کد خبر: ۴۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

مرگ مشکوک عامل حمله به سفارت ایران در بیروت

در حالی که طی یکی دو روز اخیر و پس از بازداشت ماجد الماجد، رهبر گروه وابسته به القاعده که هدایت حمله به سفارت ایران را بر عهده داشت، مهمترین بحث ها حول چگونگی بازجویی از وی دور می زد، اینک خبر می رسد که وی در بیمارستان مرده است. موضوعی که مباحث ابهام آمیز پیرامون وی را تشدید می کند. 

به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، روزنامه «دیلی استار» لبنان به نقل از خبرگزاری دولتی این کشور خبر داده که ماجد محمد الماجد، رهبر گردان های عبدالله عزام (وابسته به القاعده) که طراحی حمله به سفارت ایران در بیروت را بر عهده داشت، ساعتی پیش در بیمارستان مرده است. 

این خبر در حالی اعلام می شود که بر اساس گزارش های قبلی، دولت لبنان در پی فراهم کردن مقدمات بازجویی از وی بوده و دولت ایران نیز درخواست کرده بود تا در روند بازجویی از ماجد حضور داشته باشد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از یک ژنرال لبنانی که نخواسته نامش فاش شود می نویسد مرگ ماجد در اثر نارسایی کلیوی رخ داده است. 

گفتنی است در پی بازداشت ماجد، اخبار متعددی درباره ارتباط وی با عربستان سعودی و دستور گرفتن مستقیم وی از بندر بن سلطان، رئیس اطلاعات عربستان منتشر شد که بازجویی از وی می توانست به روشن شدن ابعاد این موضوع کمک کند. در پی انتشار این اخبار بود که دولت عربستان از لبنان درخواست کرد در ازای دریافت سه میلیارد دلار، ماجد را به آن ها تحویل دهد؛ اما این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت. 

همین موضوعات سبب می شود انتشار ناگهانی خبر مرگ ماجد امری مشکوک جلوه کرده و به ابهامات پیرامون نقش برخی کشورهای منطقه در حمله به سفارت ایران در لبنان دامن زده شود.
نظرات بینندگان