کد خبر: ۵۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 23 بهمن

روزنامه‌های فارس به احترام مردم٬ تمام قد ایستادند

خیلی طبیعی است که محور امروز روزنامه‌های استان حماسه مردم در 22 بهمن باشد.

به گزارش شیرازه؛ خیلی طبیعی است که محور امروز روزنامه‌های استان حماسه مردم در 22 بهمن باشد.

«خبر جنوب» در نیم صفحه اول خود عکسی از حضور مردم شیراز در راهپیمایی 22 بهمن را منتشر کرده و تیتر زده است؛ «حماسه بزرگ در بهار سی و ششم». این روزنامه به سراغ نمایندگان مجلس هم رفته تا از آن‌ها بپرسد: «سپرده‌های بانک‌های خصوصی؛ فرصت یا تهدید؟» داریوش اسماعیلی نماینده خرامه، کوار و سروستان در این گفتگو، نقش بانک‌ها در فضای اقصتادی کشور را چندان مثبت ندانسته است. اما نادر فریدونی نماینده قیر و کارزین و فراشبند، برعکس از نقش مثبت بانک‌های خصوصی در نظام اقتصادی کشور گفته. خبر خوش خبرجنوب امروز اما این بود که «36 روز مانده به عید، 60 درصد هتل‌های فارس رزرو شد». سجادیان دبیر جامعه هتل‌داران ایران گفته که طبق پیش‌بینی‌ها سال آینده فارس با ورود چشم‌گیر مسافران نوروزی مواجه خواهد شد.

«سبحان» برای 22 بهمن این‌گونه تیتر زده؛ «گزینه روی میز ایران رونمایی شد؛ حضور پراقتدار و منسجم مردم فارس در راهپیمایی 22 بهمن». در صفحه اول این روزنامه تصاویری از راهپیمایی مردم شیراز هم دیده می‌شود.

«افسانه» اما ترجیح داده تا تیتر یک خود را به بدهی سنگین کارخانه‌های فارس به سازمان تامین اجتماعی اختصاص دهد. البته این روزنامه روی تصویر دکتر روحانی در راهپیمایی تهران تیتر زده؛ «22 بهمن نماد وحدت مردم ایران بود»! نکته جالب امروز افسانه اما مطمئنا یادداشت محمد حسن حائری شیرازی با عنوان «جو امنیتی در تعارض با حکومت دینی است» در صفحه اول می‌باشد.

«شکوه وحدت راهپیمایی شیرازی‌ها، از پانزده خرداد تا آزادی به نمایش گذاشته شد»؛ این را «نیم‌نگاه» تیتر یک خود کرده و تصویری زیبا از این راهپیمایی روی پل باغ صفای شیراز منتشر کرده که دیدنی است.

«عصر مردم» هم تیتر یک خود را البته به صورت جذاب و زیبا در حالی که تصاویری ز راهپیمایی را منتشر کرده، این‌گونه زده است؛ «شکوه پابرجا». کاریکاتور صفحه آخر این روزنامه هم این‌گونه است؛

نظرات بینندگان