کد خبر: ۵۲۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
گفتگوی متفاوت شیرازه با برخی از نفرات برتر مسابقات قرآن

همجواری با «حافظ» بر معنویت مسابقات افزود/ میزبانی شیراز فوق العاده بود/ از تفاوت عجیب قیمت بستنی تعجب کردم

سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سومین حرم اهلبیت(ع) روز گذشته با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد،

شیرازه- سرویس فرهنگی: سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سومین حرم اهلبیت روز گذشته با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد،در حاشیه مراسم اختتامیه، شیرازه با تعدادی از رتبه‌های برتر و متسابقین این دوره از مسابقات گفتگوی کوتاهی داشت که در ادامه می‌آید.

جواد سلیمانی با 22 سال سن از مشهد رتبه اول رشته قرائت ترتیل در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد. وی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، فضای شیراز در این یک هفته را کاملا قرآنی توصیف کرد و از اینکه به زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) نائل شده بود، اظهار خرسندی نمود.

این قاری قرآن، کسب مقام برتر در این دوره از مسابقات را از بهترین خاطرات خود دانست و درخصوص نقش قرآن در زندگی خود اظهار کرد: در زندگی هرچه دارم از برکت قرآن دارم.

همجواری با آرامگاه حافظ شیرازی بر حالت معنوی مسابقات افزوده بود

مجتبی فردفانی دارای رتبه اول رشته حفظ 20 جزء در سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اهل شهرستان گراش استان فاس است.

وی اکنون در دانشکده تربیت مدرس مشهد در رشته فنون قرائت مشغول به تحصیل می‌باشد که در این دوره از مسابقات از استان خراسان رضوی در بخش دانشجویی شرکت کرده است.

این حافظ قرآن گفت: سال 85 در موسسه فرهنگی بیت‌الاحزان شهرستان استهبان حفظ قرآن را شروع کردم و با توفیق الهی در مدت یک سال حافظ کل قرآن شدم.

وی استقبال مردم از برنامه‌ها را بسیار خوب توصیف کرد و از محل اسکان متسابقین نیز اظهار رضایت نمود.

این قاری قرآن با بیان اینکه تلاش کردم در رشته حفظ20جزء مقام کسب کنم تا با آمادگی بیشتری در رشته حفظ کل شرکت نمایم، تصریح کرد: تاکنون در چندین دوره از مسابقات سراسری قرآن شرکت کرده‌ام که این دوره از مسابقات به میزبانی شیراز نسبت به سال‌های قبل از نکات مثبت بیشتری برخوردار بود.

فردفانی با اشاره به پتانسیل‌های شیراز برای برگزاری مسابقات قرآن گفت: همجواری با آرامگاه حافظ شیرازی، کسی که قرآن را در 14روایت حفظ کرده بود بر حالت معنوی مسابقات افزوده بود.

این حافظ قرآن از کسب رتبه برتر در این دوره از مسابقات به عنوان بهترین برگ دفتر خاطرات زندگی‌ خود یاد کرد.

بازدید از ارگ کریمخان زند مرا به مباحث تاریخی علاقه‌مند کرد

بهزاد هژبری رتبه اول رشته حفظ کل که از استان اردبیل در مسابقات شرکت کرده بود و با لهجه شیرین آذری صحبت می‌کرد؛ شاگردی آقای نیک‌نام که در مقطع تحصیلی راهنمایی، استاد قرآن وی بود را نقطه عطف زندگی قرآنی خود دانست و گفت: از دوران راهنمایی، حفظ قرآن را شروع کردم و خانواده به ویژه پدر، مادر و برادر بزرگم که روحانی هستند مشوق من و بسیار تاثیرگذار بودند.

وی که برای چهارمین بار در مسابقات قرآن شرکت می‌کرد و یک بار هم در دوره‌های قبل رتبه چهارم را کسب کرده بود؛ فضای قرآنی شیراز را خیلی خوب توصیف کرد و گفت: شیرازی‌ها واقعا مهمان‌نواز و خوب هستند. در بدو ورود به شیراز، استقبال ویژه‌ای از ما شد و به میمنت حضور قاریان و حافظان قرآن، گوسفند قربانی کردند که در روحیه‌ام خیلی تاثیر گذاشت و امید پیدا کردم.

این حافظ قرآن ضمن بیان اینکه در این شش روز خیلی به ما خوش گذشت، گفت: در این چند روز علاوه بر اینکه برای آمادگی در مسابقات تمرین می‌کردم به ارگ کریمخان زند هم رفتم و بازدید از آنجا باعث شد که به مباحث تاریخی هم علاقه‌مند شوم.

موفقیت خود را بعد از خدا مدیون پدرم هستم

مرضیه فیروز زاده از فارس که رتبه اول رشته قرائت تحقیق را به خود اختصاص داد، موفقیت خود را بعد از لطف خدا مدیون پدرش دانست و گفت: اولین معلم من پدرم بود و با آموزش‌های وی فراگیری قرآن را از کودکی شروع کردم.

وی سطح کیفی مسابقات را خیلی بالا توصیف کرد و گفت: متسابقین خیلی قوی بودند. من از نوجوانی در مسابقات قرآن شرکت می‌کردم و فینالیست شده بودم اما تاکنون رتبه نداشتم.

این بانوی قاری قرآن با اشاره به استقبال گسترده مردم شیراز از مسابقات قرآنی تصریح کرد: میزبانی شیراز با توجه به اینکه در دوره‌های بسیاری شرکت کرده بودم، عالی بود. فضای فارس واقعا قرآنی شده بود؛ درحقیقت فکر نمی‌کردم شیراز اینجوری بشود.

فیروز زاده شنیدن کسب مقام برتر در مرحله مقدماتی و در مرحله نهایی را از بهترین لحظات زندگی خود عنوان کرد.

استقبال مردم نشان‌دهنده ارادت و اقبال مردم به قرآن است

فاطمه سادات غفاری از قم که در این دوره از مسابقات رتبه دوم در رشته حفظ 20 جزء را کسب کرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از 9سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و سه سال طول کشید تا حافظ کل قرآن بشوم.

وی با بیان اینکه از فضای شهر کاملا مشخص بود که همه برای برگزاری مسابقات قرآنی آماده هستند؛ میزبانی شیراز را عالی توصیف کرد و افزود: از همین جا از همه کسانی که برای برگزاری این مسابقات زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم..

غفاری استقبال مردم از مسابقات را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در برنامه‌های مختلف سالن پر از جمعیت می‌شد که این نشان می‌دهد که مردم بسیار قرآنی هستند و نسبت به قرآن ارادت و اقبال دارند.

این حافظ کل قرآن که متولد سال 74 است، خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل در مقطع زیر 16سال شرکت می‌کردم و در این دوره اولین سالی است که در مقطع بزرگسالان شرکت می‌کنم.

وی درخصوص مهم‌ترین تفاوت این دوره با دوره‌های قبل اظهار کرد: نحوه میزبانی واقعا متفاوت بود و نظم در برگزاری مسابقات مثال‌زدنی بود.

غفاری در پاسخ به سوالی با بیان اینکه در طول این مدت که در شیراز بودیم هر روز آن برای ما خاطره بود، گفت: خیلی سخت می‌شود برای این دوره از مسابقات مشکل یا کمبودی پیدا کرد.

در این یک هفته اصلا نخوابیدم

سکینه صفری رتبه سوم حفظ 20 جزء که از شهر قزوین در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت کرده بود، گفت: فضای شیراز خیلی قرآنی بود و مردم خیلی استقبال کردند.

وی با بیان اینکه «باورتون میشه این یک هفته اصلا نخوابیدم؟!» توضیح داد: هر دفعه خواستم بخوابم مسئولین هماهنگی و اجرایی جهت شرکت در برنامه‌ها و یا انجام کارهای دیگر مرا بیدار کردند؛ حالا کمی برایم سخت هست اما بعدا جزو خاطرات شیرینم خواهد بود.

هادیان فر از متسابقین قرآنی که از شهر قزوین در این مسابقات شرکت کرده بود هم استقبال مردم را خیلی خوب توصیف کرد و گفت: هر دفعه که به محل برگزاری مسابقات می‌آمدیم، از ابتدا تا انتهای برنامه، سالن پر از جمعیت بود.

وی که برای رفتن عجله داشت، ضمن ابراز رضایت از هتل محل اسکان، از مسئولین هماهنگ کننده انتقاد کرد و گفت: برای 2 ساعت دیگر بلیط اتوبوس قزوین را داریم اما هنوز برنامه تمام نشده است.

زهرا قربانی که متولد سال 1374 و از متسابقین قرآنی بود هم در گفتگو با خبرنگار شیرازه، ابراز عقیده کرد که حق وی بود از برگزیدگان باشد.

این دانش‌آموز اصفهانی که در رشته حفظ شرکت کرده بود، تصریح کرد: از سال 87 تاکنون در مسابقات قرآن شرکت می‌کنم اما سطح این دوره بسیار بالا بود. داوری‌ها امسال خیلی عادلانه بود و به نظرم داوران پرتجربه‌تر بودند.

قربانی با بیان اینکه خیلی بهمون خوش گذشت و از سعدیه و حافظیه خیلی خاطره دارم، به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: برایم جالب بود که ما در سعدیه بستنی را به قیمت 5هزار تومان خریدیم اما بعد که بیرون آمدیم سایر دوستان از مغازه‌های روبرویی به قیمت هزار و500تومان خریده بودند!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا قرباني
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
0
بابت أين جملات زشت ك نوشتيد اظهار تاسف ميكنم ك در أين فضا اینگونه سخن گفته ايد،كاش كمي با ظرافت تر جملات را مينوشتيد..