کد خبر: ۵۰۰۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 22 دی

15 کامیون برف توسط شهرداری شیراز برای برگزاری جشن آدم برفی جابجا شد!؟

با گذشت چند روز از بارش برف در شیراز، هم‌چنان برخی روزنامه‌های استان برفی‌اند.

به گزراش سرویس اجتماعی شیرازه؛ با گذشت چند روز از بارش برف در شیراز، هم‌چنان برخی روزنامه‌های استان برفی‌اند.

امروز «خبرجنوب» تیتر یک زده است؛ «برف شیراز در بوران انتقاد» و به اظهارات استاندار مبنی بر این‌که مردم بی‌تدبیری و کوتاهی مسئولین در مقابله با بحران‌‌ها را نمی‌پذیرند پرداخته است. در این گزارش هم‌چنین انتقاد امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز هم آمده؛ «شیراز تا کی باید آزمایشگاه مسئولین باشد؟» گزارش دیگر این روزنامه به برگزاری جشن آدم برفی‌ها در منطقه 7 شیراز و با حضور 300 شرکت کننده اختصاص یافته. نکته جالب این‌که شهرداری که به دلیل عدم توجه به پیش‌بنی آب و هوا طی روزهای گذشته مورد انتقاد است، دیروز طبق اطلاعیه هواشناسی منتظر برف بود تا جشن آدم برفی‌اش را برگزار کند اما چون برف نبارید، مسئولین شهرداری منطقه 7 با 15 کامیون، برف مورد نیاز را از مناطق مختلف از جمله شهرک گلستان تامین کردند تا جشن‌شان قضا نشود! این کاش این تدابیر ابتکاری، قبل از بحران برفی چند روز قبل هم اتخاذ شده بود، همان بحرانی که شهردار آن را بحران نمی‌داند! «عقب‌گرد سرهنگ به لیگ دسته یک!» هم تیتر صفحه ورزشی خبرجنوب است که به باخت دیروز فجر شهید سپاسی در مقابل صبا اشاره کرده است.

سرمقاله امروز «عصر مردم» به یارانه‌‌ها اختصاص یافته است. محمد عسلی در مطلبی با عنوان «یارانه‌ها را به چه کسانی بدهیم؟» طرح توزیع یارانه نقدی را تصمیمی احساسی برای عملی کردن وعده احمدی‌نژاد مبنی بر این‌که پول نفت را بر سفره مردم می‌آورد، دانسته است: «در زمانی که قرار بود طرح توزیع یارانه‌های نقدی در مجلس مطرح شود، اینجانب در روزنامه عصر مردم طی یادداشتی دلایل مقتضی را در رد آن طرح قلمی کردم. اما متاسفانه به آن طرح توجهی نشد و احساسی و محفلی تصمیم گرفته شد که آن شعار [پول نفت بر سر سفره مردم] عملی شود». ای کاش عسلی که در ابتدای یادداشتش به احمدی‌نژاد انتقاد کرده که باید طرحش را به اقتصاددان‌‌ها می‌داد، خودش هم حرف‌های اقتصاددانان را منتشر می‌کرد تا این‌گونه یک طرح ملی که البته در اجرا دچار مشکلاتی است را به تصمیمی احساسی برای عملی کردن یک شعار انتخاباتی تقلیل ندهد. در صفحه آخر این روزنامه هم شعری در وصف برف و مصائب آن آمده که جالب است: «برف که میاد شهر شیراز خواب میره / گاز میشه باد، برق میشه بوق، آب میره ...»

«افسانه» امروز اگرچه برفی است اما زاویه نگاهش با بقیه متفاوت است. «تب برف بازار شیراز را سوزاند» عنوان گزارشی است که به تخلفات مالی برخی افراد به دلیل بارش برف پرداخته است. ظاهرا برف اگر برق و آب برخی را برد، برای برخی نان خوبی آورد البته از نوع حرامش. این روزنامه می‌نویسد: «برخی فروشندگان با استفاده از بی‌اطلاعی شهروندان زنجیر چرخ 35 هزار تومانی چینی را تا 100 هزار تومان فروختند و تعدادی از تاکسی‌ تلفنی‌ها نیز قیمت‌ها را افزایش داده و مسیر 3 هزار تومانی را تا 10 هزار تومان نرخ تعیین کردند». افسانه با یک پژوهشگر حوزه فرهنگ و تاریخ شیراز هم گفتگو کرده تا تیتر بزند: «ساختارهای شهری و فرهنگی برای شرایط برفی آماده نبود».

«نیم‌نگاه» هم در گزارشی به بررسی وام ازدواج پرداخت. «وام ازدواج؛ اقدامی خیرخواهانه و واقعی از سوی دولت یا رویایی دست نیافتنی؟!» عنوان گزارشی است که در آن با ضرغام صادقی و جعفر قادری دو تن از نمایندگان شیراز در مجلس گفتگو شده است.

اظهارات صادقی در خصوص پزشک خانواده، آمادگی نیروهای امدادی در صدرا، پخت شله زرد 5 تنی و ... از دیگر مواردی است که در روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲
1
اتفاقا خیلی خوب کاری کرد شهرداری....خیلی...بده زمینه شادی مردم رو فراهم کرد؟...چرا ذره ای انصاف ندارید شما؟!
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲
1
چگونه است شهرداری شیراز می تواند 15 کامیون برای انتقال برف بسیج کند اما از این پتانسیل هنگام بحران استقاده نمی کند. و در خواب به سر می برد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲
0
خودمونیم شهرداری هم گول هواشناسی خورد
همه تو کف موندیم!
آقای همساده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲
0
در همین منطقه شیرداری بسیاری از کوچه ها خاکی و شهرک های غیر از اطراف مرکز شهرداری خدمات شهری ضعیفی دریافت می کنند. یک میدان ساخته اند سر پل حسین آباد فقط باید ببینی بخندی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲
0
سلام شهرداری منطقه 7 به جای کامیو برف باید کامیون آسفالت به کوجه ها بیاره