کد خبر: ۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

نجات جان یک زن عشایر توسط جوانان هلال احمر ممسنی

رعد برق جان یک زن عشایر منطقه ماهور میلاتی را به خطر انداخت اما اقدام به موقع هلال احمر و با کمک مردم روستای شیربیم این زن عشایر از مرگ نجات یافت.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین دیروز عصر یک زن عشایر 55 ساله در ارتفاعات بلوط گرو روستای شیربیم در ساعت 17 بر اثر رعد و برق از ناحیه سر مصدوم  و حدود 3 ساعت بی هوش می شود با وجود اینکه افراد حاضر نمی دانستند به مصدوم  چگونه کمک کنند به پیشنهاد نوجوانی که در کلاس های آموزشی هلال احمر پیش از این شرکت کرده بود با شماره 112 هلال احمر تماس گرفته می شود و اعلام وضعیت حادثه می شود.

پس از اعلام گزارش حادثه توسط فرمانداری به جمعیت هلال احمر، گروه امداد و نجات به همراه یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام می شود اما بارندگی شدید، شرایط جوی نامناسب و جاده ناهمواره و صعب العبور بودن جاده عملیات امداد رسانی را به تاخیر می اندازد.

بالاخره با کمک مردم روستای شیربیم و دو دستگاه تراکتور، آمبولانس جمعیت هلال احمر حوالی ساعت 11 به محل مورد نظر می رسد و پس از انجام اقدامات اولیه توسط امدادگران، مصدوم به بیمارستان ولی عصر (عج) شهر نورآباد در ساعت 1 بامداد منتقل می شود.

خلیفه بهارلو برادر مصدوم در گفتگو با خبرنگار نورآنلاین با اعلام رضایت از عملکرد جمعیت هلال احمر شهرستان ممسنی بیان داشت: خوشبختانه با وجود اینکه خواهر من حافظه خود را از دست داده بود با کمک پزشکان حافظه وی برگشته و حال روحی و جسمی ایشان  رو به بهبود است.

جمعیت هلال احمر با اقدام به موقع جان خواهر من را از مرگ نجات دادند و از زحمات مردم و مسئولین بویژه بخشداران مرکزی و  ماهور میلاتی، فرماندار و ریاست جمعیت هلال احمر کمال تقدیر و تشکر را دارم.

البته از جوانان هلال احمر و مردم به صورت ویژه تقدیر و تشکر می کنم چرا که در زمان اعزام خواهرم به بیمارستان با توجه به اینکه شرایط جوی و راه نامناسب بود و آمبولانس نمی توانست  حرکت کند. مردم با هل دادن آمبولانس به کمک ما آمدند.

پایان گزارش /
نویسنده :
مهدی پور
برچسب ها: ممسنی ، رعد و برق
نظرات بینندگان