کد خبر: ۵۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲

اگر سخنان امام(ره) را تکرار کنیم، به ما می‌گویند افراطی!

باید گفتار و رفتار امام(ره)، ملاک و میزان تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌ها و موضع‌گیری‌ها باشد و اگر می‌خواهیم کسی را افراطی یا معتدل بنامیم باید با ملاک امام بسنجیم نه با برداشت‌های شخصی.

به گزارش شیرازه، وبلاگ افاضات عقل کل نوشت: دهه مبارک فجر که از راه می‌رسد بیشتر از امام (ره) سخن می‌گویند و در بزرگداشت نام امام خمینی (ره) می‌کوشند؛ اما نام امام(ره) از آرمان‌هایش جدا نیست.

بزرگداشت نام و یاد امام(ره) باید با تعظیم و پاسداشت آرمان‌های امام همراه باشد و گرنه بزرگداشتی که فقط به نام امام بسنده شود اما آرمان‌های امام توسط عده‌ای تفسیر به رأی شود ظلمی مضاعف در حق امام است.

در جمهوری اسلامی باید گفتار و رفتار امام(ره)، ملاک و میزان تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌ها و موضع‌گیری‌ها باشد؛ اگر می‌خواهیم کسی را افراطی یا معتدل بنامیم باید با ملاک امام بسنجیم نه با برداشت‌های شخصی؛ اما برخی عادت کرده‌اند به جای اینکه افراط و تفریط و اعتدال را با کلام امام(ره) بسنجند، با نگرش و برداشت خود می‌سنجند و این اشتباه باعث می‌شود که جای خیلی چیزها عوض شود.

این جور افراد حتی از امام(ره) هم تصویری که خود می‌پسندند ارائه می‌دهند و هرگاه به آنها انتقاد شود که این نوع رفتار و گفتار شما برخلاف نظر امام(ره) است می‌گویند ما حرف دل امام را بهتر از شما می‌دانیم و بعد حرف دل خود را به امام نسبت می‌دهند و برای اثبات درستی حرفشان، سوابق انقلابی خود را به رخ می‌کشند و منتقدان را متهم می‌کنند که یک شبه، انقلابی شده‌اند!

معمولاً دنیای این افراد وسعتی دارد به اندازه چند کشور اروپایی و آمریکا؛ لذا هر وقت رابطه ما با اروپا و آمریکا مناسب نباشد می‌گویند نباید با دنیا قهر کرد، و هر گاه با این چند کشور اروپایی و آمریکا روابطمان بهبود پیدا کند؛ می‌گویند با دنیا آشتی کردیم و درهای دنیا به روی ما باز شده است!

برخلاف امام(ره) که معتقد بود باید هسته‌های مقاومت را در سراسر جهان گسترش دهیم و از آفریقا تا آمریکای لاتین از مستضعفین جهانی در برابر استکبار حمایت کنیم آنها این نوع رفتار را تنش آفرین می‌دانند و معتقدند باید تنش زدایی کرد.

برخلاف امام(ره) که توصیه موکد به ساده زیستی مسئولان داشتند آنها برای اینکه بر اموال میلیاردی خود سرپوش بگذارند ساده زیستی را به زهدفروشی تعبیر می‌کنند.

برخلاف امام(ره) که در برابر قانون، امتیازی برای خود و خانواده‌اش قائل نبود و می‌فرمود «اگر احمد هم خلاف کرد بازداشتش کنید و هیچ کس هم نباید در کار شما دخالت کند.» آنها در روند رسیدگی به هر پرونده‌ای که به آقازاده‌هایشان مربوط است ایجاد خلل می‌کنند و روند قضایی را به بن بست می‌کشانند.

برخلاف امام(ره) که آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامید و می‌فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آنها برای شیطان بزرگ؛ روز خوبی را آرزو می‌کنند و از گزینه‌های روی میزش می‌ترسند؛ گزینه‌هایی که جوانان این سرزمین، سال‌ها پیش در شلمچه و فکه و هویزه به پوشالی بودنش خندیدند و میز آمریکا را بر سر سردمدارانش خرد کردند.

بر خلاف امام(ره) که برای حل مشکلات کشور به جوانان اعتماد می‌کرد آنها در پی اعتمادسازی با دشمن هستند و کلید حل مشکلات داخلی را در خارج جستجو می‌کنند.

اما حرف‌های ما بر خلاف حرف‌های امام(ره) نیست؛ ما همان حرف‌های امام را تکرار می‌کنیم، ولی عده‌ای که به انفعال و وادادگی خو کرده‌اند به جای اینکه در پی اصلاح خود برآیند و به آرمان‌های امام برگردند؛ فرزندان انقلابی امام(ره) را به تندروی و افراطی‌گری متهم می‌کنند و آنها را مزاحم می‌دانند!

 

وبلاگ خود را به ما معرفی کنید

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

نظرات بینندگان