کد خبر: ۵۲۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
جعفر قادری و حسین ذوالانوار در گفتگو با شیرازه:

روشن شدن ماهیت استکباری غرب در مذاکرات هسته ای شیرین ترین اتفاق سال 92 بود/مهمترین مصوبه مجلس، قانون بودجه 93 بود /افزایش 25 درصدی قیمت برق مناسب است

حضور گسترده مردم ایران در انتخابات خرداد 92 که با حضور حداکثری روی همه مدعیان دموکراسی در جهان را سیاه کردند و خود سرافراز و روسفید شدند، بهترین اتفاق سال 92 بود.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سی و پنجمین جلسه شورای شهر شیراز طبق روال همیشگی یعنی روز دوشنبه برگزار شد. غیر از حاشیه‌های پررنگی که در این جلسه حکمفرما بود و در جای دیگری به طور حتم به آن پرداخته خواهد شد، حضور بهارستان نشینان شیراز در جمع شورانشینان از نکات مهم و برجسته این جلسه بود.

دکتر جعفر قادری، ضرغام صادقی و حسین ذوالانوار سه نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری فروش اوراق مشارکت برای قطار شهری شیراز، لزوم حمایت شورا از ساخت بیمارستان در جنوب شهر، ماجرای اکتشافات معدنی در نی ریز و رابطه آن با گورخر! با شورای چهارمی های شیراز بحث و تبادل نظر کردند و تنها غایب این جلسه، احمدرضا دستغیب دیگر نماینده شیراز بود که به دلیل سفر به آمریکای لاتین در این جلسه حضور نداشت.

در حاشیه حضور این نماینده‌ها در پارلمان شهری شیراز، شیرازه گفتگوی کوتاهی با دو تن از نمایندگان داشت.

جعفر قادری عضو فراکسیون رهروان ولایت درباره، بهترین و بدترین اتفاق سال 92 به خبرنگار ما گفت: حضور گسترده مردم ایران در انتخابات خرداد 92 که با حضور حداکثری روی همه مدعیان دموکراسی در جهان را سیاه کردند و خود سرافراز و روسفید شدند، بهترین اتفاق سال 92 بود، اما در مورد بدترین اتفاق، سوال سختی است!

وی مهمترین مصوبه مجلس، در سالی که گذشت را قانون بودجه 93 نامید و درباره سقف درآمد خانوارها برای دریافت یارانه به شیرازه گفت: هنوز سقفی برای درآمد مشخص نشده و برای تعیین سقف درآمد باید مجموع درآمد و ثروت باهم در نظر گرفته شود و در شهرهای مختلف هم باید متفاوت باشد؛ یعنی هرجایی که هزینه زندگی بالاتر است این سقف بیشتر در نظر گرفته شود و هرجا که پایین تر است کمتر در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در رابطه با شیب افزایش قیمت حامل های انرژی تصریح کرد: 25 درصد افزایش قیمت برای برق مناسب بوده و برای بقیه حامل های انرژی ممکن است بیشتر باشد و پیشنهاد ما هم همین بود البته اگر الگوی مصرف در همین حد باقی بماند.

سید حسین ذوالانوار عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، درباره بهترین اتفاق سال 92 به خبرنگار ما گفت: بخشی از مردم ما که عمق ماهیت غرب که ماهیت جهانخواری است را نمی دانستند در قضیه مذاکرات هسته ای برایشان روشن شد و فهمیدند که غرب قابل اعتماد نیست و این شیرین ترین اتفاق سال 92 بود.

وی بدترین اتفاق سال 92 را رشد گروه‌های تکفیری دانست و افزود: ادامه و رشد گروه های تکفیری و جنایاتشان در جهان اسلام و تلاش غرب برای بالا بردن حجم درگیری ها و مشکلات در خاورمیانه خصوصا موضوع سوریه از اتفاقات بد امسال بود ولی به همت و لطف جمهوری اسلامی، کشور سوریه از دست نرفت در حالی که غربی ها دو سال و نیم انسان های شرور و جاهل را از 81 کشور دنیا جمع کردند و به سوریه فرستادند که این پایگاه را از دست مسلمانان بگیرند ولی نتوانستند؛ لیکن در شرق که نماد قدرتش چین و شوروی است، در عرض سه ماه با تعداد کشته های کمتر از 100 نفر اوکراین را راحت به غرب تقدیم کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مهمترین مصوبه مجلس در سال 92 را قانون جدید مالیات‌ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم که این قانون خوب اجرا شود که به قشر ضعیف فشار نیاید و آنهایی که دارند از تور مالیات فرار می کنند، بتوانند زیر سقف مالیاتی قرار بگیرند و به اصطلاح پایه های مالیاتی زیاد شود نه اینکه حجم مالیات؛ یعنی کسانی که مالیات نمی دهند و درآمد زیاد دارند مالیات بدهند مثل کسانی که بساز و بفروش دارند و امثال اینها؛ و پناهگاه بیشتر اینها در تهران است، تهرانی که 52 درصد منابع بانکی کشور در آنجاست، پولی که مردم سراسر کشور در بانک ها می گذارند و می‌رود در تهران سرمایه گذاری می شود.

مهندس ذوالانوار درباره مهمترین تفاوت دولت دهم و یازدهم به یک جمله بسنده کرد و گفت: به عمل کار برآید همین!

ضرغام صادقی دیگر نماینده حاضر درجلسه روز گذشته حاضر نشد به سوالات شیرازه پاسخ دهد.

این نماینده شیراز ارتباطات تنگاتنگ و ویژه‌ای با دولت دارد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
0
برای نماینده مجلس که حقوق و خانه میلیاردی در اختیارشان میگذارند وخبر از تورم واقتصاد وبازار ندارند 25درصد هزینه برق به چشم نمی آید !