کد خبر: ۴۹۵۸۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۲
گفتگوی خواندنی با یک راننده تاکسی شیرازی:

ترافیک اصلی شیراز بعدازظهر است نه صبح/ طرح زوج و فرد در ساعات صبح کارآیی ندارد

به نظر بنده شهرداری شیراز این طرح را برای یک منبع درآمد در این ساعت گذاشته است، زیرا اگر در بعد ازظهر این طرح اتفاق می افتاد، ادارات و مدارس تعطیل بودند و شهرداری نمی توانست برچسب های طرح ترافیک خود را بفروشد.
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، با شروع اجرای طرح ترافیک در شیراز پای صحبت های یک راننده تاکسی در شیراز نشستیم که به صورت زیر می آید.

موج ما: ضمن معرفی خودتان بفرمائید چند سال راننده تاکسی هستید؟

این جانب غلامرضا راننده تاکسی خطی مسیر ولی عصر(عج) به سمت میدان نمازی و بلعکس هستم که حدود 5 سال روزانه تلاش می کنم که بتوانم مهربانی و صمیمیت خانه ام را حفظ و خانواده ام را راضی نگه دارم.

موج ما: شروع ساعت کاری شما چگونه است؟

معمولا تاکسی های شیراز از ساعت 5 صبح کار خود را شروع می کنند و تا نیمه های شب ادامه دارد.

موج ما: نظرتان در رابطه با اجرای طرح زوج و فرد در شیراز چیست؟

طرح ترافیک 2 سال است که می خواهد راه اندازی بشود اما از جهاتی نظیر کمبود پارکینگ، عبور وسایل نقلیه و ... از طرفی دیگر قولی که مسئولان می دهند اما در اجرای شدن آن تلاشی ندارد باعث شده طرح ترافیک بعد از 2سال هنوز بی نتیجه بماند.

مسئولان شیرازی می خواهند همه طرح های تهران را در این شهر جای دهند اما بدانند همه جای ایران، تهران نمی شود و خط ویژه شیراز هم تهران نیست.

به عنوان مثال، وقتی راننده از خیابان خیام می خواهد به سمت ستاد برود، به دلیل نبود بریدگی مجبور است تا چهارراه زند برود و در دور برگردان آنجا اقدام به گردش چپ نماید که این باعث بوجود آمدن ترافیک، هزینه سوخت، صرف وقت و... می شود که با یک حساب سرانگشتی می توان گفت اگر روزانه بیش از یکصد راننده با این مشکل مواجعه هستند باشد در وقت، سوخت، ترافیک و دیگر مشکلات اجتماعی مشکل بوجود می آید.

طرح زوج وفرد در صبح شیراز کارآیی ندارد

اگر مسئولان به جای استفاده از خودروی شخصی از خودروهای عمومی همانند تاکسی استفاده کنند و خود را وقف میز و صندلی نکنند می دانند که طرح زوج وفرد در صبح شیراز کارآیی ندارد، ترافیک اصلی شیراز در ساعات بعد ازظهر می باشد.

به نظر بنده که در این شهر به عنوان راننده تاکسی به عموم مردم ارائه خدمات می پردازم، از ساعت 15 الی 23 به دلیل باز شدن کلینیک و مطب متخصصان، حضور دست فروشان، هوای بهتر شهر، حضور کلیه اقشار به خصوص قشر کارمند، حضور شهروندان از سراسر استان و... که همه این افراد با وسیله نقلیه خود به مرکز شهر ورود پیدا می کنند ترافیک بسیار سنگینی ایجاد می شود.

وی با توجه به احساس نظر خود نسبت به اجرای این طرح گفت: به نظر بنده شهرداری شیراز این طرح را برای یک منبع درآمد در این ساعت گذاشته است، زیرا اگر در بعد ازظهر این طرح اتفاق می افتاد، ادارات و مدارس تعطیل بودند و شهرداری نمی توانست برچسب های طرح ترافیک خود را بفروشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲
2
واقعا این چه طرحی است؟! آیا آقایان مدیران و نور چشمی ها هم این طرح را رعایت می کنند؟ هر کسی از فردا از یک جایی سفارش میشه یا نامه ای می یاره و آنهایی هم که پول دارند که حاضرند چند برابر پول بدهند و خیابون مال خودشون باشه باز هم مردم مستضعف ضرر می کنند که نه زبان دفاع از خود دارند نه پول و نه پارتی!! این مبارزه با معلول به جایی نمی رسه جز به نفع یک عده ای خاص
اسد
ناشناس محترم
چرا توهین میکنید؟
آقای هاجری و دیگر کارشناسان تحصیلکرده، هزاران ساعت وقت کارشناسی صرف کرده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲
0
این طرح بسیار عالیست ، حتما هم اجراش کنید ، چرا در خیابانی که اگر خلوت باشد در 10 دقیقه می توان طی کرد ولی بر اثر شلوغی 40 دقیقه به طول می انجامد و از کار و زندگی هم باز می شویم . چرا بعضی ها این قدر تنبل هستند که تا سر کوچه هم می خواهند با ماشین بروند . چرا 99 درصد ماشینها را که نگاه می کنی تک سرنشین هستند . چرا تلاش نمی شود تا فرهنگ استفاده از اتوبوس های عمومی جا بیفته . چرا بعضی ها فکر می کنند اگر از اتوبوس های عمومی استفاده کنند شخصیتشان زیر سوال می رود.فرهنگ شهر نشینی و استفاده کردن از ماشین را بعضی از ماها واقعا نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲
3
عجب!
خیلی جالبه.
جای مصاحبه با کارشناسان و طراحان و مسئولان این طرح، نظر کی رو پرسیدید و نوشتید! نمی دونم واقعا دنبال اثبات چه موضوعی هستید! با همین کاراتونه که هرکسی به خودش اجازه ابراز نظر می ده و همیشه در برابر ه رطرحی مخ مخ مخالف وجود داره. ( اصلا قصد توهین به رانندگان تاکسی رو ندارم ولی هرکسی را بهر کاری ساختند)

در ضمن شیرازه جون بدون که وحی منزل نیست ساعات اجرای طرح همینی که اعلام شده باقی بمونه. در مرحله اول لازمه طرح اجرا بشه با هر ساعتی. بعد ساعتاش تغییر می کنه. به همین سادگی. بدان و آگاه باش و کمی بیاندیش لطفا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲
2
در کشور ما همه در همه زمینه ها کارشناسند و همه چی فهم و حرف دیگران هم براشون مهم نیست یعنی که افراد خود رای هستند متاسفانه . نظر دهی بدون دلیل و سند فقط تنش ایجاد می کنه . این طرح باید اجرا شود و در این بین جاهای مثبت و منفیش مشخص میشه و برطرفش میکنند،همین طور که دوست عزیزمان گفته است
اسد
شورای دلسوز شهر شیراز، پیگیر جدی امور هست!!!
شروين
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲
0
تا حالا هر نوع برنامه ترافيكي توي شيراز اجرا شده وضع ترافيكو بدتر كرده بهتر نكرده مسيولين اگر خيلي دل سوزن بساط مترو رو جمع كنن كه فكر كنم كم كم داره آثار باستاني ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲
0
آقا انصافا از مردم عوام الناس شنیدن برخی سخنان عجیب نیست اما وقتی کارشناسان و مسئولان همان سخنان را تکرار می کنند انسان تعجب می کند از جمله همین شائبه ای که صد بار پاسخ داده شده و باز برخی متوجه نمی شوند: اجرای طرح ترافیک در تایم صبح به سبب آن است که تمام مردم حتی آنان که اداری نیستند بتوانند در محدوده مرکزی که تجمع ادارات است راحت تر از خدمات اداری استفاده کنند و پس از امادگی مردم و زیرساخت ها قابلیت تعمیم به بعد از ظهر را دارد در ضمن وقتی کار اداری نداریم اگر اندکی در ترافیک بمانیم به جایی بر نمی خورد اما در تایم صبح خدمات اداری نباید معطل ترافیک شود