کد خبر: ۴۹۲۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۲

آیا مِهر فرماندار کازرون شامل مسکن مستضعفین خواهد شد؟!

موضوع مسکن مهر در دولت احمدی نژاد به گونه ای رقم خورد که حرف ها و حدیث های فراوانی را به دنبال داشت. حرف هایی که این روزها در دولت روحانی نیز در بوق و کرنا می شود.
به گزارش شیرازه، گرچه از قدیم گفته اند املای نانوشته غلط ندارد، اما باید با در نظر گرفتن انصاف اذعان و اعتراف کرد که این پروژه در شهرهایی که با نظارت بهتر و بیشتری و ذقیق تری صورت گرفته رضایت عمومی مردم و ساکنین آن را نیز در پی داشته است.
به عنوان مثال برخی پروژه های اجرا شده در استان فارس به عنوان بهترین مساکن مهر کشور شناخته شده اند. اما آنچه در برخی نقاط دیگر می بینیم که با عدم رضایت مردم همراه بوده بیشتر از آن که نوک پیکان انتقادات به سمت اصل این طرح باشد به سوی ناظرین، مجریان و پیمانکاران آن پروژه به صورت مصداقی است.
شهرستان کازرون نیز یکی از این مصادیق به شمار می رود.
تقریبا سه ماه پیش یعنی مهرماه امسال، تعدای از مسکن های مهر مستضعفان شهرستان که از پروژه های مصوب دیدار رهبر معظم انقلاب در شهرستان کازرون بود افتتاح شد.

قرار بود این پروزه در سال 91 توسط استاندار وقت افتتاح شود که با حضور وی در محل و مشاهده نواقص عمده در مسکن ها، صادق عابدین محل را ترک کرده و نسبت به افتتاح امتناع می ورزد.

ولی ظاهرا با گذشت یک سال از آن افتتاح ناتمام، افتتاح این پروژه باز هم زود هنگام بوده است. چرا که بعد از گذشت 3 ماه از افتتاح ثانویه، هنوز مشکل گازرسانی آن تمام نشده و صاحبان این منازل  این روزها با سرمای شدید، بدون گاز و بخاری پاییز و زمستان را می گذرانند.

این درحالی است که به گفته یکی از ساکنین این منازل بارها به اداره گاز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی پروژه ساخت و تکمیل این طرح بوده است مراجعه نموده اند ولی این مشکل هنوز حل نشده است.

در این راستا سایت محلی کازرون خبر طی یک تماس تلفنی از رئیس اداره گاز علت این موضوع را جویا می شود که سیوندیان، رئیس اداره گاز گفت: متاسفانه تا کنون هیچ درخواستی از اداره گاز جهت گازرسانی منازل صورت نگرفته است.

سیوندیان همچنین در پاسخ به این سوال که به گفته ساکنین این منازل چندبار به اداره گاز مراجعه صورت گرفته است ولی چرا تا کنون مشکلشان باقی است گفت: بله، این مسئله که دوستان به ما مراجعه کرده اند صحت دارد ولی بحثی که وجود دارد این هست که برای اینکه یک نفر بخواهد مشترک شبکه گازرسانی شود باید مراحل قانونی و ساده آن که شامل ارائه پایان کار لوله کشی گاز و مدارک شخص متقاضی به دفاتر خدمات پستی است طی شود که متاسفانه هنوز این مراحل از طرف متقاضیان طی نشده است.

وی همچنین گفت: ما در اولین فرصت اقدام به نصب علمک گاز برای همه مسکن های شامل این طرح نمودیم ولی متاسفانه تاکنون درخواستی از طریق دفاتر پستی به ما نرسیده است و در صورتی که این مدارک به ما تحویل داده شود ظرف 24 ساعت اقدام به نصب کنتور خواهیم نمود.

سیوندی گفت: ما هم با توجه به اطلاعی که از وضعیت صاحبان این مسکن ها که افراد مستضعفی هستند داشتیم، نسبت به این مورد پیگیر شدیم و علت را جویا شدیم. گویا مشکلی که این دوستان دارند این هست که مدرک پایان کار لوله کشی را در اختیار ندارند برای همین هم هست که تا کنون نتوانسته اند ثبت نام خود را در دفاتر پستی تکمیل کنند.

اسکندری، مسئول این پروژه و کارمند اداره بنیاد مسکن کازرون می گوید: این وضعیت و بلاتکلفی که توسط  پیمانکار پروژه برای ما و صاحبان مسکن های مهر تحویلی ایجاد شده به استان گزارش و مکاتبه گردیده  و قرار شده است از طریق معاون حقوقی بنیاد مسکن فارس و دادگستری این قضیه پیگیری شود. که در اولین اقدام، فرصت 15 روزه ای از طریق دادگستری به پیمانکار داده شده تا نسبت به رفع این مشکل اقدام نماید. همچنین ما هم به موازات این مکاتبه، از استان درخواست مجوز کرده ایم تا نسبت به پرداخت بدهی به پیمانکار لوله کشی اقدام نماییم و تائیدیه را تحویل گرفته و دراختیار صاحبان منازل قرار دهیم که همچنان منتظر مجوز هستیم. گفتنی است از زمان مکاتبه جهت رفع این مشکل با استان تقریبا 8 روز گذشته است و امیدواریم در هفته آینده تکلیف ما مشخص شود تا نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

سوالی که در پایان باقی می ماند این است که آیا برخورد کافی و لازم با پیمانکارانی که تعهدی نسبت به کارشان ندارند صورت خواهد گرفت؟

چرا که وضعیت مسکن مهر هم به دلیل تعلل و کوتاهی پیمانکار مدت هاست که متوقف شده است و تعداد زیادی از کسانی که هزینه هایی جهت ثبت نام و یا خرید زمین جهت مسکن مهر پرداخت کرده اند در انتظار به سر می برند در حالی که مدت هاست هیچ پیشرفتی در ساخت مسکن های مهر صورت نگرفته است.

در این رابطه توقع می رود که فرماندار شهرستان با مشاهده این قضایا، نسبت به رفع مشکلات و کمبودها از ادارات ذیربط بخواهد تا با انتخاب پیمانکار واجد شرایط و خوش سابقه از بروز این گونه مشکلات جلوگیری شود.

نکته جالب توجه این است که چندی پیش نیز پایگاه تحلیلی - خبری نخل بیدار گزارشی منتشر کرد که در آن از وضعیت نامطلوب مسکن مهر در فراشبند خبر می داد و اتفاقا آن پروژه نیز در دوران مسئولیت الیاس محمدی در زمان تصدی پست فرمانداری در آن شهرستان اجرا و بهره برداری شده بود.

موضوع این گزارش تنها به دو شهری که به آن اشاره شد برنمی گردد و قطعا موارد دیگری را نیز در بر خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
عجب فرمانداری کازرون داره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
فرماندار فعلی کازرون در حد و اندازه این شهرستان نیست تو این چندسال باعث عقبگرد بیشتر شهرستان شده بهتره آقای روحانی و استاندار محترم فارس با داسشون محمدی(به اصطلاح فرماندار ) رو درو کنند و واقعا یه فرماندار برای شهرستان کازرون انتخاب کنند.
فراشبندی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
بابا دلتون خوشه ایشون زمانی که فرماندار فراشبند بودن مهرش به مسکن مهر فراشبند که وطن خودشه نرسید حالا انتظار دارید به مسکن مهر کازرون برسه؟
راست گو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
دلتونم بخواد محمدی فرماندارتون بمونه /از همه مهمتر برگزاری همایش بین المللی سلمان فارسی بود که با شکوه فراوان در کازرون برگزارش کرد
دوانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
مطمئن باشیم که آقای محمدی بهترین فرماندار کازرون با پرونده ای درخشان است