کد خبر: ۴۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

درآمد پایدار، گرفتن عوارض از مردم نیست/ عوارض پشت درهای بسته تنظیم می‌شود

متاسفانه با گذشت 10 ماه از سال هنوز هیچ راهکار و مطلبی درخصوص کسب درآمد پایدار به شورا ارائه نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: به نظر می‌رسد شهرداری با وجود داشتن تعداد زیادی از کارشناسان، تنها و بهترین راه افزایش درآمد را اضافه کردن سالانه درصد عوارض و تغییر در ضرایب می‌داند درحالی که گرفتن عوارض از مردم مصداق درآمد پایدار نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، زین العابدین عرب در نطق قبل از دستور بیستمین جلسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از دلایل انتخاب شهردار توجه وی به تعریف منابع پایدار درآمد برای شهرداری بود، افزود: شهردار شیراز در آغاز کار شورای چهارم اعلام کرد که راه‌های ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را پیگیری می‌کند اما متاسفانه با گذشت 10 ماه از سال هنوز هیچ راهکار و مطلبی درخصوص کسب درآمد پایدار به شورا ارائه نشده است.

عضو شورای اسلامی شیراز با تاکید بر اینکه ایجاد درآمد پایدار باعث افزایش درآمد و کاهش فشار ناشی از افزایش عوارض بر مردم می‌شود، پیشنهاد داد که با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از طریق جذب سرمایه‌گذاران از سراسر کشور درآمد پایدار ایجاد گردد.

عضو کمیسیون بودجه شورای شهر شیراز با انتقاد از اینکه تاکنون برای شرکت در جلسات این کمیسیون دعوت نشده است، خاطرنشان کرد: خبری از جلسات و مطالب عنوان شده در این جلسات ندارم و عوارض در جلسات پشت درهای بسته تنظیم می‌شود.

وی گفت: براساس مستنداتی که وجود دارد، سهم خدمات مربوط به باغات منطقه یک از برخی افراد دریافت شده و از برخی دریافت نشده است و باید کسانی‌که در دریافت سهم خدمات باغات اهمال کرده اند، شناسایی شوند زیرا این اقدام خلاف قانون بوده است.

عرب همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به کارمندان شهرداری پیرو مصوبه 30.604 بیستم دی‌ماه سال گذشته گفت: نامه درخواست ارسال اسامی کسانی که از این تسهیلات استفاده کرده‌اند را دو ماه قبل به شهردار دادم اما تا کنون جوابی دریافت نکرده‌ام.

عضو شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه شهرداری در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان موفق نبوده است، گفت: مهمترین مزیت ارائه خدمات الکترونیک، به حداقل رسیدن حضور فیزیکی مراجعان و سرعت در انجام امور است اما در حال حاضر گاهی دریافت یک پروانه حدود 6 یا 7 ماه به طول می انجامد و یک موضوع چندین بار در کمیسیون‌های مختلف بررسی می شود.

عضو کمیسیون بودجه شورای شهر شیراز با اشاره به مشکلات و اعتراض شهروندان درخصوص صدور پروانه ساخت و گرفتن پایان کار، خواستار بررسی و رفع این مشکل شد.

عرب با انتقاد از انتقال سازمان فرهنگی شهرداری شیراز به محل مهمانسرای این مجموعه در شمال‌غرب شیراز، بیان دلیل موضوع را خواستار شد و گفت: سازمان فرهنگی که باید به شهروندان خدمات ارائه دهد چه ضرورتی دارد که حتما در قسمت شمال شهر باشد. همچنین مهمانان شهرداری می‌توانستند در این مهمانسرا اسکان یابند و مانند مهمانان سمنانی به هتل نروند.

انتهای پیام/523/4

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، شورا ، مصوبه ، نطق ، عرب
نظرات بینندگان