کد خبر: ۵۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

اظهارات تکان‌دهنده در مورد یک فساد هماهنگ/ فیلم

گویا سخنان مصباحی مقدم باب جدیدی در خصوص رانت‌خواری در وزارت صنعت باز کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اخبار مربوط به فساد و رانت در واردات مواد اولیه، ادعاهای جدیدی در این باره مطرح کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، نزدیک ‌دو سال است که واردات کنجاله و مسائل مرتبط با آن، نه تنها در حوزه اقتصاد و قیمت محصولات دامی پر سر و صدا بوده، بلکه به حوزه سیاست و مبارزه با فساد اقتصادی نیز کشیده شده است.

در اخبار مربوط به اعطای رانت به یک تاجر در ابتدای دولت جدید، توکلی نماینده تهران مدعی شد‌ ‌یک تاجر که به تنهایی حدود ۶۰ درصد بازار خوراک دام و طیور وارداتی ‌و در پرونده خویش سابقه بدهکار عمده بانکی بودن را نیز دارد، ده‌ها میلیارد تومان از اعطای رانت سود برده است.

این فرد‌‌ همان کسی است که طبق خبری دیگر به تفاهم‌نامه‌ای دست یافته که ۶۵۰ میلیون یورو واردات در قالبی پرسود دست یافته است.

آخرین خبر از ادعاهای مطرح ‌در باره این موضوع، سخنان رئیس کمیسیون برنامه مجلس است که در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: «الان در واردات کنجاله سویا، من ناگزیرم که بگویم موردی را داریم که انحصارگر است و بسیار هم گردن کلفت و قدر است. هر کس که غیر از او بخواهد وارد این کار بشود و اقدام به واردات کنجاله بکند، سرکوب می‌شود. چرا؟ چون سیستم اداری ما با او هماهنگ است. اجازه نمی‌دهند هیچ وارداتی به جز از طریق او اتفاق بیفتد. تسهیلات بانکی را به او می‌دهند به دیگران نمی‌دهند. گمرکات را نسبت به او فعال می‌کنند، نسبت به دیگران فعال نمی‌کنند. حتی کسانی که به نام دیگری وارد کرده‌اند، می‌گویند برو به نام فلانی اعلام ‌و ثبت کن. این آدم هم بدهکار بزرگ سیستم بانکی است و چند بار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که در مورد لیست کسانی که معوقات بانکی دارند و آزاد می‌گردند بحث و گفت‌وگو شده، یکی از مصادیقش هم همین آقاست‌».

هرچند معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت در روزهای پیش تلاش کرده بودند پاسخی به پرسش‌های افکار عمومی در مورد این واردکننده بدهند، گویا سخنان مصباحی مقدم باب جدیدی را در این مسأله باز کرده است.


نظرات بینندگان