کد خبر: ۴۸۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 27 آذر

از جشن تولد یک روزنامه تا صفحه سیاه روزنامه دیگر!

امروز یکی از روزنامه‌ها حامی «تدبیر و امید»٬ رنگی از «امید» نداشت در حالی‌که روزنامه دیگری٬ جشن تولد گرفته بود.

به گزارش شیرازه، روزنامه «نیم‌نگاه» امروز جشن گرفته است. این روزنامه برای هفده ساله شدنش تیتر زده؛ «خوشا که «نیم‌نگاه» را گذر به ما افتاد!». شیرازه نیز به نوبه خود این روز را به نیم‌نگاهی‌ها تبریک گفته و آرزوی تاثیرگذاری بیشتر از قبل برای این روزنامه دارد. اما این روزنامه تنها روزنامه‌ای بود که سخنان دیروز استاندار در همایش تجلیل از برترین‌های زکات را تیتر یک خود کرد؛ «در اداره استان از تنش دوری می‌کنیم». این روزنامه خبر تجمع دیروز برخی از رانندگان تاکسی مقابل استانداری و در اعتراض به سخنان توهین‌آمیز دکتر سریع‌القلم مشاور رئیس جمهور را نیز منتشر کرده است.

اما امروز صفحه اول «افسانه» بیشتر بار منفی داشت. تیتر یک آن به «احتمال تعطیلی کارخانه‌های سیمان فارس» اختصاص یافته بود، یادداشت آن به «فارس قربانی پزشک خانواده»، تیتر دوی آن به «سرعت قطار شیراز – اصفهان از اتوبوس کمتر است» و تیترهای «شنود می‌کنید لااقل دروغ نگوئید» و «گله از ناشرانی که برای چاپ کتاب پول می‌گیرند» در صفحه اول افسانه قابل مشاهده‌اند. فارغ از این‌که عاقبت «تدبیر» چه خواهد شد، به نظر می رسد «افسانه‌ای‌ها» چندان اعتقادی به «امید» ندارند!

«سبحان» اما تیتر یک خود را هم‌چنان و مثل همه این روزهایی که سالادنویسان شیرازه سراغش نرفتند، به مسائل کشوری اختصاص داده است. «احتمال غنی‌سازی 60 درصد در صورت ابطال توافق ژنو»؛ گفته جناب مهندس باهنر است که چند روزی است به ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری برگزیده شده است. واقعا از میان این همه تیتر مهم کشوری، این چرا باید تیتر یک شود؟ جای تامل ندارد؟ اما این روزنامه به سراغ رحیم زارع هم رفته است و از قول او تیتر زده: «ما به مذاکرات ژنو خیلی امیدوارنه نگاه کردیم».

«عصر مردم» امروز تیتر یک خود را به مراسم تجلیل از پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان در فارس اختصاص داده است. سرمقاله این روزنامه هم درباره خانه‌های خالی از سکنه در شیراز نوشته شده است و راهکارهایی برای مبارزه با این مسئله پیشنهاد شده است که انشاء‌الله مسئولین امر آن را خواهند خواند. این روزنامه اما امروز یک مقاله پژوهشی نیز در صفحه 5 خود منتشر کرد که به بررسی ساختار سنی و جنسی جمعیت استان فارس می‌پردازد. در قسمت تحلیل وضعیت و جمع‌بندی این مقاله آمده است: «هرم سنی جمعیت استان در بستر جمعیتی میان سالی قرار گرفته است و این روند منجر به تمرکز نسبتا زیادی از جمعیت در سنین جوانی (29-15 ساله) و میان‌سالی (64-30 ساله) شده است. این مرحله چالش‌های خاص خود را دارا است که به نیازهای خاص از جمله آموزش، ایجاد اشتغال و از ازدواج می‌توان اشاره کرد».

«خبرجنوب» امروز به بانک‌‌ها سرک کشیده تا گزارش ویژه خود با عنوان «دست سرمایه‌گذاران زیر سنگ بانک‌ها» را به بهانه‌تراشی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات منتشر کند. «سد تنگ سرخ در هر شرایطی غیرقانونی است»؛ عنوان گزارش دیگری است که به کش و قوس‌های ساخت این سد با وجود همه مشکلات زیست محیطی پرداخته است. این ممنوعیت برای ساخت سد را معصومه ابتکار در سفر به شیراز بیان کرده تا خیال همه را راحت کند. خبرجنوب علاوه بر انتشار خبر تجمع دیروز رانندگان تاکسی، به مناسبت هفده ساله شدن روزنامه «نیم‌نگاه» در اقدامی جالب به سراغ سردبیر و دبیر سرویس ورزشی این روزنامه رفته و با آن‌‌ها مصاحبه کرده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کیامرز از دشت چنار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲
0
خسته شدیم از بس سالاد شیرازی خوندیم یه سالاد فصل هم را بنداز برا سایت های دیگه کار ما رو هم راحت کن ...یا علی