کد خبر: ۵۱۹۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

خوابگاه های دخترانه آتش های زیر خاکستر

عدم ساماندهی این خوابگاه ها زمینه را برای تاسیس خوابگاه هایی بدون مجوز و با نیات سوء فراهم می کند که با ایجاد شرایطی همچون قیمت های ارزان تر، خدمات بیشتر و... نسبت به جذب دانشجویان دختر اقدام می کنند.
شیـــرازه، یک ‌سوم جمعیت ایران اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند. این جمعیت جوان به عنوان آینده‌سازان کشور، برای به فعلیت رساندن آرمان‌های خود و کسب علم و دانش، به دنبال تحصیل در رشته های موردنظر خود در مراکز علمی می باشند.

با توجه به ایجاد ظرفیت در دانشگاه های مختلف جهت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف علمی، طبیعتا متقاضیان غیربومی نیز جهت تحصیل به این مراکز مراجعه می کنند؛ با توجه به مدت حداقلی دوساله تحصیل دررشته های دانشگاهی، مسئولان دانشگاه ها بایستی نسبت به تأمین شرایط رفاهی جهت دانشجویان متقاضی از جمله خوابگاه دانشجویی اقدامات لازم را انجام دهند.

شیرازیس نوشت: شیراز نیز که از مراکز علمی کشور در رشته های مختلف می باشد و دارای واحدهای دانشگاهی دولتی و غیردولتی بسیاری است، سالانه پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از مناطق مختلف کشور می باشد و متقاضیان غیربومی تحصیل در دانشگاه های غیردولتی با مشکل نبود خوابگاه های وابسته به دانشگاه روبرو می باشند و در نهایت مجبور به سکونت در خوابگاه های خصوصی می باشند. خانواده های دانشجویان به امید کسب علم فرزندانشان جهت پیمودن مسیر موفقیت با تحصیل آنها در خارج از شهر و دیار خود موافقت می کنند ولی نبود خوابگاه مطمئن موجب نگرانی آنها می شود.

در شهر شیراز مدتی است شاهد رشد قارچ گونه این گونه خوابگاه های خصوصی هستیم. این مسئله وقتی اهمیت پیدا می کند که خوابگاه های خصوصی که هر روز اعلام هویت می کنند و با تبلغیات شهری وسیع سعی در جذب دانشجویان با مواردی همچون اینترنت بی سیم رایگان و... دارند، اغلب جهت اسکان دختران می باشند و در مواردی در تبلیغات آنــها مشاهده می شود که خوابگاه جهت دانشجویان و کارمندان ارائه خدمات می کند.

 

مسئله اول عدم ساماندهی این خوابگاه ها و معرفی آنها در سایت مشخص و قابل دسترس جهت دانشجویان متقاضی است که با وجود این مشکل زمینه برای تاسیس خوابگاه هایی بدون مجوز و با نیات سوء فراهم می شود که با ایجاد شرایطی همچون قیمت های ارزان تر، خدمات بیشتر و... نسبت به جذب دانشجویان دختر اقدام کرده و به دلیل عدم نظارت بر آنها در آینده مشکلاتی همچون سوء استفاده از دانشجویان دختر و ایجاد زمینه ناامنی برای آنها پیش خواهد آورد.

از آنجا که دانشجویان خوابگاهی در فضاي دوري از خانواده و بروز مشكلات روحي، نيازمند فضاي آرام و ساكتي مي باشند كه بتوانند با استفاده از فضاي ايجاد شده از خستگي خود بكاهند و همچنين از اين فضا براي مطالعه و مشغول كردن خود به درس خواندن استفاده كنند، در فضایی که کارمندان هم حضور داشته باشند، این شرایط مهیـا نخواهد بود که دانشجویان به ناچار متحمل این سختی ها خواهند شد.

این ها گوشه ای از مشکلات رشد قارچ گونه خوابگاه ها و پانسیون های خصوصی دانشجویی و کارمندی در سطح شهر می باشد که امید است نسبت به شناسایی و ساماندهی آنها اقدامات لازم توسط مسئـولین مربوط صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ریزبین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
0
متاسفانه آنچه از خبرهای سایت شما برداشت میکنم ( ماهواره، منقلخانه، مشروبات، فحشا، قاچاق، اعتیاد، جنایت، فساد و...)
فساد نسبت به دوره شاه بیشتر شده! آیا این به معنی شکست انقلاب است؟