کد خبر: ۵۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
امام جمعه موقت شیراز:

حضرت امام هيچ‌گاه وارد مبارزه مسلحانه نشد/ آمریکا تنها برای دلخوشی اسرائیل بلوف می زند

انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر قدرت الهی به پیروزی رسید و حضرت امام(ره) نیز همواره با تکیه بر قدرت الهی مبارزات مردم را رهبری کردند و تکیه بر اراده الهی عامل مهم و تاثیرگذاری در پیروزی‌های ملت ایران تاکنون بوده است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، امام جمعه موقت شيراز گفت: عده‌اي از سران غرب از طرفي با لبخند سرميز مذاكره مي‌آيند و از طرف ديگر حرف‌هايي مي‌زنند كه مصرف صهيونيستی دارد. آن‌ها میگویند همه گزینه‌ها روی میز است ما هم می‌گوییم همه گزینه‌ها را روی میز داریم.

 حجت‌الاسلام سيدابوفاضل رضوي‌اردكاني در ديدار با فرمانده‌هان ارتش، سپاه و نيروي انتظامي استان فارس، تصريح كرد: آنان مي‌دانند كه ايران اسلامي، عراق، ليبي و افغانستان نيست، مي‌دانند اقتدار نظامي ايران اسلامي آنقدر است كه اگر به تحريک اسرائيل يک موشک شليک كنند در پاسخ هزاران موشک به سمت آنان شليک مي‌شود و به همین دلیل است که این حماقت را نمی‌کنند و تنها برای دلخوشی اسرائیل بلوف میزنند.

وی با تصریح اینکه جهان به اين واقعيت رسيده كه ايران اسلامي امروز در تمام ابعاد كشوري مقتدر و توانمند است، گفت: ايران اسلامي هيچگاه خواهان جنگ نبوده و نيست اما زیر بار ذلت هم نمیرود و این درس را امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) به ما آموخت. در دوران دفاع مقدس هم جنگ را به‌ما تحميل كردند، آن زمان ايران با عراق روبرو نبود بلکه با دنياي استكبار مي‌جنگيد.

امام جمعه موقت شيراز گفت: امروز نيروي مسلح ايران اسلامي مقتدرترين، مستقل‌ترين، با تجربه‌ترين و با ايمان‌ترين ارتش منطقه و حتي جهان است، اين شعار نيست بلکه از برکت خون شهدايي است كه تقديم نظام كرده‌ايم و حاصل ايثارگري‌ها و حماسه‌آفريني‌هاي نيروهاي نظامي ما است.
 رضوي‌اردكاني با اشاره به روند پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در سال‌هاي انقلاب، خيلي‌ها حتي علما به اين نتيجه رسيده بودند كه بايد اقدام مسلحانه عليه رژيم شاه انجام داد، آيت‌الله محلاتي در شيراز كه بعد از امام تنها مجتهدي بود كه توسط رژيم بازداشت و زنداني شد و آيت‌الله آيت‌اللهي در لارستان كه بحث مسلح كردن و قيام عشاير را مطرح و دنبال كرد، از آن نمونه بودند.

وي ادامه داد: اما حضرت امام(ره) هيچ‌گاه وارد اين موضوع نشدند و تاكيد داشتند كه متكي به تاييدات الهي هستيم؛ باید سلاح داشت و آماده بود اما تکیه‌گاه فقط خداست و به یاری خدا ملت ایران تاکنون فاتح بوده است.

امام جمعه موقت شیراز افزود: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر قدرت الهی به پیروزی رسید و حضرت امام(ره) نیز همواره با تکیه بر قدرت الهی مبارزات مردم را رهبری کردند و تکیه بر اراده الهی عامل مهم و تاثیرگذاری در پیروزی‌های ملت ایران تاکنون بوده است.

 رضوي‌اردكاني با بيان اينكه انقلاب اسلامي با اتكا به خداوند و با همراهي ملت ايران شكل گرفت و پيروز شد و استمرار يافت، گفت: همه ديديم كه انقلاب با حضور همه مردم ايران به نقطه‌اي رسيد كه ابرقدرت‌هاي حامي رژيم‌ شاه متوجه شدند كه حمايت از شاه، حماقت است.

امام جمعه موقت شيراز با اشاره به حمايت حضرت امام(ره) از ارتش در زماني كه بسياري افراد موضوع انحلال آن را مطرح مي‌كردند، گفت: دقت و حمایت امام(ره) ارتش را حفظ کرد و اگرچه سران ارتش با انقلاب همراه نبودند اما بدنه ارتش از همين ملت بودند و در نهايت در روز 19 بهمن و با حضور همافران در محضر امام(ره) اين در عمل متجلي شد.

وی با بیان اینکه زمان پیروزی انقلاب اسلامی ارتش در کنار مردم بود و به بهترین نحو از انقلاب اسلامی دفاع کرد، تصریح کرد: نیروی‌های مسلح مایه قدرت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و حماسه‌ای که نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس خلق کردند تاریخی و بی‌نظیر بود.
 رضوي‌اردكاني همچنين با تسليت شهادت حضرت معصومه(س) به رواياتي در خصوص آن حضرت اشاره و اضافه كرد: به واسطه وجود مبارک آن حضرت، شهر قم امروز به مركز علمي جهان تشيع تبديل شده است.
نظرات بینندگان