کد خبر: ۵۰۱۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 24 دی

«توقف طرح ترافیک در شیراز»

شورای شهر درباره سرنوشت نهایی این طرح هفته آینده تصمیم می‌گیرد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه؛ «نیم‌نگاه» امروز تیتر زده است؛ «تب خرید لوازم خانگی در میان مردم شیراز کاهش یافته است». خبرنگار این روزنامه به سراغ شیرازی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز رفته و او از کاهش قیمت برخی از انواع لوازم خانگی در بازار شیراز خبر داده است. شیرازی گفته که در روزهای اخیر انواع لوازم صوتی و تصویری کاهش قیمت 16 درصدی را تجربه کرده‌‌اند. این روزنامه در گزارشی به بررسی وضعیت نابسامان نظارت‌ها در پخت نان در شیراز هم پرداخته و از قول یک دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تیتر زده؛ «نان‌های سفید نانوایی‌ها بیماری‌زا هستند».

«افسانه» اما اگرچه اظهارات استاندار در شورای شهر را تیتر یک خود کرده اما در گزارشی که گفته «تکان دهنده» است از قول مدیرعامل کارخانه خودروسازی فارس تیتر زده؛ «ایران خودرو فارس در سه سال گذشته تنها 6 نفر اشتغالزایی داشت»! لهراسبی گفته این کارخانه 7 تا 8 میلیارد تومان به شهرداری، تامین اجتماعی، بانک صنعت و معدن و متقاضیان خرید خودرو بدهکار است.

«عصر مردم» امروز هم مثل خیلی روزهای دیگر رنگ و بوی ایسنا داشت. اخبار و گزارش‌های صفحات 2 و 13 این روزنامه تماما به نقل از ایسنا منتشر شده بود! از این منظر، عصرمردم نمک سالاد مطبوعاتی امروز ما است!

«توقف طرح ترافیک در شیراز» تیتر یک امروز «خبر جنوب» است. 8 عضو شورای شهر شیراز خواستار توقف طرح شده و بناست شورای شهر درباره سرنوشت نهایی این طرح هفته آینده تصمیم بگیرد. در صورت تصویب نهایی این خواسته اجرای طرح ترافیک در شیراز به صورت موقت تعطیل می‌شود. این روزنامه به نقل از سید محسن معین یکی از اعضای شورای شهر نوشته: «این طرح [ترافیک] را نه شهرداری شیراز از خود درآورده و نه چیز دیگری! این یک نسخه تلخ است که در تمام کشورهای دنیا اجرا می‌شود، در این زمینه اگر با این دستور جلسه [توقف طرح] موافقت کنید، آن‌ها خوشحال می‌شوند». خبرجنوب ادامه داده؛ «معین البته نگفت که منظور از «آن‌ها» چه کسانی است!» هرچند همه می‌دانند که این «آن‌‌ها» دقیقا کدام «آن‌‌ها» است!

اظهارات استاندار در جلسه شورای شهر و برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت چاپ و تبلیغات در شیراز از دیگر محورهایی بود که در روزنامه‌های امروز مورد توجه قرار گرفته بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
4
باید فرهنگ این را جا بیندازیم که برای سر کوچه هم رفتن با ماشین نروند و این که از اتوبوس های خط واحد استفاده بیشتری شود و کاری کنیم تا مردم،به صورت تک سرنشین به خیابان نروند.مردم لطفا از اتوبوس های خط واحد و همگانی استفاده کنید
رضا
آقا یا خانم ناشناس لطفا یه کم بیشتر به دور وبر حودت نگاه کن.با این چندتا اتوبوس وبا این حجم مسافر فکرکنم باید تمام وقت خودمون رو توی اتوبوس اونم بصورت ایستاده بگذرونیم.شهری که هنوز هیچکدام از زیرساختهاش آماده نیس طرح ترافیک معنی نمیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
4
متاسفم که رسانه های دروغگو و دهاتی در این شهر واسه شهرو شهرداری تعیین تکلیف می کنند.
واقعا طرح ترافیک به ضرر چه کسی هست؟!
فقط و فقط و فقط به ضرر اون کسانی هست که عادت کردند تا در خونشون هم با ماشین برند.
محض رضای خدا یه کم فکر کنید مخالفان!
رضا
منم برا شما متاسفم با این طرز فکرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
آقای ناشناس! اگر شورا نمایندگان واقعی مردم بود بجای همراهی با کوتوله های مدیریت و حل اساسی مشکل ترافیک، صدور مجوز انواع خدمات و مراکز تجاری اعم پاساژ، مطب دکتر و داروخانه و فروشگاه و....را در آن محدوده مطلقا ممنوع می کرد و اینگونه خدمات را به سایر نقاط شهر هدایت می کرد نه برای کسب درامد شهرداری در کوتاه مدت نظیر چنین اقداماتی. در آنصورت مشکل ترافیک حل می شد و سایر نقاط شهر هم بطور متوازن توسعه می یافت و دسترسی ها هم آسانتر بود. کاری را که بسیاری از شهرهای توسعه یافته حتی در کشور خودمان انجام داده اند. مثلا شهرکی یا منطقه ای را برای فضاهای درمانی، منطقه ای را برای برخی خدمات نظیر تعمیرکاران لوزم خانگی. الان برای هر کاری باید به خیابان زند و یا توحید(داریوش) و... بروی و....
امید
Finland
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
متاسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز بسیار نابسامان می باشد. از یک طرف تاکسی ها فقط مسیر خاصی به صورت دربست حرکت مکنند و در ساعات اوج ترافیک در اختیار خود و سرویس های مدارس و غیره هستند. ثانیا حرکت اتوبوس های فرسوده بدون سیستم سرمایش و گرمایش و پرده .... با فرهنگ بزن بهادری و قلدری رانندگان یک مسیر 10 دقیقه ای را 35 دقیقه با هزار مصیبت طی می کنند. در ضمن اگر تهران این طرح را اجرا می کند زیر ساخت اولیه و اساسی از جمله مترو و اتوبوسهای سریع السریع با نظم و مقررات خاص خود را دارد. من یک مسیر پایگاه درب اول تا معالی آباد خ یابان دوستان حدود 15/1 تا 30/1 در راه هستم آیا همه اینها ترافیک سنگین دارند و... البته سخن بسیار است ورنه ....