کد خبر: ۵۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

استعفای پر حرف و حدیث رئیس دانشگاه پیام نور شیراز

نهایتا دکتر موغلی با استعفای خود، به دنبال ساختن چهره‌ای قهرمان و مظلوم از خود بوده است تا آبرومندانه از ریاست دانشگاه پیام نور فارس خداحافظی کند!
به گزارش شیرازه به نقل از شیرازنا، در پی استعفای دکتر علیرضا موغلی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

از نکات قابل تأمل در خبر استعفای دکتر موغلی که توسط روابط عمومی پیام نور استان فارس تنظیم و به خبرگزاری‌ها ارسال شده بود بصورت عجیب و چشمگیری تعریف و تمجیدها فراوان از وی شده بود؛ اما تمام ماجرا این نیست.

رئیس مستعفی دانشگاه پیام نور استان فارس، بدلیل عملکرد مشکوک و مورد اتهام خود بارها مورد اعتراض جدی دانشجویان و تشکل‌های ارزشی دانشگاه قرار گرفته بود؛ تا جائیکه بسیج دانشجویی این دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده که سال گذشته منتشر کرده بود با ذکر برخی مفاسد کلان مدیریتی ریاست این دانشگاه، خبر از تشکیل مافیای قدرت و ثروت داده بودند و اکنون موغلی بعد از ماه‌ها فرار از پاسخگویی چاره‌ای جز استعفا نداشته است!

تظاهر به اصولگرایی و زدن ریشه‌های تمام اصول
دانشجویان دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه بارها شاهد بوده‌اند با نام اصولگرایی ریشه تمام اصول در این دانشگاه زده شده است در نامه‌ی سرگشاده‌ی خود آورده‌ بودند:

«اکنون دانشگاه پیام نور استان فارس -در مرکز و اکثر شهرستان‌های استان- جولانگاه افرادی شده است، که با تظاهر به حرکت در جهت گفتمان امام(ره) این دانشگاه را به محلی برای کسب اعتبار و نهایتا رسیدن به مناصب سیاسی تبدیل کرده اند. افرادی که جزو حامیان جریان فتنه بودند، اکنون با نام اصولگرایی، زمینه را برای حضور مدیران و اساتیدی که هیچگونه اعتقادی به آرمان ها و اصول انقلاب ندارند، مهیا می‌کنند.»

زد و بندهای سیاسی ریاست دانشگاه با برخی نمایندگان استان
دانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن اعتراض به برخی از افرادی که حتی در سوابق سیاسی خود نیز تا چندی پیش جزو حامیان جریان فتنه بودند و اکنون با مقدس نمایی و تظاهر به اصول در مناصب مدیریتی باقی مانده بودند در نامه‌ی سرگشاده خود آورده بودند:

«کار به جایی می رسد که برخی از مدیران ارشد این دانشگاه با زد و بندهای سیاسی با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان فارس، آرمان‌های انقلاب را فدای اهداف و اغراض شخصی خود می‌کنند. چه آسان برخی آرمان‌هایی که خون هزاران شهید به پای آنها ریخته شده را با مقام و پول معاوضه می‌کنند.»

تشکیل مافیای قدرت و ثروت با نام اصولگرایی
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «متأسفانه بدلیل غفلت و تسامح برخی از مسئولین در برخورد با متخلفان، اکنون شاهد رشد قارچ گونه مفاسد در برخی از مناصب مدیریتی دانشگاه پیام نور استان فارس هستیم. مفسدین و گردن کلفتانی که با تشکیل مافیای قدرت و ثروت با نام اصولگرایی، ریشه تمام اصول را می زنند.»

استعفای موغلی درحالی صورت می‌گیرد که حداقل مطالبه دانشجویان از ریاست سازمان مرکزی پیام نور کشور، تشکیل کمیته تحقیق و تفحص و پیگیری تخلفات مالی، اداری و سیاسی عده‌ای از مظنونین به تخلف است که متأسفانه علی رغم گزارشات فراوان از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی درباره‌ی مدیریت مستعفی این دانشگاه صورت نگرفته و این درحالی است که متأسفانه ریاست سازمان مرکزی پیام نور با حمایت خود از موغلی مانع از تحقق این امر شده است.

اما در این میان با افزایش فشارها توسط دانشجویان به ریاست این دانشگاه، انتشار برخی از روابط پشت پرده وی در نشریات و رسانه‌ها و نیز پیگیری و تاکید نهادهای امنیتی و نظارتی بر عدم صلاحیت وی، دکتر موغلی خود را در تنگنا دیده و مجبور به استعفا شده است؛ این امر زمانی اتفاق افتاده است که یکی از سطحی ترین مطالبات دانشجویان عزل فوری وی از ریاست پیام نور استان فارس بود.

نهایتا دکتر موغلی با استعفای خود، به دنبال ساختن چهره‌ای قهرمان و مظلوم از خود بوده است تا آبرومندانه از ریاست دانشگاه پیام نور فارس خداحافظی کند!

اکنون دکتر زیاری رییس پیام نور کشور باید پاسخگو عملکرد خود باشد که چرا از فردی که از سوی نهادی امنیتی بارها گزارشات فراوانی دریافت کرده است، تا لحظات آخر حمایت کرده است؟ چرا حاضر نشده است به خواسته به حق دانشجویان در تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از مجموعه مدیریتی دانشگاه پیام نور استان فارس تن دهد؟

نظرات بینندگان