کد خبر: ۴۸۹۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
مظلومیت شیعه تمامی ندارد

شیوه‌های کشتن زائران حسینی؛ از موشک گراد تا دیگ غذا!

اجتماع بزرگ شیعیان در این روزها، برای آن‌هایی که شیعه‌کشی را افتخار خود می‌دانند، بهترین فرصت است تا خود را راهی بهشت کنند!

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان جهان و بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان جهان پس از حج»؛ این توصیفی است از آن‌چه این روزها در عراق می‌گذرد. جمعیت زیادی از شیعیان از اقصی نقاط جهان خود را به عراق رسانده‌اند تا روز اربعین امام حسین (ع) را در کربلا باشند. بسیاری ترجیح می‌دهند تا با پای پیاده خود را به مرقد سیدالشهدا(ع) برسانند تا ثواب زیارت‌شان دو چندان شود.

اما این اجتماع بزرگ شیعیان، برای آن‌هایی که شیعه‌کشی را افتخار خود می‌دانند، بهترین فرصت است تا خود را راهی بهشت کنند! تکفیری‌ها که نان‌شان در ندیدن غیرخودشان است، اگرچه هم‌چنان در سوریه فجایع انسانی‌‌ دردناکی رقم می‌زنند اما ماه‌ها است که در عراق هم به صورت روزانه مردم را چه شیعه و سنی به خاک و خون می‌کشند. اما آن‌ها حالا و با فرارسیدن اربعین، برنامه‌های شیطانی بیشتری طرح‌ریزی کرده‌اند. البته بی‌شک این تکفیری‌ها در تدوین و اجرای این برنامه‌ها تنها نیستند. آن‌ها از سوی برخی کشورهای منطقه که این روزها به دلیل شکست‌های بسیار، عرصه سیاست خارجی خود را با بمب آراسته‌اند، حمایت مالی و اطلاعاتی می‌شوند تا با کشتار زائران امام حسین (ع)، شکست‌های خود را جبران کنند.

این روزها تکفیری‌ها به چند شکل شیعیان را مورد هجوم قرار می‌دهند، شیوه‌هایی که نه در اندیشه اهل سنت جایگاهی دارد و نه با انسانیت سازگاری دارد. مروری بر این شیوه‌ها در شرایطی که شور حسینی مردم عراق و شیعیان جهان این روزها صحنه‌های زیبایی را به نمایش گذاشته، می‌تواند عمق رفتارهای تروریستی تکفیری‌ها را نشان دهد:

پرتاب موشک گراد

این شیوه اگرچه قبل‌ترها به ندرت انجام شده بود اما سه‌شنبه هفته گذشته و در آستانه اربعین حسینی، سه فروند موشک گراد به سوی کربلا شلیک شد. شبکه الانوار 2 عراق اعلام کرد که این سه موشک به مناطق «الوائلی»، «باب البغداد» و «قنطرة السلام» اصابت کرده‌اند. المیادین هم روز جمعه از خنثی شدن طرح تروریست‌ها برای حمله موشکی به کربلا خبر داد. این شبکه گزارش داد که نیروهای ارتش عراق یک پایگاه متعلق به تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را کشف کرده‌اند که در آن 120 موشک گراد قرار داشته است. تروریست‌ها قصد داشته‌اند تا با این موشک‌ها شهر کربلا و مناطق اطراف آن را هدف قرار دهند. نهرین‌نت هم از کشف سه موشک گراد به دست نیروهای اطلاعاتی عراق در منطقه بابل خبر داده است.

مسموم کردن زائران

به همت مردم مهمان‌نواز عراق، طی این روزها ایستگاه‌های متعددی در شهرها و جاده‌های مختلف عراق برقرار شده است تا به زائران اباعبدالله(ع) خدماتی ارائه شود. در این ایستگاه‌ها آشامیدنی و خوارکی و غذاهای مختلفی ارائه می شود. اما این مسئله هم از سوی تکفیری‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. آن‌ها با سوء استفاده از اعتماد زائران به خادمان اهل‌البیت(ع)، غذاهای مسموم را میان برخی از زائران توزیع کرده و سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازند. یک منبع امنیتی عراقی روز جمعه به نهرین‌نت گفته است که تروریست‌ها با یک خودرو حاوی غذاهای مسموم به میان زائران اربعین حسینی واقع در غرب الدیوانیه آمده و این غذاها را توزیع کرده‌اند. در اثر این شیوه فریب‌کارانه، 40 نفر از زائران مسموم شده و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند. نیروهای امنیتی عراق چندی قبل نسبت به این شیوه جدید تروریست‌ها هشدار داده بودند.

کتاب دعاهای انفجاری

چندی قبل، سرتیپ «سعد معن» سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد در بیانه‌ای نسبت به شیوه‌های جدید تروریستی هشدار داده و از زائران خواست تا از دریافت کتاب به عنوان هدیه خودداری کنند. تروریست‌ها در جدیدترین شیوه،‌ با جاسازی مواد منفجره در درون قالب‌هایی مشابه کتاب سعی در از میان بردن شیعیان می‌کنند. در این بیانه به بمب‌گذاری دیگ‌های غذا و قوطی‌های فلزی مواد غذایی هم اشاره شده است.

کمربندهای انفجاری

این شیوه یکی از سنتی‌ترین شیوه‌های تروریستی است که سال‌ها است از سوی تکفیری‌ها در عراق صورت می‌گیرد. اگرچه نیروهای امنیتی تدابیر ویژه‌ای برای ممانعت از ورود افرادی که مشکوک به نظر می‌رسند به میان زائران انجام داده‌اند اما شیوه‌های جدیدی هم‌چون استفاده از کمربندهای انفجاری شبیه به کمربند طبی کمی کار را سخت کرده است. به گفته یک منبع امنیتی عراق، یک تروریست انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود، خود را در میان زائران اربعین حسینی در منطقه الیوسفیه در بغداد منفجر کرد که به شهادت هفت زائر و زخمی شدن 11 نفر دیگر منجر شد. سومریه نیوز هم از انفجار یک عامل انتحاری در منطقه الدوره بغداد در روز پنج شنبه هفته گذشته خبر داده بود که منجر به کشته شدن 43 نفر از زائرین شد.

بمب‌های کاشته شده و پرتابی

یکی دیگر از شیوه‌های تروریستی تکفیری‌ها، کاشتن بمب در مسیرهای زائران است. این اقدام البته به دلیل شلوغی مسیرها و حضور گسترده نیروهای امنیتی کمتر مورد اقبال تروریست‌ها قرار می‌گیرد. طی روزهای گذشته نیروهای امنیتی عراق چند بمب کاشبته‌شده در مسیر کاروان‌های زائران را کشف و خنثی کرده‌اند. به طور مثال دو بمب کاشته شده در نزدیکی «علوة الرشید» در جنوب بغداد خنثی شده‌اند. علاوه بر این شیوه، برخی تروریست‌ها نیز به صورت مستقیم با پرتاب بمب‌های دستی به سوی زائران سعی در به شهادت رساندن آن‌ها دارند. به عنوان مثال در «بغداد الجدیدة» در جنوب شرق بغداد، چند فرد مسلح ناشناس بمب‌های دستی‌ای را به سوی زائران پیاده پرتاب کردند که خوشبختانه به آن‌ها صدمه‌ای وارد نشد.

تیراندازی‌ مستقیم به زائران

این شیوه در شرایط کنونی دشواری‌های خاص خود را دارد. اما در مناطقی که زائرین به صورت مجزا در حال حرکت هستند، تروریست‌ها از این شیوه نیز بهره می‌گیرند. دوشنبه گذشته، در حمله مسلحانه تروریست‌ها به یک اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی در شهر تلعفر واقع در شمال عراق، 12 نفر از جمله 6 زن کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند. سه‌شنبه نیز نیروهای امنیتی عراق 7 نفر از تروریست‌ها که قصد تیراندازی مستقیم به زائران حسینی را داشتند، به هلاکت رساندند.

انفجار خودرو و موتور سیکلت بمب‌گذاری شده

این شیوه در شرایط کنونی در مسیرهای اصلی‌ای که زائران به صورت پیاده به سوی کربلا در حرکت‌اند، کمتر از سوی تروریست‌ها استفاده می‌شود چرا که نیروهای امنیتی عراق، تدابیر شدیدی از جمله ممنوعیت ورود خودرو و موتورسیکلت‌ به این مسیرها را اعلام کرده‌اند و صرفا خودروهایی که هماهنگی‌های لازم را طی کنند، می‌توانند برای خدمات دهی به زائران وارد این مسیرها شوند. اما با همه این تدابیر باز هم چنین شیوه‌های در دستور کار تروریست‌ها قرار دارد به گونه‌ای که در برخی نقاط شهر بغداد انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده برخی از مردم از جمله سنی‌‌ها و شیعیان را مورد هدف قرار داده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
سلام بنظرم از عکس با کیفیت تری استفاده کنید بهتره یکم کم رنگه این عکس و خیلی جذاب نیست
ممنون
ميثم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
راه امام حسين (عليه السلام)راه شهادت هست...ما را از مرگ هراسي نيست
زارع
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
باسلام
شهادت در این راه افتخاری است مه نسیب همه کس نمی شود