان را افرادي كه در زمين زندگي كرده و از مواهب آن استفاده و آن را آباد مي‌كنند، معرفي كرده است.

امام جمعه شيراز دسته دوم را انسان‌هاي ستمگر معرفي و اضافه كرد: ظلم اول اين افراد به طبيعت است و اين دسته از انسان‌ها تلاش مي‌كنند تا زمين را به فساد كشانده، مزارع را نابود كنند و هر كجا وارد مي شوند، خرابي ايجاد كنند.

وي درخصوص دسته سوم گفت: اين دسته از انسان‌ها، منافقين هستند و فساد در زمین از ویژگی‌های آنان است؛ به آن‌ها مي گويند فساد نكنيد ولی مدعي می‌شوند كه اصلاح مي كنند.

آيت‌الله ايماني با بیان اینکه در جهان كنوني نيز شاهد اين سه دسته در حكومت‌ها هستيم، ادامه داد: كساني كه خود را خادم بشر مي‌دانند، استعمار به معناي طلب آباداني و استثمار به معناي به ثمر رساندن را در حرف دنبال مي‌كنند اما هدفشان نابودي است و براي مثال از حقوق بشر نام مي‌برند اما بشر را قرباني مي‌كنند يا اينكه زن را به اسم تساوي حقوق مرد و زن نابود مي‌كنند.

اين استاد اخلاق با بيان اينكه قرآن نماد يك انسان بد را فردي بي مسئوليت مي‌داند، خاطرنشان كرد: انسان مومن يك شاخه‌ي درخت را هم بي‌دليل نمي‌شكند و اگر درختي را قطع مي‌كند به جاي آن درختي مي‌كارد و قصد ندارد به طبيعت ظلمي روا دارد.

باد باغ‌های بهشت شیراز با ساختمان‌های بلند مسدود می‌شود

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص وضعیت آلودگی آب وهوای استان با بیان اینکه جلو ضرر را از هر جایی بگیری منفعت است، گفت: حافظ اگر باز سر از قبر برداشت باید به فکر آب رکن‌آباد باشد نه آلودگی هوایی که به وجود آمده است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه مسئول و غیرمسئول دست به دست هم داده‌اند تا فضای سبز شیراز را نابود کنند، اظهار کرد: برخی درختان را با اره برقی یا برای اینکه دیگران متوجه نشوند با نفت سیاه و نفت کوره نابود می‌کنند تا به جای آن تیرآهن سبز کنند و باد باغ‌های بهشت شیراز را با ساختمان‌های بلند مرتبه مسدود کنند و شهر را به شهری آلوده از نظر آب و هوا تغییر دهند كه البته اميدوارم اين سخنان واقعیت نداشته باشد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان