کد خبر: ۵۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲

شهردار شیراز: باید کاری کرد تا مسافران پول خود را در شیراز هزینه کنند

شهرداري همواره در ايام نوروز اقدام به نظرسنجي از مسافران كرده و در راستاي رفع نيازها و مشكلات، سرمايه‌گذاري‌هايي انجام داده است.

به گزارش شیرازه،‌ شهردار شیراز از همه هموطنان براي مسافرت به شيراز دعوت كرد و گفت: هر ايراني كه قصد ديدن تاريخ تمدن ايراني- اسلامي را دارد، مي‌تواند همه تاريخ اين سرزمين كهن را در شيراز و فارس ببيند.

مهندس علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از برخی محورهای گردشگری شیراز با بیان اینکه جاذبه های موجود در شیراز تمامی ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و ... را شامل می شود، گفت: این جاذبه ها یک ظرفیت بزرگ برای گردشگری محسوب می شود که این ظرفیت ها در کمتر جایی از کشور و حتی کشورهای دیگر وجود دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه امسال باید شاهد همکاری و تعامل مطلوب تری میان دستگاه های مختلف با توجه به تجربه های سالهای گذشته باشیم، گفت: در نوروز 92 طبق نظرسنجی به عمل آمده رضایتمندی مسافران و شهروندان از مجموعه فعالیتهای شهرداری شیراز، اسکان، مبلمان شهری، نظافت وخدمات شهری بود که البته باید عملکرد در این مجموعه ارتقا و رضایتمندی افزایش یابد.

وي خاطرنشان كرد: شهرداري همواره در ايام نوروز اقدام به نظرسنجي از مسافران كرده و در راستاي رفع نيازها و مشكلات، سرمايه‌گذاري‌هايي انجام داده است.

او ادامه داد: زماني مسافران موضوع تابلوهاي راهنما و كمبود آن را به عنوان مشكل اصلي عنوان كرده بودند كه به‌حمدالله مرتفع شد و زماني موضوع پاركينگ يا سرويس‌هاي بهداشتي.

شهردار شيراز همچنين گفت: نياز به سرويس‌هاي بهداشتي هم با تدابير انديشيده شده، تا حد زيادي حل می شود.

وي با بيان اينكه شهرداري شيراز با تلاش مضاعف زمينه‌اي را فراهم خواهد كرد تا مسافران نوروزي تغيير را احساس كنند، گفت: شهري كه ادعا مي‌كند مي‌تواند توريست‌پذير باشد و ارزش خاصي براي توريست قائل است، همواره به نظر گردشگران احترام گذاشته و به‌دنبال رفع نيازهايي است كه از سوي آنان اعلام و ابراز مي‌شود.

علیرضا پاک فطرت ابراز اميدواري كرد كه در آينده فضاي بوستان‌ها به واسطه نصب چادر مسافرتي، محدود نشود و گفت: بي‌ترديد همه دستگاه‌هاي متولي بايد مجدانه تلاش كنند تا ضمن ايجاد محيطي زيبا و بانشاط براي گردشگران، زمان اقامت مسافران را افزايش داده تا بستري فراهم شود تا گردشگران پول خود را در شيراز هزينه كنند.

وی با تاكيد براينكه كار ترميم آسفالت و بهسازي مسيرهاي مختلف و نیز اطراف پروژه‌هاي عمرانی بزرگ درحال ساخت، تا پايان اسفند انجام مي‌شود، تصريح كرد: اميدواريم با ياري و همراهي و همكاري دستگاه‌هاي فرهنگي شاهد ايجاد بسترهايي براي افزايش درآمد شيراز در ايامي كه پذيراي مسافران بيشماري است، فراهم شود.

علیرضا پاك‌فطرت از كسبه و بازاريان نيز درخواست كرد تا در ايام تعطيلات نوروزي با افزايش ساعت حضور خود در محل كسب، ضمن ارايه خدمات به گردشگران، بستري براي افزايش درآمدهاي شهر و رونق بیشتر بازار را فراهم كنند.

مهندس علیرضا پاك‌فطرت افزود: در نقاطي كه مسيرها به‌دليل اجراي پروژه‌ها تغييراتي داشته، با نصب تابلوهاي مناسب راهنما، از ايجاد سردرگمي در مسافران جلوگيري خواهد شد.

نظرات بینندگان