کد خبر: ۴۹۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ دی ۱۳۹۲
نماینده مردم شیراز در مجلس:

دولت در طرح سبد کالا با مجلس مشورت نکرده است

افرادی که از درآمدهای پایین تری برخوردارند باید تحت پوشش این طرح ها قرار بگیرند و اولویت بیشتری نسبت به سایر اقشار دارند.
به گزارش شیرازه، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ شیراز در استان فارس با توجه به اعتراض ها و ابراز نارضایتی رانندگان تاکسی بخاطر نبودن این قشر زحمتکش و کم درآمد در میان مخاطبان طرح سبد کالا گفت: دولت طبیعتاً هدفش از طرح های حمایتی مانند توزیع سبد کالا این است که افرادی که وضعیت نامناسب تری نسبت به بقیه دارند حمایت شوند.

ضرغام صادقی تصریح کرد:شناسایی و اعمال نظر کردن برای پوشش سبد کالا از وظایف و اختیارات دولت بوده و مشورتی در این خصوص با نمایندگان مجلس به عمل نیامده است اما طبیعتاً مجلس و خصوصاً کمیسیون اجتماعی اعتقاد دارد افرادی که از درآمدهای پایین تری برخوردارند باید تحت پوشش این طرح ها قرار بگیرند و اولویت بیشتری نسبت به سایر اقشار دارند.

وی خاطرنشان کرد:رانندگان تاکسی و افرادی که مشابه این گروه هستند درآمد پایدار ندارند و شرایط کاریشان سخت است.همچنین مشاغلی که جزء اقشار آسیب پذیر هستند نیازمند حمایت دولت هستند و باید در این گونه طرح ها به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

صادقی افزود: به نظر می رسد کار به این مهمی و ارزشمندی نیازمند یک کارشناسی دقیق با همکاری همه قوا و تأمین اعتبار بالا است.علاوه بر آن باید پس از انجام کار نیز رصد و ارزیابی دقیقی از آن انجام شود و بررسی شود که تاچه میزان هدف نهایی طرح که افزایش قدرت خرید مردم و رفع مشکلات معیشتی بوده، محقق شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که یکی از پایه های کار کارشناسی مجلس شورای اسلامی است، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که کار کارشناسی فراگیر با مبنای علمی طراحی کند تا بتواند در اینگونه طرح ها شناسایی اقشار مخاطب و ساماندهی و نوع خدمات و پوشش های حمایتی را انجام دهد علاوه بر آن پس از انجام هر طرح نیز می توان بررسی کرد که طرح مذکور برای رسیدن به هدف مورد نظر تا چه حد موفق بوده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
0
اینهمه آدم مشمول سبد کالا داریم آنوقت رفتند به کسایی سبد میدن که احتیاج ندارن