کد خبر: ۵۱۸۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مدیر عامل اسبق شرکت آب منطقه ای فارس:

باور «ما مي‌توانيم» موثر واقع شد/ در سال‌های اخیر توجهی به مقوله انتقال آب شرب به شيراز نشده است

نه اينكه فارس و شيراز اولويت ديگري ندارد اما آب‌رساني مشكلي است كه اگر به آن نپردازيم، همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید توجه به شیراز به عنوان شهر سلامت در دستور کار قرار گیرد و به شهر توریست درمان تبدیل شود، گفت: اگر اين مصوبه مهم به‌سرعت و با دقت عملياتي نشود، مانند فرودگاه امام(ره) كه به‌دليل اجراي درازمدت آن، استامبول و دبي، گوي سبقت را از ايران ربودند، ممكن است از كشورهاي حوزه خليج فارس عقب بمانيم. من نگرانم که قطر و دوحه شهر سلامتی بسسازند که ما هرچه بدویم به آن‌ها نرسیم.

خليل رضاييان در جلسه توديع و معارفه فرماندار شيراز با تصريح اينكه در سال‌هاي اخير باور «ما مي‌توانيم»، موثر واقع شده و در قالب اقدامات ارزنده عينيت يافته است،‌ گفت: امروز افتخار مي‌كنيم كه طي 35 سال آنچه در حوزه سازندگي در ايران اتفاق افتاده، در هيچ‌كجاي جهان سابقه نداشته است.

رضاييان توجه به اقتصاد، معیشت مردم و توسعه سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: ضمن اینکه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم توجه می‌شود اما در کنار ارتقای معنویت و عمق‌بخشی به جامعه باید بتوانیم دغدغه اقتصاد و اشتغال در جامعه را کمرنگ کنیم.

معاون عمراني استانداري فارس گفت: اجراي خط دوم آب‌رساني از سد درودزن به شيراز در اولویت است كه بايد هرچه سريع‌تر تكميل شود.

رضاییان با بيان اينكه طولاني شدن مدت زمان اجراي پروژه‌هاي عمراني يك آفت است، گفت: نمي‌توان نسبت به آبرساني شيراز، بي‌تفاوت بود و بايد پروژه انتقال آب را در يك مدت زمان منطقي و معقول به سرانجام رساند.

وي با انتقاد از اينكه در سال‌های اخیر كمترين توجه از سوي مديران ارشد فارس به مقوله انتقال آب شرب به شيراز بوده است، گفت: نه اينكه فارس و شيراز اولويت ديگري ندارد اما آب‌رساني مشكلي است كه اگر به آن نپردازيم، همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

رضاييان با بيان اينكه بايد براي هر بخش نگاه‌هاي آني، ميان‌مدت و درازمدت، داشته باشيم، گفت: برنامه‌ريزي در اين سه‌قالب در هر حوزه و بخش ضروري است و در موضوع آب، نگاه آني ما، تكميل خط دوم آبرساني از سد درودزن، نگاه ميان‌مدت انتقال آب از تنگ‌سرخ و نگاه درازمدت مان، انتقال آب از شش‌پير است.

معاون استاندار اضافه كرد: انتقال آب از سد تنگ سرخ، به ميزان 70 ميليون مترمكعب با استفاده از يك كانال 14 كيلومتري به بختگان و پس از آن انتقال به شيراز، اقدامي است كه بايد اجرايي شود.

رضاييان با بيان اينكه حداكثر تخصيص اعتبارها در سال‌92 حدود 30 و حداقل حدود 8 درصد بوده است، تعداد پروژه‌هاي نيمه‌تمام در فارس را بسيار زياد عنوان و اضافه كرد: بايد با برنامه‌ريزي دقيق و اولويت‌بندي درست، تمام پروژه‌ها را در مدتي مناسب ساماندهي و تكميل كنيم و در اين راستا تلاش اين باشد كه تنها به اعتبارات ملي تكيه نكنيم بلكه متوجه ظرفيت‌هاي داخلي هم باشيم.

وي با بيان اينكه برخي اولويت‌ها گاه درست ديده و استفاده نشده است، گفت: اگر چه آقاي رئيس جمهور گفتند با اعتبارات فعلي براي تكميل تمام پروژه‌هاي حاصل مصوبات سفر در دولت قبل، 25 سال زمان لازم است اما من كه ليست پروژه‌هاي موجود در فارس را ديده‌ام، اعتقاد داريم با اين اعتبارات قطره‌چكاني، خيلي بيشتر از 25 سال بايد زمان صرف كنيم تا پروژه‌ها تكميل شود.

معاون استاندار فارس با بيان اينكه برخی اقدامات شیراز در سایه استان کم‌رنگ دیده شده است، گفت: فرمانداري شيراز هم نبايد در سايه استانداري فارس كمرنگ ديده شود، ما به اين قائل هستيم كه بخشي از كارها متعلق به شهرستان شيراز و بخشي متعلق به استان فارس است.

رضاييان همچنين به بافت تاريخي شيراز اشاره و اضافه كرد: در تمام كشورهاي توسعه يافته بافت تاريخي يك ظرفيت و سرمايه‌است اما در شيراز، تمام شيرازيان اصيل از بافت تاريخي به مناطق شمال‌غرب شهر عزیمت كرده و اين بافت را خالي كرده‌اند.

معاون استاندار فارس گفت: امروز كداميك از دستگاه‌هاي دولتي يا مديران دستگاه‌هاي دولتي كه دغدغه ساماندهي بافت تاريخي را دارند در اين بافت ساكن است.

رضاییان که نیمی از وقت جلسه معارفه فرماندار شیراز را به سخنان خود اختصاص داد ضمن بیان اینکه عطش خدمت بالاست و همه شیفته خدمت‌رسانی هستیم، در پاسخ به حاضرین که نسبت به طولانی شدن سخنرانی وی تذکر دادند، گفت: چند سال است که طاقت آوردیم و حرفی نزدیم، اجازه دهید اکنون صحبت کنیم!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Spain
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
اميدوارم اولويت استان بجاي تخصص معاون عمرانيش كه حوزه آب هست به سمت استعدادش يعني نفت و انرژي بره... مثلاً تكميل پروژه هاي 9گانه پتروشيمي و نيروگاه هاي گازي سطح استان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
برای حل مشکل آب شیراز از آب سد رودبال داراب استفا ده کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
واقعا باور «ما می توانیم» در بعضی ها چقدر تفاوت می کنه.
یکی اونقدر باور داره که این بیشمار پروژه بزرگ رو تو چند سال تموم کنه
یکی اونقدر باور نداره که به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم بتونه در 4 سال پروژه تموم کنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
باز هم خدا رحمتشون کنه که به اندازه این دولت و دولت های بعدی کلنگ به زمین زدند وگرنه خدا میدونه این قیل و قال ها کی به کلنگ زنی میرسید!