کد خبر: ۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

امضا تفاهم نامه همکاری بین دانشگاههای هنر شیراز و بولونا ایتالیا

دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراث فرهنگی دانشگاه بولونا کشور ایتالیا تفاهم نامه مشترک آموزشی پژوهشی امضا کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، رییس دانشگاه هنر شیراز با اشاره به روابط علمی فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا گفت: این تفاهم نامه نیز به منظور همکاری مشترک در زمینه های باستان شناسی و همچنین ایجاد ارتباط عمیق و تبادل متخصصان در حوزه آموزش های علمی به امضا رسیده است.

علیرضا عسکری ادامه داد: آموزش باستان و ژئو - انفورماتیک، تحلیل انباشتهای باستانی، ژئوفیزیک، روش های تاریخ گذاری و مطالعه مواد فرهنگی و توسعه آن از جمله زمینه های همکاری هستند که در این تفاهم نامه به آنها اشاره شده است.

وی افزود: دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراث فرهنگی دانشگاه بولونا کشور ایتالیا همچنین در مورد انتشار نتایج فعالیتهای مشترک نیز با یکدیگر به توافق رسیده اند.

عسکری بیان کرد: امضا کنندگان این تفاهم نامه برای تقویت حوزه های آموزشی و مشاوره در زمینه پژوهش در باستان شناسی هم به یکدیگر کمک خواهند کرد.

رییس دانشگاه هنر شیراز ادامه داد: طرفین این تفاهم نامه برای انجام طرحهای باستان شناسی، انسان شناسی و تاریخی (بررسی، گمانه زنی، کاوش، مطالعات تحلیلی بر بقایای آلی و غیر آلی) با همراهی اعضا گروه مشترک با یکدیگر توافق و همکاری خواهند داشت و در هر طرح تلاش خواهد شد تا شماری از افراد مشتاق، علاقمند و مستعد از هر دو طرف تفاهم نامه در حوزه روش های تحلیلی و میدانی آموزش داده شوند.

عسکری گفت: دپارتمان میراث فرهنگی دانشگاه بولونا ایتالیا، شرایط حضور محققان دانشگاه هنر شیراز و باستان شناسان در برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه بولونا را تسهیل خواهد کرد.

وی افزود: دانشگاه بولونا بر اساس این تفاهم نامه حتی المقدور تسهیلات لازم برای اجرای مطالعات باستان استخوان شناسی، باستان گیاه شناسی، شیمی، GIS، مستند نگاری دیجیتال اسناد باستان شناسی و چاپ و انتشار نتایج و دیگر مطالعات مرتبط آزمایشگاهی را فراهم خواهد کرد و شرایط دسترسی به آزمایشگاه ها را برای محققان دانشگاه هنر شیراز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان