کد خبر: ۵۰۶۵۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲

رئیس پیشین دانشگاه شیراز: در عوض پول نفت، تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها را وارد کنید

طي مراسمي، ضمن قدرداني از تلاش‌ها و اقدامات دكتر محمد موذني، رئيس پيشين دانشگاه شيراز، دكتر مجيد ارشاد ‌لنگرودي به عنوان سرپرست جديد اين دانشگاه معرفي شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، رئيس پيشين دانشگاه شيراز در مراسم تودیع خود گفت: رويكرد دانشگاه شیراز تربيت سرباز و نیرو براي جمهوري اسلامي است و در این راستا نگاه خطي و سياسي نداشته است.

دكتر محمد موذني با اشاره به اقدامات انجام شده طي سال‌هاي تصدي اين پست، عملكرد چهارسال اخير را تشريح كرد و گفت: با ايجاد مركز مشاوره دانشجويي 5 هزار جلسه مشاوره طي سال‌هاي اخير برگزار شده است.

وی از راه‌اندازي مركز آموزش‌هاي فرهنگي در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: علاقه‌مندان با حضور در اين دوره‌های آموزشی این مرکز در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي توانمند شده‌اند.

رئيس پيشين دانشگاه شيراز رشد دانشگاه علی‌رغم وجود محدودیت های ملی را چشم‌گیر توصیف کرد و جذب هئیت علمی را یکی از رسالت‌های دانشگاه دانست و خبر داد: 183 نفر عضو هئیت علمی با رابطه قراردادی و 121 نفر به صورت بورسیه جذب این دانشگاه شده اند که میانگین علمی افراد استخدام شده بالاتر از 18 است.

وی از راه اندازی 90 دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شیراز طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: در این سال ها فعالیت های برون مرزی دانشگاه شیراز و تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه افزایش داشته است و اکنون بیش از صد نفر در واحد امارات متحده عربی و 12 نفر در واحد دانشگاه در شیراز در مالزی در حال تحصیل هستند.

موذنی ادامه داد: واحد دانشگاه شیراز در عراق و ارمنستان هم در دست راه اندازی است.

وی از صدور دانشنامه و کارنامه دانش‌آموختگان به زبان انگلیسی خبر داد و بر توجه بیش از پیش به کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از رتبه های برتر المپیادهای دانشجویی کشور به دانشگاه شیراز اختصاص یافت.

موذنی تعداد کتاب های منتشر شده توسط دانشگاه شیراز طی این مدت را بیش از 134 عنوان اعلام کرد و گفت: تاکنون 9 قطب علمی در دانشگاه شیراز به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به جذب بودجه 5 میلیارد تومانی جهت خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاه پیشنهاد داد: باید تهدید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد و از کشورهایی که به جای پول نفت، کالا می دهند؛ تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها را وارد کرد.

موذني با بيان اينكه در سال‌هاي اخير بيشترين تعداد برنامه‌هاي دانشجويي در اين دانشگاه برگزار شده است، گفت: امسال بيش از 40 برنامه شامل كرسي آزاد انديشي، مناظره و پرسش و پاسخ و ديگر برنامه‌هاي دانشجويي با رويكردهاي مختلف برگزار شده است.

وي با اشاره به فعاليت 100 نشريه دانشجويي و 20 كانون فرهنگي، هنري در اين دانشگاه، گفت: نشريات موجود با نظرات و سلايق مختلف وجود دارد و فعاليت مي‌كنند که بسیاری از نشریات منتقد دولت قبل بوده اند.

موذني همچنين با اشاره به اقدامات عمراني، تلاش براي متمركز كردن واحدهاي پراكنده دانشگاه شيراز در مجتمع پرديس و تامين و هزينه كرد 7.5 ميليارد تومان اعتبار خارج از اعتبارات دانشگاه در اين خصوص را يادآور و متذكر شد: اكنون هيچ خوابگاه دخترانه‌اي خارج از پرديس دانشگاه نيست و 6 خوابگاه دانشجویی دخترانه در سطح شهر به پردیس مرکزی انتقال یافت.

وي از ساخت 2 سالن ورزشي بزرگ در اين سال‌ها خبرداد و با بيان اينكه يكي از اين سالن‌ها در دانشكده كشاورزي احداث شده است، گفت: يك سالن دو هزارمتري در مجتمع پرديس، ويژه خواهران احداث شده است.

موذني با يادآوري اينكه دانشگاه شيراز را با 3.3 ميليارد تومان بدهي تحويل گرفته است، از پرداخت بدهی های انباشت شده دانشگاه به سازمان های آبفا، تامین اجتماعی و اوقاف خبر داد.

وی از فراهم شدن بستر انتقال بسياري از واحدهاي دانشگاهي منجمله دانشگاه‌هاي ادبيات و رياضي كه در جوار آرامگاه حافظ قرار دارد، خبر داد و گفت: 14 هزار مترمربع از اراضی دانشکده علوم پایه از آموزشی به تجاری تغییر کاربری داده است که اکنون مشتری 80 میلیارد تومانی دارد اما در عین حال می تواند به منبع درآمد پایدار برای دانشگاه شیراز تبدیل شود.

دکتر موذنی در حاشیه اين مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه، علت استعفای خود از این سمت را شخصی اعلام و عنوان کرد: به هر حال دوره 4 ساله ما پایان یافته بود و هیچ شخصی برای استعفای من حتی اشاره ای هم نداشته است و به هر حال به کارهای علمی همچنان مشغول خواهیم بود.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یسنا
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
2
همه از رفتن دکتر موذنی خوشحالند
روحانی مچکریم
دانشجو
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
ظاهرا شما حضور نداشتید. چون مطالب ارزشمند، مفید و بسیار روشنگرانه معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم جناب آقای دکتر هاشمی را که نقطه اوج این جلسه بود ننوشتید. میدانید او چه گفت؟
_ حرف دل مردم را زد. حرف هایی که با استقبال و تشویق مدام دانشگاهیان مواجه شد.
گفت: تنگ نظر نباشید. دروغ نگویید. از ولایت فقیه خرج نکنید. ولایت مطلقه فقیه را تخریب نکنید. جو امنیتی حاکم بر دانشگاه ها باید برداشته شود. دانشگاه باید محیطی آرام برای همه باشد. سلیقه ای برخورد نشود. نخبگان باید از دغدغه های امنیتی دور باشند....
دروغ نباشد....
ناشناس
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
كدام همه
استاد
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
3
قشنگ حرف زدن كار سختي نيست.بايد ببينيم اين آقايان مدعي آزادي و اعتدال چقدر به شعار هاي زيبايشان عمل ميكنند.چيزي كه از هم اكنون واضح است اين استكه مديريت جديد دانشگاه شيراز قصد دارد صرفا از نيروهاي اصلاح طلب استفاده كند. در حاليكه دكتر مؤذني بسياري از اصلاح طلبان را بكار گرفت.اتفاقا گزارش عملكرد ايشان نيز در مراسم بسيار كامل وحاكي از دستاوردهاي ارزشمندي بود.اكثريت قريب به اتفاق حاضرين در سالن كه نگاه منصفانه و غير سياسي داشتند عملكرد ايشان را قابل تحسين ميدانستند.البته حساب كساني كه همه چيز را با نگاه سياسي و خطي مبينند جداست!
ناشناس
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
اسم چند اصلاح طلب منصوب ايشان را اعلام كنيد!!!!!
دانشگاهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
2
جای دکتر مؤذنی را هیچکس پر نمی کند مگر خودش.
جاویدی
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
دکتر موذنی و تیمش خرابه ای را تحویل دادند و رفتند
استاد دانشگاه شیراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
اصلاح طلبان افراطی و البته بعضی از مدعیان دروغین اصول گرایی از دکتر مؤذنی ناراضی بودند زیرا ایشان به این دو گروه اجازه عرض اندام نداد.اما اصلاح طلبان معتدل و منصف و نیز اصول گرایان صادق و مخلص با دکتر مؤذنی همکاری کردند و امروز نیز همکاری با ایشان را برای خود افتخار میدانند.اثبات این ادعا بسیار آسان با پرس و جویی ساده از همکاران ایشان قابل امتحان است.اگر منظور آقای جاویدی از خرابه اقدامات ارزشمند مدیریت دانشگاه شیراز در 4 سال اخیر است(بخشی از این اقدامات در جلسه تودیع و معارفه رییس دانشگاه شیراز در حضور جمع کثیری از دانشگاهیان و نیز خبرنگاران خبر گزاریها و روزنامه ها،توسط دکتر مؤذنی به شیوه ای زیبا ارائه شد) باید واژه خرابه باز تعریف شود! اما بنظر میرسد نگاه سیاسی موجب شده بعضی دوستان حقایق بسیار روشن را نیز بگونه ای دیگر ببینند،غافل از آنکه چشمان تیز بین دانشگاهیان آگاه و منصف هرگز واقعیت ها را وارونه نخواهد دید!
استاد
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
دكتر مؤذني بسياري از اصلاح طلبان را بكار گرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تيم ايشان به شبه مخالفين و حتي روحانيون هم رحم نكرد.عزل فوري يكي از روساي روحاني يكي از دانشكده ها تنها به جرم طرفداري از يكي از كانديداها را فراموش نمي كنيم.ضمنا ايشان سريعا طي همان هفته اول همه روسا و معاونين را عوض كردند.كاري كه سايت شما براي جناح رقيب كاري زشت و ناپسند مي داند.هرچند اين مطلب را چاپ نميكنيد اما داشتن انصاف بد نيست.بنده منكر ايمان و صداقت ايشان نيستم اما مديريت ايشان را اصلا نمي پسندم.
دانشجو
-
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
0
به هر حال بپذیرید که دولت به خواست مردم عوض شده. همه خوبند اما کاملا منطقی است که با خواسته مردم نباید عناد ورزید.