کد خبر: ۵۰۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
نماینده لامرد؛

برنامه دولت برای هدفمندی به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رقم پیشنهادی دولت برای تأمین هزینه‌های مرحله دوم هدفمندی به افزایش شدید قیمت‌ها منجر خواهد شد.
به گزارش شیرازه سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد بررسی تبصره 21 که به‌عنوان اصلاحیه قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ عدد و رقم پیشنهادی دولت برای تأمین هزینه‌های مرحله دوم هدفمندی به افزایش شدید قیمت‌ها منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اعضای کمیسیون انرژی تلاش دارند، افزایش قیمت‌ها را به حداقل ممکن کاهش داده یا دست‌کم شیب ملایمی به آن بدهند، تا هم قانون هدفمندی اجرا شده و هم به اقشار متوسط و ضعیف، کمترین فشار وارد شود.

موسوی با رد انتقاداتی که به بررسی همزمان لایحه بودجه 93 و لایحه مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها وارد شده و سبب شتاب‌زدگی و کم‌دقتی نمایندگان در بحث حساس هدفمندی می‌شود، ‌گفت: اگر در جریان بررسی لایحه بودجه،‌ تکلیف هدفمندی روشن نشود، بعدها مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که حین بررسی بودجه،‌ تبصره پیشنهادی دولت درباره هدفمندی نیز مطرح و بررسی شود، مجلس،‌ بهتر می‌تواند به جمع‌بندی رسیده و خروجی، موفق‌تر خواهد بود، لذا ضرورت بررسی توأمان آن دو احساس می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ قطعاً این موفقیت در صورت بررسی مرحله دوم هدفمندی در قالب متمّمی که بعداً ارائه شود،‌ به‌دست نخواهد آمد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سائل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
اقای موسوی ناامید نشو این هم یک نوع تدبیر است .لازم نیست همیشه تدبیر با امید همراه باشد.گاهی هم این دو از هم جدا می شوند