کد خبر: ۵۲۱۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
معاون فرهنگی دانشگاه شیراز:

هر سخنرانی وارد دانشگاه شیراز می‌شود باید مورد تایید نهادهای امنیتی باشد

برنامه‌های مناظره‌محور را برای تبادل آرا در دستور کار داریم که دانشجو در بین این آرا آنچه مورد نظر خود او است را انتخاب کند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مجید موحد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عامل واسط بین معاونت فرهنگی و دانشجویان، تشکل‌ها هستند و ما با تعامل با آنها سعی می‌کنیم عامل اعتدال و عدالت در برخورد با دانشجویان رعایت شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی فرهنگ حاکم بر جهان را به چالش کشید و به نیازهای فرهنگی بشری پاسخ جدیدی داد.

موحد اضافه کرد: بعد از 35 سال بزرگ‌ترین آسیبی که ارزش‌های این انقلاب را تهدید می‌کند هجمه به فرهنگ آن است و گروه هدف این هجمه جوانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی به سبب آن که دانشگاه‌ها مرکز حضور مستعد‌ترین جوانان جامعه هستند هدف هجوم بیگانه قرار می‌گیرند و از این رو فعالیت فرهنگی در راستای حفظ فرهنگ بومی و اسلامی در دانشگاه از اهم مسائل است.

موحد بیان کرد: ارتقای آگاهی‌های فرهنگی مخاطبان اعم از دانشجو، استاد و کارمند دیگر هدف این مجموعه بوده و رویکردی که در این مقوله دنبال می‌شود گسترش دادن عقلانیت، رحمانیت و اعتدال در حوزه فرهنگ است.

وی گفت: حفظ و ارتقای کرامت انسانی دانشجویان در این فعالیت اهمیت ویژه‌ای داشته و ترویج و گسترش اخلاق‌مداری و احترام به آرای دیگران از مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته وی، توجه و تعهد به آزاد اندیشی و گسترش آن با توجه به قوانین کشور از اهم برنامه‌های ما است تا دانشگاه محل امنی برای برای بیان نظرات باشد.

این مسئول در ادامه گفت: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی در درون دانشگاه و گسترش همکاری فرهنگی با تمام نهادها و سازمان‌های فرهنگی از برنامه‌های برون دانشگاهی ما است.

وی با بیان این که ما به فرهنگ رویکرد علمی و تخصصی داریم، تصریح کرد: یکی از موانع رشد فرهنگ در جامعه ما عدم رویکرد تخصصی بوده است.

موحد بیان کرد: هر سخنرانی وارد دانشگاه شود باید مورد تایید نهادهای امنیتی باشد و در چارچوب قانون تمام کسانی که محدودیت نداشته باشند اجازه سخنرانی در دانشگاه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های مناظره‌محور را برای تبادل آرا در دستور کار داریم که دانشجو در بین این آرا آنچه مورد نظر خود او است را انتخاب کند.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: فرهنگ را نمی‌شود مهندسی دستوری نیست و برای دستیابی به اهداف نظام سعی می‌کنیم آن را در قالب فرهنگی دنبال کنیم.

وی در ادامه گفت: تخصص من جامعه‌شناسی دین است و ما در دانشگاه تخصص‌های مختلف علمی را داریم ضمن آن که شورایی را خواهیم داشت که رویکرد علمی ما را تعیین می‌کند، نظرسنجی در حوزه مطالعات جامعه‌شناسی است و افرادی را داریم که این کار را انجام دهند.

موحد تصریح کرد: دنبال این نیستیم که نظریات دیگران را در اینجا پیاده کنیم بلکه ابتدا مخاطبان را نیازسنجی کرده بدون آن که در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم در چارچوب طرح مدون سعی می‌کنیم آن نیازها را پاسخ دهیم.

وی گفت: این که یک برنامه فرهنگی تمام افراد را درگیر کند ضرورتی ندارد چرا که برخی افراد به فعالیت ورزشی، برخی فرهنگی، برخی علمی و ... علاقه دارند و برنامه‌های ما در حوزه فرهنگ عام‌گرایانه است و باید تا حد ممکن سلایق را پاسخ گوید.

موحد در این نشست بیان کرد: در دانشگاه افراد باید دارای امنیت باشند تا بتوانند تفکر را گسترش دهند و برای این ایجاد منظور فضای با نشاط و اخلاق‌گرا را دنبال می‌کنیم.
-
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسرت
-
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
1
زهی خیال باطل ......... از سوابقتون پیداست مال این حرف ها نیستید ؟
ناشناس
حسرت جان چقدر کج فهم تشریف دارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
1
من فردی هستم که 12 سال در امریکا زندگی کرده ام،ازادی و امنیتی که در ایران است واقعا در امریکا دیده نمی شود.قدر ایران خودمان را بدانید و فریب شبکه های ماهواره ای را نخورید
حسرت
-
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
1
ناشناس جان میدونم با دکتر رابطه دارید؟ شما هم باید تعریف ایشان کنید هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک ...........
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
0
امریکا واقعا امنیت ندارد.من هم دو بار بی امنیتی در امریکا را از ایرانیان مقیم انجا شنیده ام