کد خبر: ۵۱۰۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 13 بهمن

افسانه‌سرایی «افسانه» برای استعفای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور

به نظر می‌رسد تاریخ مصرف متهم کردن دولت قبل برای هر اتفاق بدی که در دولت «تدبیر و امید» می‌افتد، دیگر گذشته است و این حنا که با رنگ مصنوعی قبلا کمی رنگ داشت، حالا دیگر همان نیم‌چه رنگ را هم از دست داده است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «افسانه» امروز تیتر یک خود را به گونه‌ای انتخاب کرد تا از کاه کوه بسازد؛ «رئیس قربانی پیامدهای انتقال معاونت گردشگری به شیراز». این روزنامه در این گزارش سعی کرده تا پشت پرده استعفای نجفی از میراث فرهنگی را به بدهی بیش از 120 میلیون تومانی این سازمان بابت اسکان کارکنان انتقالی در هتل هما در دولت گذشته و برخی مسائل دیگر پیرامون این نقل و انتقال ربط دهد. افسانه می‌نویسد: «... شاید فشارهای بخش فاسد مرتبط با فسادهای میراث فرهنگی عاملی بوده باشد در استعفای نجفی و قبول کردن این موضوع از سوی روحانی»! خلاصه گزارش این است که طرح انتقال بخشی از میراث فرهنگی از تهران به شیراز آن قدر بار سنگینی برای این سازمان به وجود آورده و حاشیه و متن مهمی داشته که حالا نجفی را وادار به استعفا کرده است!

شما این را باور می‌کنید؟ افسانه در حالی سعی کرده است این فرضیه ضعیف را با آب و تاب و ارجاعات مختلف به این و آن پرورش دهد که خود نجفی با تمجید از برخی عملکردهای دولت قبل در حوزه میراث فرهنگی، توانسته بود انصاف در موضع گیری را رعایت کند. چندی قبل رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته بود: «دکتر نجفی هشت سال گذشته را به دو دوره تقسیم کرد و چهار سال نخست را در قیاس با چهار سال دوم که در آن تصمیمات نسنجیده بسیاری از جمله انتقال پژوهشگاه گرفته شد قابل دفاع تر دانست».

علاوه بر این نجفی اگر مشکلات این سازمان را نمی‌دانسته، چرا بدون بررسی کارشناسی مسئولیت آن را پذیرفته است؟ از سوی دیگر آن‌گونه که او به رسانه‌ها گفته است ناراحتی قلبی داشته، چگونه می‌خواسته وزیر آموزش و پرورشی بشود که حجم کاری‌اش ده‌ها برابر میراث فرهنگی است؟ و نکته دیگر این‌که نجفی واقعا چقدر تخصص دارد که هم می‌توانسته وزیر آموزش و پرورش شود، هم رئیس میراث فرهنگی شد و حالا هم رئیس ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شده و ...

به نظر می‌رسد تاریخ مصرف متهم کردن دولت قبل برای هر اتفاق بدی که در دولت «تدبیر و امید» می‌افتد، دیگر گذشته است و این حنا که با رنگ مصنوعی قبلا کمی رنگ داشت، حالا دیگر همان نیم‌چه رنگ را هم از دست داده است.

اما «خبر جنوب» امروز تیتر یک صفحات کشوری خود را به سبد کالا اختصاص داده است؛ «حذف ناگهانی 13 میلیون کارگر از دریافت سبد کالا؛ دولت مردم را غافلگیر کرد، زمزمه گله‌مندی از سبد کالا». تیتر یک صفحات استانی این روزنامه هم این بود: «ترک صورت دریاچه‌های فارس، در روز جهانی تالاب هم ترمیم نشد؛ بختگان، پریشان ماند!» خبرجنوب در گزارشی دیگر به بررسی مشکلات و مصائب زیستن در شهر صدرا پرداخته است؛ شهری که به گفته این روزنامه در دو قدمی شیراز است اما قبرستان، درمانگاه شبانه‌روزی و امکانات فرهنگی ندارد. در صفحه آخر این روزنامه هم گزارشی از سومین سمینار مدیریت برند در شیراز منتشر شده است که در آن فرزاد مقدم که خبرجنوب از او به عنوان «آقای برند ایران» یاد کرده، گفته است: «از خواب غفلت بیدار شویم، شیراز برند گردشگری ندارد، برند شیراز یک شبه ساخته نمی‌شود».

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
1
اووووووووفــــــــــــــ بوی سوختن میاد شدید
:D
میرزایی
آره. حامیان دولت البته باید آفتابه رو بگیرند اونجایی که سوخته. آخه چرا باید همه چیز رو توجیه کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
0
استعفا بخاطر 120 میلیون تومان!!!
کدوم بجه این مقاله رو نوشته؟؟
میدونی تو این دستگاهها این یول به اندازه یه تک تومانی هم ارزش نداره؟