کد خبر: ۵۰۶۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
نماینده آباده:

در برنامه هسته ای صبر می کنیم ببینیم برادری طرف مقابل برایمان ثابت می شود یا نه!

فکر نکنید وقتی دولت به ژنو می رود بدون هماهنگی و مشورت است و دولت خودش هر کاری که بخواهد می کند
شیـــرازه: رحیم زارع نماینده مردم آباده بوانات خرمبید در نشست پیشکسوتان ناحیه مقاومت سپاه آباده حضور یافت.

دکتر زارع در این جلسه به شرح گزارش عملکرد خود پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل مشغله بسیار زیادی که در تهران هست، اطلاع رسانی در حوزه انتخابی ما ضعیف است.

پایگاه تحلیلی - خبری آباده نمـــا گزارش داد: رحیم زارع در خصوص عملکرد خود در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از قوانین بسیار خوبی که موفق شدیم به تصویب برسانیم قانون نظام صنفی بود که به واسطه آن دست عده ی زیادی از سودجویان از اصناف کوتاه شد. در روال تصویب این قانون پیشنهاد دادیم بسیج، عضو عالی هیات نظارت بر اصناف باشد. علی رغم مخالفت ها و تغییر نظرهایی که از سوی برخی نمایندگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت، از این طرح با تمام قوا دفاع کردیم و موفق شدیم به تصویب برسانیم.

نماینده مردم آباده بوانات خرمبید با بیان این مطلب که هیپ گونه تغییری در مواضع خودم نداده ام گفت: من همان اصولگرای قبلی هستم ولی منطق حکم می کند که با دولت همراه باشم. چون تلاشم بر این است که مشکلات شما را حل کنم و زبان شما باشم.

دکتر زارع در خصوص عدم حضور ایران در ژنو 2 اظهار داشت: فکر نکنید وقتی دولت به ژنو می رود بدون هماهنگی و مشورت است و دولت خودش هر کاری که بخواهد می کند؛ در ژنو 2 در لحظات آخر ایران تصمیم گرفت شرکت نکند و شاهد بودیم معاون وزیر خارجه، رییس مجلس و دکتر ولایتی در مصاحبه هایی صریحا اعلام کردند ایران نباید در ژنو 2 حاضر شود قبل از آنکه آمانو دعوت خود را پس بگیرد.

زارع یکی از دلایل عدم حضور ایران در ژنو 2 را پیش شرط هایی که برای حضور ایران گذاشته بودند دانست و گفت: این پیش شرط ها با آرمان های انقلابی ما متضاد بود.

وی همچنین در خصوص توافق هسته ای ایران گفت: ما طبق تعهداتی که در 6 ماهه اول قول داده بودیم عمل کردیم و صبر می کنیم تا ببینیم برادری طرف مقابل برایمان ثابت می شود یا نه!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری مصوبات دیگری گفت: از قوانین دیگری که در راستای ساماندهی به وضعیت اقتصادی مصوب شد، قانون قاچاق کالا بود. از سال 1312 که آخرین قانون قاچاق کالا و ارز مصوب شده بود تا کنون نزدیک به 80 سال می گذرد و برخورد دولت های مختلف با قاچاقچیان حرفه ای و عادی یکسان بوده است. خوشبختانه توانستیم بین قاچاقچیان حرفه ای و عادی تفکیک قائل شویم و قوانین مجازات اسلامی جداگانه ای مصوب کنیم.

دکتر زارع مهم ترین کاری که در حوزه آباده انجام داده است را طرح فاضلاب شهری عنوان کرد و گفت: هر چند در دوره های قبل یک سری مقدمات کار کلید خورده بود، ولی وام آن در بانک توسعه تعاون اسلامی مصوب نشده بود. در بودجه سال جاری 7 شهر فارس گنجانده شده است که یکی از آن شهرها آباده است.

وی اعتبار لازم برای طرح فاضلاب آباده را حدود 40 الی 50 میلیارد تومان دانست و گفت: مشکل تامین اعتبار از طریق وام بانک توسعه تعاون اسلامی حل شده و زمین تسویه خانه نیز آماده شده است که امیدواریم زودتر پیمانکار طرح مشخص شود تا بتوانیم در دهه فجر کلنگ این طرح را به زمین بزنیم.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در حوزه بهداشت و درمان به ساخت دو بیمارستان در آباده اشاره کرد و یادآور شد: 10 میلیارد تومان در اختیار بنده قرار گرفته که بر اساس اولویت همه آن را در حوزه بهداشت و درمان هزینه کرده ایم. اولویت در تخصیص بودجه در بین بیمارستان های حوزه انتخابی بنده با شهرستان آباده بوده است. از این 10 میلیارد 5 میلیارد آن به آباده اختصاص داده ایم که 3 میلیارد آن به بیمارستان آباده، یک میلیارد آن به بیمارستان قلب و عروق و یک میلیارد آن به ایزدخواست تعلق گرفته است.

با توجه به اینکه باید شهر آباده را به آزاد راه شیراز- اصفهان وصل کنیم لازم است جاده خسروشیرین به آباده را ساماندهی کنیم و به همین دلیل اداره راه و شهرسازی 40 کیلومتر از جاده آباده خسروشیرین را قول داده اند که بزودی روکش انجام دهند.

رحیم زارع در رابطه با فرودگاه آباده گفت: متاسفانه فعلا فرودگاه آباده به نتیجه خاصی نرسیده است.

وی درمورد منطقه ویژه اقتصادی سورمق گفت: یکی از وعده هایی که در زمان انتخابات به مردم داده بودم گرفتن امتیاز منطقه ویژه اقتصادی بود. قرار شد 2 منطقه اقتصادی برای حوزه انتخابیه بنده مصوب شد اما دولت مصوبه را متاسفانه برگردانده است و در حال اعمال اصلاحاتی روی آن هستیم تا انشا الله به زودی بتوانیم امتیاز 2 منطقه اقتصادی را در شمال فارس بگیریم و در بحث اشتغال ماندگار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
2
اگر در مواضع خود تغییر می دادید چه کار می کردید. بیشتر مشاوران شما و مسئولینی که برای انتصاب آنها تلاش می کنید غیر اصولگرا هستند. حتی پیر زن های روستایی هم می گویند زارع جناح خود را عوض کرده است
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
2
اگر کاری کرده بودید مردم متوجه می شوند گزارش نمی خواهد بدهید.
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
1
برادر یا خواهر ناشناس که دم از اصول میزنی؛ بهشت وعده داده شما و جناح شما را نیز بعد از 8 سال حکومت داری دیدم و چشیدیم و رنج بردیم و خواهیم برد. مگر چه اقدام مثبتی جز رانت و فساد مالی دیدیم. شما به نام اصول تمام موازین این نظام و انقلاب را زیر گذاشتید و حال دفاع میکنی...
من از زارع دفاع نمیکنم خودش برای همه کافیست دفاع خواهد کرد اما بدان غیراصول گرا دزد نبست، رانت خوار نیست، زیرآب زن نیست، بی ریشه نیست، مکتبی مکتب نرفته نیست، ارزشی بی ارزش نیست، نان به نرخ روز خور نیست. و هاکذا...
شیرازه خواهشاً منتشر کن. سپاس
ناشناس
دست بر قضا اصولگرا نیستم و نمی خواهم اصولگرا یا غیر اصولگرا باشم. اصلا در این مباحث نیستم. هم از دست اصولگرا ها پدرمون درآمد و هم از دست اصلاح طلب ها. اونهایی که واقعا اصولگرا یا اصلاح طلب هستندمحترمند اما اونهایی که هر روز رنگ عوض میکنند ممکنه دزد باشن خائن باشند و ...
عباس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
1
انصافازارع زحمت میکشه وضعیت مملکت ماخرابه هم نفوذداره هم پیگیرخدااجرش بده