کد خبر: ۴۹۰۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۲
مردان ویروسی و زنان میخی!

زیـــر کدام خالی می شود؛ ابــرو یا آبــــرو!؟

برخی نوجوان ها در این دوران پدران خود را در حالی می بینند که از لحاظ ظاهری شباهتی به مردان ندارند و گاهی با صورت های صاف و براق و ابروهای نازک شده بیشتر به زنان شباهت دارند.
به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی شیرازه - اسلام دین پاکی هاست و در موارد بسیاری آیات قرآن امر به پاکی و نظافت و طهارت جسم و روح کرده است تا جایی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نظافت را از ایمان دانسته است.

سفارشات ائمه هدی مبنی بر آراسته و مرتب بودن به هنگام حضور در جامعه و همچنین آموزه های دین مبین اسلام برای تحکیم خانواده به زنان و مردان امر می کند که خود را برای یکدیگر بیارایند و پیرایش و آرایش ظاهری را رعایت کنند؛ برای همین در ایران اسلامی ما طی یک سنت پسندیده همیشگی دختران پس از ازدواج به پیرایش صورت خود پرداخته که هم نشانه ازدواج او بود و هم موجب  نمایان شدن زیبایی هرچه بیشتر زن در محیط خانواده می شد .

پایگاه فرهنگی شیرازیس نوشت: در سال های اخیر با توجه به هجمه فرهنگی شدید علیه جمهوری اسلامی از طرق مختلف، علاوه بر اینکه شاهد اصلاح صورت دختران مجرد و کم سن و سال در جامعه هستیم، با پدیده زشت و زننده برداشتن ابرو و اصلاح صورت از سوی مردان جوان و گاها نوجوان جامعه روبرو شده ایم که هیچ گونه توجیه عقلی و حتی احساسی هم ندارد.

یکی از دلایل ظهور چنین پدیده ضدارزشی در جامعه ، غفلت برخی خانواده ها در توجه به رفتار فرزندان و تربیت ناصحیح  و آشنایی آنها با آداب، رسوم و فرهنگ دینی و ملی می باشد. در گذشته نوجوانان وقتی چهره مردانه پدران خود را با محاسن می دیدند برای بزرگ تر شدن و گذاشتن محاسن لحظه شماری می کردند، ولی متأسفانه برخی نوجوان ها در این دوران پدران خود را در حالی می بینند که از لحاظ ظاهری شباهتی به مردان ندارند و گاهی با صورت های صاف و براق و ابروهای نازک شده بیشتر به زنان شباهت دارند و متأسفانه این نوجوانان با دیدن این رفتار، آن را ارزش قلمداد کرده و سعی می کنند در راه شبیه شدن به آنها تلاش کنند.

با وجود هجمه های فرهنگی که از طریق رسانه های جمعی همچون اینترنت، شبکه های ماهواره ای و ... ناهنجاری ها و ضدارزش ها را در جامعه رواج می دهند، برخی اوقات رسانه های داخلی همچون رسانه ملی بدون نظارت و حساسیت به این موضوع شرایط را برای حضور مجریان، خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران، میهمانان و ... با ظاهرهای آنچنانی با ابروهای تمیزشده، صورت هایی بدون محاسن و آرایش شده فراهم می کنند و این رفته رفته به یک فرهنگ در سطح جامعه شده و با ترویج آن قبح گناه شکسته می شود.

تراشیدن محاسن در احکام شرع اسلام حرام می باشد و دستمزدی که بابت عمل حرام دریافت شود نیز حرام است؛ اگر سری به آرایشگاه های مردانه بزنید در نرخنامه صنف آرایشگران، اجرت تراشیدن محاسن قید شده و اغلب آرایشگران نسبت به این مسئله اطلاعی ندارند و درآمد خود را به حرام آلوده می کنند؛ از تراشیدن محاسن که بگذریم این روزها برداشتن ابروهای آقایان یکی از راه های کسب درآمد اغلب آرایشگران شده و متاسفانه هیچگونه نظارتی بر عملکرد این واحدهای صنفی وجود ندارد.

لازم است نهادهایی همچون ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در راستای نهی از بدی ها و محرمات نسبت به مکلف کردن صنف آرایشگران در خصوص منع آرایشگران از انجام مورادی همچون برداشتن ابروی آقایان و ... که نسبتی با فرهنگی ایرانی اسلامی مردم ندارد، اقدامات لازم را انجام دهند و مسئولین رسانه ملی حداقل از ورود آقایان با ابروهای تمیزشده با هر عنوانی در مقابل عموم مردم جلوگیری به عمل آورند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
2
محض اطلاع تراشیدن محاسن بر اساس فتوای تمام مراجع حرام نمی باشد
برخی مراجع آن را حرام و برخی آن را جایز نشمرده اند
پس مطلبی رو بیخودی به همه تعمیم ندهید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲
0
یه نفر میمیرد به یکی میگن برو به خانوادش خبر بده ، طرف میره در خونه مردی که مرده بود به بچه اش میگه بابات خونه هست جواب میده نه ، میگه کی میاد ،میگه شب
میگه بشین تا بیاد
حالا شما هم بشینین تا مسئولین از خواب بیدار بشن
زهرا
دست شما درد نکنه خیلی خندیدم
باحال بود