کد خبر: ۴۹۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۲

رئیس علوم پزشکی شیراز برای پزشکان بیکار فراخوان داد

از کسانی که در پست‌های مدیریتی استفاده کرده‌ایم، هرگز نپرسیده‌ایم که طرفدار کدام رئیس جمهور و یا سلیقه سیاسی بوده و یا هستید و تنها توانمندی و تعهد افراد ملاک قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: در هشت سال عمر مدیریتی خود تلاش کردیم از افراد توانمند و متعهد با هر سلیقه سیاسی استفاده کنیم که 220 حکم صادر شده ما در این مدت به خوبی گویای این مدعا است.

وی افزود: از کسانی که در پست‌های مدیریتی استفاده کرده‌ایم، هرگز نپرسیده‌ایم که طرفدار کدام رئیس جمهور و یا سلیقه سیاسی بوده و یا هستید و تنها توانمندی و تعهد افراد ملاک قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حوزه سلامت متعلق به تمام آحاد جامعه است، تصریح کرد: رهبری فرزانه ما در جریان بمب‌گذاری منافقین مجروح شدند و نیاز به پزشک و درمان پیدا کردند، همچنین پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) که عالم به خاطر او خلق شد نیز به درمان و پزشک روی‌ می‌آوردند و پس از ضربت خوردن مولا علی(ع) پزشک بر بالین آن حضرت آمد.

ایمانیه اضافه کرد: ممکن است مردم یک روستا به گازکشی و جاده و ... چندان احتیاج نداشته باشند و هرگز از منطقه خود خارج نشوند اما در زمینه سلامت ممکن نیست که فردی در طول عمر خود نیاز به پزشک و دارو و درمان نداشته باشد.

وی با تصریح اینکه سیاست داشتن با سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی متفاوت بوده و معنای آن تدبیر، درایت، زیرکی و حکمت است، گفت: رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان فرمودند «همگی شما باید اهل سیاست باشید اما سیاسی‌کار نشوید و خود را تبدیل به باشگاه احزاب سیاسی نکنید، چراکه حوزه علمی کشور را به نابودی می‌کشاند.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه روند و سیاست مدیریتی این دانشگاه بر همین منوال به جلو خواهد رفت، ادامه داد: حوزه سلامت و ارائه خدمات پزشکی، داروخانه، فیزیوتراپی و ... نیز نباید فدای سیاسی‌کاری افراد و گروه‌ها شود.

ایمانیه با اشاره به سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مقام عالی وزارتخانه نیز همین سیاست و اعتقاد را دارد و بر این باور است که با وجود مشکلات بسیار در حوزه سلامت نباید اجازه داد تا افرادی این حوزه را درگیر سیاسی‌کاری کنند و باید افراد توانمند و متعهد در آن امکان ورود داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه طرح ارجاع و پزشک خانواده ابراز داشت: تاکنون با آنچه امکانات در اختیار این استان در اجرای این طرح بوده جلو رفته‌ایم و از این پس نیز با توجه به اینکه خود مشکلات در این زمینه را جمع‌بندی کرده‌ایم، در راستای رضایتمندی مردم کار خود را به پیش می‌بریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: نتیجه بررسی هیئتی که از تهران به شیراز آمدند و در مورد مشکلات این طرح به مدت سه روز تحقیق کردند، همان مواردی شد که خود ما به آن رسیده و پیش از این عنوان کرده بودیم.

ایمانیه افزود: در حال حاضر منتظر تشکیل جلسه ستاد کشوری این طرح هستیم که با شرکت خود ما انجام می‌شود و با مطرح شدن هشت موضوعی که توسط این دانشگاه و هیئت اعزامی از تهران جمع‌بندی شده است، امیدواریم مصوبات خوبی در راستای رضایت مردم صورت گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شایعه وجود پزشکان بیکار را تایید می‌کنید، تصریح کرد: چنانچه پزشکی در سطح این استان بیکار باشد به یقین ما برای او در زمینه پزشکی کار داریم و هرگز بدون استفاده نخواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت: چنانچه پزشکی بیکار باشد با مراجعه به این دانشگاه در کمتر از 24 ساعت برای او شغل پزشکی ایجاد می‌کنیم، مشروط بر اینکه محل خدمت وی را ما انتخاب کرده و به تناسب وضعیت مکان خدمت حق‌الزحمه دریافت خواهد کرد.

ایمانیه همچنین با اشاره به اجرای طرح مقطعی اندازه‌گیری فشار خون از شهروندان در سطح فارس اظهار داشت: افراد مبتلا به فشار خون باید با نظر پزشک فاصله زمانی اندازه‌گیری فشار خود را رعایت کنند و زیر نظر باشند اما اشخاص عادی نیازی بیش از یکی دو بار در سال به این کار ندارند از این رو برای اندازه‌گیری فشار خون شهروندان این استان سالی یک‌بار اقدام می‌کنیم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۲
0
لطفا طلب دو سال پیش پزشکان ضریب کای بوانات را هم بپردازید.با احترام