کد خبر: ۵۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲

جزئیات بودجه 93 شهرداری شیراز از زبان معاون شهردار

عوارض ناشی از درآمد عوارض اختصاصی، 34 میلیارد تومان مصوب شده و نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش دارد و یک درصد بودجه 93 را تشکیل می‌دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،  مرتضی بذرگر در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: بودجه شهرداری برای سال آینده، 2 هزار و 200 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته 47 درصد افزایش دارد و در هفت سرفصل (کد) خلاصه می‌شود.

وی افزود: درآمد ناشی از عوارض عمومی 747 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال گذشته 76 درصد افزایش دارد و 34 درصد بودجه امسال را تشکیل می‌دهد.

برزگر ادامه داد: عوارض ناشی از درآمد عوارض اختصاصی، 34 میلیارد تومان مصوب شده و نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش دارد و یک درصد بودجه 93 را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی که مواردی از قبیل عوارض جمع‌آوری زباله، تابلوهای تبلیغات تجاری، درآمد حاصل از خدمات فنی و ... را شامل شده، 103 میلیارد تومان است که 208 درصد نسبت به بودجه 92 افزایش دارد و پنج درصد بودجه 2 هزار و 200 میلیاردی را تشکیل می‌دهد.

این مسئول ابراز داشت: درآمد حاصل از فروش اموال که بیشتر شامل مال‌التجاره، درآمد حاصل از باغات، تاسیسات فنی و کارخانه آسفالت است 71 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و نسبت به سال گذشته کاهش دارد و سه درصد بودجه را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های اعطایی دولت و سازمان‌ها 45 میلیارد تومان مصوب شده و نسبت به بودجه سال قبل 13 درصد افزایش دارد و دو درصد این بودجه را تشکیل می‌دهد.

برزگر تصریح کرد: اعانات، هدایا و دارایی‌ها و جرائم کمیسیون ماده 100، عوارض تغییر کاربری تجاری و عوارض حق مشرفیت 267 میلیارد تومان است که 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد و 12 درصد بودجه امسال را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، سایر منابع 932 میلیارد تومان است که شامل تسهیلات، فروش اوراق مشارکت و فروش اموال غیرمنقول بوده، 903 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش دارد و 42.5 درصد کل بودجه را تشکیل می‌دهد.

نظرات بینندگان