کد خبر: ۴۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

هلال‌احمر فارس برای امداد‌رسانی به مسافران زمستانی اعلام آمادگی کرد

با آغاز دوباره بارش برف در استان فارس از اولين ساعات صبح امروز (دوشنبه 16 دي ماه)، جمعيت هلال احمر آمادگي كامل خود را براي امدادرساني و اسكان مسافران زمستاني گرفتار در برف و كولاك در تمامي محورهاي مواصلاتي استان اعلام كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان فارس،‌ معاونت امداد و نجات اين جمعيت از آمادگي مضاعف پايگاه هاي امداد و نجات بين شهري براي ارائه خدمات و پوشش امدادي جاده هاي استان خبر داد و گفت: علاوه بر آماده باش كامل امدادگران و نجاتگران داوطلب و نيروهاي امدادي كادر جمعيت هلال احمر استان فارس، انبارهاي اضطراري تمامي پايگاه هاي امداد جاده اي اين جمعيت به طور ويژه تقويت شده است و كمبودي درزمينه اقلام امدادي و غذايي وجود ندارد.

دكتر عليرضا حكمت با اشاره به چند برابر شدن حجم مأموريت و فعاليت پست هاي سيار زمستاني جمعيت هلال احمر استان فارس در محورهاي مواصلاتي اين استان اظهار داشت: تدابير ويژه اي براي اسكان اضطراري مسافران زمستاني گرفتار در برف و كولاك از سوي معاونت امداد و نجات جمعيت استان اتخاذ گرديده است.

وي در اين خصوص توضيح داد: علاوه بر آمادگي تمامي پايگاه هاي امداد جاده اي براي پذيرش و اسكان مسافرين در راه مانده، با تمامي شعب شهرستاني هلال احمر فارس نيز در اين زمينه هماهنگي لازم صورت پذيرفته و در هر شهرستان يك مسجد يا يك مدرسه،‌ ويژه اسكان اضطراري مسافران زمستاني در نظر گرفته شده است.

دكتر حكمت اضافه كرد: تمامي خودروهاي عملياتي جمعيت هلال احمر فارس اعم از آمبولانس ها، خودروهاي نجات و خودروهاي كمك دار نيز براي انجام مأموريت هاي امدادي و در صورت نياز رهاسازي خودروهاي گرفتار در برف و كولاك آماده هستند.

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر فارس، در پايان ضمن درخواست از عموم هم استاني ها براي پرهيز از سفرهاي غيرضروري ، يادآور شد: در صورت ضرورت، رانندگان هم حتماً پيش از سفر خودروهاي خود را با وسايل ايمني به ويژه زنجير چرخ تجهيز كنند و اقلام ضروري مانند: البسه گرم، پتو، مواد غذايي و ... را به همراه داشته باشند.

نظرات بینندگان