کد خبر: ۵۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

همه در مقابل خون افراد بی‌گناهی که در کمربندی ریخته می‌شود، مسئولیم

برخی مسائل شهر در شعارها پیداست اما در عمل مغفول مانده است؛ مانند مشکلات کمربندی یا جاده مرگ شیراز که نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: صنعت گردشگری در جهان پویا ولی در ایران و فارس مظلوم واقع شده است.

بهرام پارسایی در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: هجدهم اردیبهشت ماه سال 87 مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان اجرایی فارس بیان کردند «من تصورم این است که اگر مسئولان کشور و این استان بتوانند از همین مسئله گردشگری به شکل درست، با تبلیغات صحیح و با جهت‌گیریِ صحیح استفاده کنند، درآمد آن فارس را از تمام معونه‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.»

وی افزود: مقوله سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز مورد توجه همه قرار گرفت و همه به سهم خود در عینیت‌بخشی آن همت کردند اما موضوع گردشگری که راه نجات استان و شیراز و بهترین راه درآمد برای استان است، مغول مانده و ما هنوز به این باور نرسیده‌‌ایم که گردشگری می‌تواند ناجی اقتصاد و برطرف‌کننده مشکل بیکاری در استان فارس باشد.

پارسایی تاکید کرد: باید توان گردشگری خود را باور کنیم و با برنامه‌ریزی آن را بارور کرده تا با درآمد حاصل از آن شهر را آباد کنیم و نیازی به افزایش سالیانه عوارض نداشته باشیم.

این عضو شورا ادامه داد: ایران بدون هیچ تبلیغاتی مقصد برتر گردشگران جهان در سال 2014 شناخته شده و در صورت مدیریت صحیح، می‌توانیم سهم خود را از درآمد هزار و 200 میلیارد دلاری این صنعت کسب کنیم.

پارسایی با اشاره تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در شورای چهارم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تیم برنامه‌ریزی شهرداری با تفکر جدید وارد عرصه گردد و برای کمک به مبحث گردشگری سهم بیشتری برای آن در بودجه‌ها قائل شود اما متاسفانه در شورا برشی از بودجه 93 در اختیار کمیسیون گردشگری قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: برای داشتن شهری شایسته، نیاز به خانه‌تکانی تفکری داریم، تفکری که با تعریف و مشخص نمودن منبع درآمدی جدید و پایدار فشار افزایش عوارض را از دوش مردم بردارد.

این عضو شورا با یادآوری اینکه شیراز، قطب پزشکی کشور محسوب می‌شود و از دهه‌های گذشته محل رجوع بیماران بوده است، گفت: شیراز در زمینه پیوند اعضا، رتبه نخست خاورمیانه و رتبه سوم جهان را دارد و به همین دلیل این یک زیر‌ساخت آماده و فرصت استثنایی است که فارس بسیار راحت‌تر از صنعت و کشاورزی می‌تواند از آن بهره ببرد.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: یک بیمار که از استان‌های دیگر یا از کشورهای عربی وارد این شهر می‌شود چند نفر همراه را به شیراز می‌آورد که این خود نوعی توریسم است و ضمن ارز‌آوری به ایجاد اشتغال نیز کمک می‌کند.

پارسایی اضافه کرد: ایجاد هتل‌ها، مهمان‌سراها و اماکنی که همراهان این بیماران می‌توانند در آن اسکان داده شوند باید با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی انجام پذیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در ادامه اذعان داشت: بیمارستان‌ها و علوم پزشکی باید مکان‌هایی را برای همراهان بیماران نیازمند که امکان استفاده از هتل‌ها و مهمانسرا را ندارند فراهم کنند تا این افراد در گوشه و کنار خیابان و معابر بیتوته نکنند و شهر منظره زشتی پیدا نکند.

پارسایی ادامه داد: به علت برخی کم‌کاری‌ها با تاسف می‌بینیم که مشهد، اصفهان و برخی شهرهای دیگر در بحث «توریسم‌درمانی» در حال ربودن گوی سبقت از شیراز هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه مردم کوچه و بازار نیز باید به این باور برسند که بهترین راه برای حل مشکل بیکاری در شهر حمایت از گردشگری است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در این استان بیکاری، دغدغه بزرگ خانواده‌ها است رونق گردشگری بهترین گزینه برای برون‌رفت از این وضعیت است، چراکه ورود هر گردشگر به طور میانگین پنج شغل ایجاد می‌کند.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود از همه مدیران و پرسنل شهرداری خواستار شد که منافع مردم اولویت اول آن‌ها باشد و خاطرنشان کرد: برخی مسائل شهر در شعارها پیداست اما در عمل مغفول مانده است؛ مانند مشکلات کمربندی یا جاده مرگ شیراز که نادیده گرفته می‌شود.

پارسایی با بیان اینکه داغدار شدن خانواده‌ها و بی‌سرپرستی و مشکلات اجتماعی بعدی و همچنین هزینه‌های مالی و جرحی سرسام‌آور باید هر مسئولی را بیدار کند، پیشنهاد داد: با حذف هزینه‌های بدون اولویت می‌توان با احداث زیرگذر یا پل جلوی فاجعه مرگ‌بار کمربندی را گرفت.

وی با تصریح اینکه همه در مقابل خون افراد بی‌گناهی که در کمربندی ریخته می‌شود، مسئولیم گفت: نباید به این شائبه دامن زد که مسئولین جایی بیشتر کار می‌کنند و وقت می‌گذارند که بعد تبلیغاتی و رسانه‌ای داشته باشد.

نظرات بینندگان