کد خبر: ۵۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

مدیرکل ارشاد فارس: تمام دستگاه‌ها جهت تحقق قطب قرآنی شدن فارس همکاری کنند

انتظار ما این است که در صفحه اول سایت‌ها و رسانه‌ها فضای قرآنی حاکم شود در این راستا تمامی رسانه‌ها باید در جهت ترویج آموزه‌های قرآنی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و دینی کشور است.

احمد همتی در نشست مشترک مدیران و سردبیران اصحاب رسانه استان فارس و کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف افزود: تعداد دانشگاه‌ها، دانشجویان و مدارس در سراسر کشور گویای ارتقای فضای فرهنگی و است.

همتی تصریح کرد: احیای اسلام، بازگردان روحیه عزت میان مسلمانان، ایجاد حکومت دینی و نگرش جدید در فقه شیعی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب بود.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه امروز اگر در جهان اسلام دچار مشکلاتی هستیم به‌دلیل دوری از قرآن و آموزه‌های آن است، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) در رأس ‌مفسران قرآن هستند و حقایق این قرآن را که به‌عنوان یک گنج در اختیار بشریت قرار داده شده، کشف کرده و در اختیار افراد بشر قرار داده‌اند.

همتی با اشاره به میزبانی استان فارس در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: توفیقی نصیب این استان شده است که باید در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات تلاش کنیم.

تمام دستگاه‌ها جهت تحقق قطب قرآنی شدن استان فارس همکاری کنند

وی با تأکید بر اینکه باید فضای استان فارس قرآنی شود، اظهار کرد: انتظار ما این است که در صفحه اول سایت‌ها و رسانه‌ها فضای قرآنی حاکم شود در این راستا تمامی رسانه‌ها باید در جهت ترویج آموزه‌های قرآنی تلاش کنند که از جمله این اقدامات توزیع و پخش پیام‌های قرآنی و آیات موضوعی قرآن کریم است.

همتی بر لزوم نصب بیلبورها و بنرهای قرآنی در سطح شهر شیراز تأکید کرد و گفت: جهت تحقق قطب قرآنی شدن استان فارس لازم است که تمام مؤسسات، فعالان قرآنی، دستگاه‌های اجرایی و نهادها با یکدیگر همکاری کنند و میزبانی این مسابقات یکی از گام‌های اساسی در تحقق قطب قرآنی شدن فارس است.

وی در پایان پیشنهاد داد تا در حاشیه برگزاری این مسابقات، شب شعر قرآنی و مسابقه پیامکی در رابطه با قرآن برگزار شود.

رسانه‌ها فضای جامعه را قرآنی کنند

مدیرکل اوقاف فارس هم با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و مطبوعات باید فضای جامعه را قرآنی کنند، گفت: میزبانی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن برکت معنوی است که با ایام دهه فجر پیوند خورده است.
حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم از برگزاری مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران و کسانی‌که بیشترین تلاش را در برگزاری این مسابقات دارند بعد از پایان مسابقات خبر داد.

فرشید صفری، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن هم در پایان این جلسه بر ضرورت استفاده از فرصت میزبانی این مسابقات تأکید کرد.

شایان ذکر است فیروزآبادی، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس قرار بود در جلسه حضور یابد اما در این نشست شرکت نکرد.
نظرات بینندگان