کد خبر: ۴۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۲
نماینده هیئت امنای کلیسای ارامنه شیراز در گفتگو با شیرازه:

هیچ انسان آزاده‌ای راضی به رابطه با آمریکا نیست/ تحریم‌ها غیرمنطقی است

کسانی که حق داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ما قائل نیستند، خودشان بمب اتم دارند؛ اگر آن‌ها بمب اتم نداشتند، ترس آن‌ها از دستیابی ایران به بمب اتم منطقی بود در حالی که ما همواره تاکید کرده‌ایم که به دنبال بمب اتم نیستیم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه بیستمین جلسه شورای شهر شیراز با تمام کمی و کاستی های خود عصر روز سه شنبه برگزار شد. اما این جلسه مهمان ویژه ای داشت. رئیس شورای شهر شیراز به این دلیل که اقلیت های مذهبی در آستانه ایام عزاداری اهل بیت پیامبر اسلام از برپایی جشن خودداری کرده‌اند، نمایندگان آنها را به شورا دعوت کرده بود.
هرموند آراتونیان
نماینده هیئت امنای کلیسای ارامنه شیراز در این جلسه
گفت که حضور ارامنه در ایران به زمان شاه عباس برمی‌گردد و با حضور 400 ساله قوم ارامنه در ایران، ملیت ایرانی پیدا کرده‌اند.

او در حاشیه جلسه شورای شهر در گفتگو با خبرنگار شیرازه برخورد سایر هموطنان و همچنین دولت جمهوری اسلامی با سایر اقلیت‌های مذهبی را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: ما همواره مورد لطف دولت و مردم بوده‌ایم و قوانینی که وجود دارد برای همه پیروان ادیان الهی یکسان است. تاکنون برای ما مشکلی پیش نیامده و اگر مشکلاتی هم وجود دارد برای همه اینگونه است.

آراتونیان رابطه‌های مذهبی بین مسلمانان و سایر ادیان الهی در ایران را نزدیک توصیف و تاکید کرد: همواره احترام متقابلی بین مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی وجود داشته و بر این اساس مسیحیان شیراز با وجود اینکه مجوز برپایی جشن از طرف اداره ارشاد اسلامی فارس را دارند اما به اختیار خودشان تصمیم گرفتند بخاطر همزمانی میلاد حضرت مسیح(ع) با ایام عزاداری مسلمانان به احترام عقاید آنان از برپایی جشن خودداری کنند چراکه سوگواری سایر هموطنانمان، سوگواری ما و جشن آن‌ها، جشن و شادی ما هم هست.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و با اعتقاد بر اینکه اگر مشکلی بین دو دولت است، باید بین خودشان حل شود، عنوان کرد: نمی‌دانم آن‌ها با این تحریم‌ها که بر زندگی روزمره مردم عادی سایه افکنده است، چه اهدافی را دنبال می‌کنند و پشت ماجرا چه قضیه‌ای است اما به هرحال تحریم‌ها غیرمنطقی است.

آراتونیان درخصوص رابطه با آمریکا خاطرنشان کرد: شاید به نظر برسد رابطه با کشوری که در رأس تکنولوژی دنیا است، خوب باشد اما با توجه به سابقه بد آن‌ها و برخوردی که با ایرانیان دارند و راهی که در پیش گرفته‌اند مسلماً هیچ انسان آزاده‌ای راضی به اینگونه روابط نیست.

عضو هئیت امنای کلیسای ارامنه شیراز با تاکید بر اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، گفت: کسانی که حق داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ما قائل نیستند، خودشان بمب اتم دارند؛ اگر آن‌ها بمب اتم نداشتند، ترس آن‌ها از دستیابی ایران به بمب اتم منطقی بود در حالی که ما همواره تاکید کرده‌ایم که به دنبال بمب اتم نیستیم.

در این جلسه از سوی نمایندگان شورای اسلامی شیراز لوحی به رسم یادبود به نماینده ارامنه شیراز اهدا گردید.

نظرات بینندگان